[diesel all] grzanie przy dużym mrozie
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
moim zdaniem zaslepienie egr ma glowny wplyw na to slabsze grzanie, ale jakos to zniese a znalazłem dzis mała nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia cieklo z krućca przy glowicy i zostalo bardzo malo plynu w zbiorniku az kontrolka sie zapalila :roll: wymienilem wlasnie oring dolalem wody do pelna i zobaczymy a nóż mu sie polepszy. :mrgreen:
Nie mam podgrzewacza płynu chłodzącego i nie ma szans żeby moja audiczka po 5km miała 90 stopni na blacie (mówimy o mrozie -10;) No chyba żebym ją żyłował ale na zimnym silniku raczej staram się tego unikać (góra 2100 rpm). Do pracy mam niecałe 4km i gdy parkuję w te mrozy temperatura silnika to ponad 50 stopni. Mimo tego z nawiewu na maxa leci już ciepłe powietrze, gdy temp sięga 70 stopni z nawiewu leci gorące.
Przy dłuższych trasach trzyma ładnie 90 stopni (dochodzi do tego tak po 10-12km), niezależnie czy jadę na obrotach poniżej, czy powyżej 2000rpm więc zakładam że termostat ok.
Przy dłuższych trasach trzyma ładnie 90 stopni (dochodzi do tego tak po 10-12km), niezależnie czy jadę na obrotach poniżej, czy powyżej 2000rpm więc zakładam że termostat ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie martw się ,nie tylko twoja tak ma ,bo nie uwierzę za nic na swiecie że jakakolwiek łapie 90 stopni na mrozie po 5 km .Moja nawet z odpalonym webasto nie łapie .Po prostu to nie możliwe przy ujemnych temperaturachdenis44 pisze:Nie mam podgrzewacza płynu chłodzącego i nie ma szans żeby moja audiczka po 5km miała 90 stopni na blacie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
i jak płyn nie jest wystarczająco ciepły ,to efekt odwrotny od zamierzonego , zamiast dmuchać ciepłem ,to na 4biegu dmucha zimnemdenis44 pisze:zwłaszcza gdy chodzi wentylator na maxa żeby odmrozić szybę, a wtedy nagrzewnica staje się też pokaźną chłodnicą;)
i tak to ma sens :mrgreen: też korzystam w zasadzie z 2 biegu , z 3 ciego sporadycznie ,4 tego mogło by dla mnie nie być ,bo wyje głosniej niż silniksiejek pisze:wentylator zawsze włączam na II i nie mam probemu z zamarźniętymi szybami <ok>
Musze dodać swoje 5groszy apropos zasłaniania chłodnicy a właściwie wlotu powietrza , robi sie to nie po to żeby zasłonić chłodnice tylko po to żeby zimne powietrze nie dostawało sie w czsie jazdy i nie studziło silnika , ja mam zasłonięty jak najszczelniej sie da i jest spora różnica oczywiście po 5km nie mam 90 stopni ale nagrzewasie sporo szybciej szczególnie w TD które maja spory problem z łapaniem temp.