Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[diesel all] grzanie przy dużym mrozie

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

[diesel all] grzanie przy dużym mrozie

Post autor: Mlody13 » 28 gru 2010, 09:58

panowie , czy wasze diesle przy mrozach -10, -20 dobrze grzeja w srodku. jechałem dzis 60 kilometrow i przy temp silnika ok 70stopni potrafił czasem dmuchnac zimnym powietrzem, macie cos takiego w swoich dieslach? ja wtedy przy 60km/h robie redukcje do 3 lapie obroty i zaczyna grzac dobrze a tak to jade jakies 80km/h na 5 biegu i wtedy slabo grzeje

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2010, 10:06

Podstawowe pytanie silnik osiąga temperaturę 90 stopni tak po przejechaniu 10 kilometrów :?:

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 gru 2010, 10:08

u mnie nie ma problemu. Do pracy mam ok 15 km i po ok. 10km mam w aucie gorąco, choć w duże mrozy temp. cieczy pokazuje nieco powyżej 80st. ale ponoc to wina nieoryginalnego termostatu. No ale z ogrzewaniem wewnątrz nie ma problemu, nawet po wymianie świec z podgrzewacza płynu po kilku minutach z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 28 gru 2010, 10:41

termostat mam wymieniony, a co do temp. to po 10km nie łapie 90 tylko jakies 70 bo erg mam zaslepony i sporo dluzej lapie te 90 w zime

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2010, 10:51

To lipa mimo zaślepienia egr nie powinien tak długo się nagrzewać.Termostat oryginał :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2010, 11:09

]termostat mam wymieniony,
to nie znaczy że dobry :-/ czasem założysz nowy i jest do bani :!: ja robię dziennie ok 24km w jedną stronę do pracy i też czasem nie złapie 90 tylko jakieś 75-85 (EGR też mam zaślepiony)ale nawet przy tej temp.grzeje mi ok ;-) (oczywiście mówimy tu o mrozach -15 ,-20)

Mlody13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:18
Lokalizacja: Lipsko/Radom

Post autor: Mlody13 » 28 gru 2010, 11:15

czy orginalny termostam... zabij nie wiem ale pewnie jakis zamiennik ze sklepu ;-) ogolnie w zimie lapie 90 stopni ale to tylko w miescie przy ciezkiej nodze a na trasie przy lekkiej nodze to przed 90 sie zatrzymuje a w lato nie przekracza 90, a przed zaslepieniem lapal spokojnie 95 stopni. a to słabe grzanie to tylko przy mrozach powyzej 10 stopni

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 gru 2010, 11:19

może spróbuj chłodnice zasłonić, zobaczysz czy będzie różnica.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2010, 11:24

quote="Mlody13"]czy orginalny termostam... zabij nie wiem ale pewnie jakis zamiennik ze sklepu ;-) ogolnie w zimie lapie 90 stopni ale to tylko w miescie przy ciezkiej nodze a na trasie przy lekkiej nodze to przed 90 sie zatrzymuje a w lato nie przekracza 90, a przed zaslepieniem lapal spokojnie 95 stopni. a to słabe grzanie to tylko przy mrozach powyzej 10 stopn
czyli temperatury masz ok z tego co piszesz czyli albo nagrzewnica zakamieniona albo klapki od nawiewów się poprzestawiały(95 to troszkę przydużo) ;-)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 gru 2010, 11:26

a masz dolny wąż ciepły ?? chodzi mi przed otwarciem termostatu, może ci przepuszcza i dlatego auto się nie zagrzewa przy minus 10 spokojnie 90 musisz mieć jeśli jedziesz dalej niż 5km :-P bo inaczej auto sie nie zagrzeje

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 gru 2010, 11:44

Jelly pisze:może spróbuj chłodnice zasłonić, zobaczysz czy będzie różnica.
To nie duży fiat żeby chłodnice zasłaniać 'dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni termostat nie puszcza obiegu na chłodnice

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 gru 2010, 11:48

goldi j51 pisze:
Jelly pisze:może spróbuj chłodnice zasłonić, zobaczysz czy będzie różnica.
To nie duży fiat żeby chłodnice zasłaniać 'dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni termostat nie puszcza obiegu na chłodnice
Chyba ze jest walnięty i cały czas otwarty... wtedy będzie różnica przy zasłoniętej chłodnicy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2010, 11:58

goldi j51 pisze:To nie duży fiat żeby chłodnice zasłaniać 'dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni termostat nie puszcza obiegu na chłodnice
Zgadza się
Jelly pisze:Chyba ze jest walnięty i cały czas otwarty... wtedy będzie różnica przy zasłoniętej chłodnicy.
i to również :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 gru 2010, 23:35

Pomyślałem chwilę dzisiaj i zasłanianie chłodnicy ma sens zimą jak robimy krótkie odcinki (10-20 km). Moim zdaniem, gdy płyn złapie około 90*C termostat puszcza ciepły płyn do chłodnicy, a zimnym zalewa znowu silnik i znów temp spada, wiadome że nie do temp początkowej, ale na zegarze czasem u siebie widziałem 70-75 stopni. A gdy chłodnica jest przysłonięta, to płyn nie traci tak szybko temp. i choć kolejny raz termostat się otworzy, to w układ poleci ciepły płyn. Osobiście i tak nie zasłaniam chłodnicy, ale chciałem się podzielić takimi moimi przemyśleniami- być może trafnymi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 29 gru 2010, 08:22

nie chce sie zbytnio powtarzać tez mam problem w jednym aucie z tym, oczywiście chłodnica juz jest przesłoniona i ciagle to sie dzieje... najlepiej przeczyscic układ chłodzenia przez kwasek cytrynowy pozniej po paru dniach wymienic termostat i świece od podgrzewania płynu nic wiecej nie zdziałasz chyba że nagrzewnica juz swoje przeszła i nie nagrzewa tak ci w środku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga