Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] grzeje się silnik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelek1800
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2011, 20:12

[B4 1.9tdi 1Z] grzeje się silnik

Post autor: pawelek1800 » 29 mar 2012, 20:57

Witam , w moim 1.9 tdi grzeje się silnik.Od 90(stopni C) załacza się dmuchawa i pracuje cały czas. Temp. wynosi 100(stopni C) . Węże są gorące . Termostat wymieniłem otwiera się przy 87(stopniach C) a chłodnica cał czas zimna ,nagrzana jest tylko w pionie od górnego do dolnego węża . Czy wie ktoś dlaczego tak się dzięje ,z góry Dziękuje .

A nie wiem czy w dobrym dziale

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 29 mar 2012, 21:04

masz zatkana chłodnice.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 29 mar 2012, 21:09

Musisz przepłukać chłodnicę bo nie ma obiegu.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 mar 2012, 21:10

Wyjmij chłodnicę, delikatnie odchyl metalowe zatrzaski, wyjmij plastikowe boczki i przepłukaj karcherem rdzeń chłodnicy.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 31 mar 2012, 23:10

a ja na początek zaproponuję zmienić czujnik temp.
jeśli nie masz wentylatora napędzanego od paska to po nagrzaniu zostaw auto żeby popracowało z 10-15min, obserwując wskaźnik temp, jeśli masz obieg płynu to zarówno górny jak i dolny przewód będę gorące, najlepiej żeby zrobić to na podwyższonych obrotach 1200-1500rpm ale koniecznie na postoju. nie w trakcie jazdy. wydajność chłodnicy jest taka że nawet rozbuchany motor po upalaniu na parkingu, przy lekkiej nodze jak tylko zaczniesz jechać momentalnie ostygnie do temp roboczej 90* zakładam że pompę wodną i termostat masz sprawny.


a co do płukania chłodnicy karcherem to radzę to robić z nieco większej odległości i delikatnie bo można na cacy pokrzywić blaszki radiacyjne na rdzeniu i wtedy chłodnica jest tyle warta iile waży na skupie aluminium

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga