Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach

Post autor: mirkowal » 29 lip 2012, 19:23

Problem występuje na rozgrzanym silniku, czyli po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów, a po nawet delikatnym naciśnięciu pedału gazu ustępuje. Dotyczy on wyłącznie pracy na wolnych obrotach. W czym rzecz?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, 21:38 przez mirkowal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lip 2012, 15:37

Co to jest kołysanie? Silnik, jak w kołysce, buja się raz w lewo a raz w prawo? :-P

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 30 lip 2012, 22:22

Lekkie, acz wyczuwalne i irytujące kołysanie/falowanie/bujanie czy jak by to tam nazwać... jestem mało doświadczonym kierowcą i znawcą mechaniki. Było podejrzenie, że to któryś z czujników; ten od obrotów silnika, albo położenia wałka. Ten od obrotów był wymieniony, problem został, być może że winny jest ten od położenia wałka, który jeszcze nie był sprawdzany.
Auto było sprawdzane komputerowo u znajomego nie w serwisie i był błąd któregoś z tych czujników, ale teraz już nie mam pewności którego :-( Dlatego właśnie pytam o inne możliwe przyczyny tego "bujania" na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 30 lip 2012, 22:32

Coś mi się wydaje że to nastawnik buja samochodem jest leciutki skok obrotów i pewnie buja a poduszki to masz pod silnikiem?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2012, 22:32

Czujnik położenia wału znajduje sie obok filtra oleju i najlepiej go wykręcić jest podczas wymiany oleju w silniku.

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 30 lip 2012, 22:54

pawelk2002 pisze:Coś mi się wydaje że to nastawnik buja samochodem jest leciutki skok obrotów i pewnie buja a poduszki to masz pod silnikiem?


Poduszki są i podobno były sprawdzane... być może tylko pobieżnie. Auto mam od niedawna i jest jeszcze parę drobiazgów do poprawy.

Wszelkie uwagi zostaną uwzględnione przy następnej wizycie u "majstra". Za wszelkie porady dziękuję i dam znać jak się sprawy mają :-)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 30 lip 2012, 23:25

podobno sprawdzone :) sprawdź sam będziesz pewien :D bo tak możemy gdybać i gdybać :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2012, 20:16

mirkowal pisze:Poduszki są i podobno były sprawdzane
Żadne tam poduszki :roll: Dawka paliwa do sprawdzenia ,bo prawdopodobnie za duża ,jak " buja "po rozgrzaniu ,jak dawka nie większa niż 2 mg ,to bujać nie powinno .Poza tym ,to temperatury z czujników do sprawdzenia vagiem ,jak temp.w porządku to drugi podejrzany nastawnik ...A tak wogóle to nawet nie napisałeś jaki masz ten nastawnik,bo jak potencjometryczny ,to wielce prawdopodobne że to on jest sprawcą 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 02 cze 2013, 22:35

Przepraszam, że tak długo z różnych względów nie odpowiadałem, ale wszystko wskazuje na to że nastawnik potencjometryczny siada. Zapytam więc, ile to może kosztować jak na dzisiaj wymiana na indukcyjny i co należałoby wymienić dodatkowo... wiem, że pewnie to gdzieś już było, ale chcę to tu mieć czarno na białym ;) Wiem też, że nowy potencjometryczny jest strasznie drogi i jego regeneracja jest tylko tymczasowa, więc jedynie słusznym rozwiązaniem jest wymiana.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 cze 2013, 22:45

mirkowal pisze:wszystko wskazuje na to że nastawnik potencjometryczny siada. Zapytam więc, ile to może kosztować jak na dzisiaj wymiana na indukcyjny i co należałoby wymienić dodatkowo
Jak robisz sam ,to kosztuje tyle ile <ok> komp do pierburga bez immo z wtyką zwykle ok.100-150 zł ,obudowa filtra powietrza z przepływomierzem pierburga ,również koniecznie z wtyczką, zwykle ok.200-250zł ,nastawnik indukcyjny ok.200-250 zł ....trochę puszczonych dodatkowo kabelków ,dobrych termokurczek z klejem ...no i ładnych parę (ja robię w 4-5 ;-) ) godzin pracy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 02 cze 2013, 23:27

Dzięki wielkie,a ile to kosztuje u "normalnego" ;) mechanika?

[ Dodano: 2013-06-02, 23:37 ]
Mój numer pompy to:

0 460 404 998
028 130 108 M

Chyba będzie się nadawała do tego?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 05 cze 2013, 07:28

U "normalnego" mechanika tego niezrobisz bo oni maja problem z ustawieniem czegokolwiek a codopiero zrobic przekladke.Dolu pompy nie zmieniasz a nastawnik to jest to u gory pompy tam gdzie masz przelew paliwa. Lepiej zamiast jezdzic po magikach to daj to lepiej komus zaufanemu z forum zebys potem nie zalowal i placil za brak kompetencji ludziom korzy nie maja na ten temat zielonego pojecia :mrgreen:
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2013, 08:59

matek10912 pisze:U "normalnego" mechanika tego niezrobisz bo oni maja problem z ustawieniem czegokolwiek a codopiero zrobic przekladke.Dolu pompy nie zmieniasz a nastawnik to jest to u gory pompy tam gdzie masz przelew paliwa. Lepiej zamiast jezdzic po magikach to daj to lepiej komus zaufanemu z forum zebys potem nie zalowal i placil za brak kompetencji ludziom korzy nie maja na ten temat zielonego pojecia :mrgreen:
Nic dodać ,nic ujać 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 05 cze 2013, 19:29

http://allegro.pl/vw-skoda-audi-1-9tdi- ... 38936.html

MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 cze 2013, 19:38

Wygląda na indukcyjny i zasilanie ma pionowe tak jak np w silniku ALH 90 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga