[diesel all] grzanie przy dużym mrozie
[diesel all] grzanie przy dużym mrozie
panowie , czy wasze diesle przy mrozach -10, -20 dobrze grzeja w srodku. jechałem dzis 60 kilometrow i przy temp silnika ok 70stopni potrafił czasem dmuchnac zimnym powietrzem, macie cos takiego w swoich dieslach? ja wtedy przy 60km/h robie redukcje do 3 lapie obroty i zaczyna grzac dobrze a tak to jade jakies 80km/h na 5 biegu i wtedy slabo grzeje
u mnie nie ma problemu. Do pracy mam ok 15 km i po ok. 10km mam w aucie gorąco, choć w duże mrozy temp. cieczy pokazuje nieco powyżej 80st. ale ponoc to wina nieoryginalnego termostatu. No ale z ogrzewaniem wewnątrz nie ma problemu, nawet po wymianie świec z podgrzewacza płynu po kilku minutach z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze
czy orginalny termostam... zabij nie wiem ale pewnie jakis zamiennik ze sklepu ogolnie w zimie lapie 90 stopni ale to tylko w miescie przy ciezkiej nodze a na trasie przy lekkiej nodze to przed 90 sie zatrzymuje a w lato nie przekracza 90, a przed zaslepieniem lapal spokojnie 95 stopni. a to słabe grzanie to tylko przy mrozach powyzej 10 stopni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
czyli temperatury masz ok z tego co piszesz czyli albo nagrzewnica zakamieniona albo klapki od nawiewów się poprzestawiały(95 to troszkę przydużo)quote="Mlody13"]czy orginalny termostam... zabij nie wiem ale pewnie jakis zamiennik ze sklepu ogolnie w zimie lapie 90 stopni ale to tylko w miescie przy ciezkiej nodze a na trasie przy lekkiej nodze to przed 90 sie zatrzymuje a w lato nie przekracza 90, a przed zaslepieniem lapal spokojnie 95 stopni. a to słabe grzanie to tylko przy mrozach powyzej 10 stopn
Chyba ze jest walnięty i cały czas otwarty... wtedy będzie różnica przy zasłoniętej chłodnicy.goldi j51 pisze:To nie duży fiat żeby chłodnice zasłaniać 'dopóki temperatura nie osiągnie 90 stopni termostat nie puszcza obiegu na chłodniceJelly pisze:może spróbuj chłodnice zasłonić, zobaczysz czy będzie różnica.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Pomyślałem chwilę dzisiaj i zasłanianie chłodnicy ma sens zimą jak robimy krótkie odcinki (10-20 km). Moim zdaniem, gdy płyn złapie około 90*C termostat puszcza ciepły płyn do chłodnicy, a zimnym zalewa znowu silnik i znów temp spada, wiadome że nie do temp początkowej, ale na zegarze czasem u siebie widziałem 70-75 stopni. A gdy chłodnica jest przysłonięta, to płyn nie traci tak szybko temp. i choć kolejny raz termostat się otworzy, to w układ poleci ciepły płyn. Osobiście i tak nie zasłaniam chłodnicy, ale chciałem się podzielić takimi moimi przemyśleniami- być może trafnymi.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
nie chce sie zbytnio powtarzać tez mam problem w jednym aucie z tym, oczywiście chłodnica juz jest przesłoniona i ciagle to sie dzieje... najlepiej przeczyscic układ chłodzenia przez kwasek cytrynowy pozniej po paru dniach wymienic termostat i świece od podgrzewania płynu nic wiecej nie zdziałasz chyba że nagrzewnica juz swoje przeszła i nie nagrzewa tak ci w środku...