Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Napinacz paska wielorowkowego - wymiana

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Napinacz paska wielorowkowego - wymiana

Post autor: cezars » 15 sie 2016, 15:07

Witam

Ostatnio wracając z Pragi wywaliło napinacz paska wielorowkowego. Powrót samochodu na lawecie (dobrze, że zapłaciłem tylko stówkę bo znajomy akurat jechał lawetą w kierunku Legnicy).

Teraz moje pytanie. Chciałem wczoraj sam wymienić ten napinacz ale mam pewien problem. Jak mam ściągnąć pasek wielorowkowy? Jak według mnie przed jego demontażem musiałbym ściągnąć pasek od pompy wody. A boję się aby później niczego nie popsuć podczas składania.

To, że trzeba odkręcić wentylatory to już wiem ale co dalej aby nic nie schrzanić.

PS. Czytałem już chyba wszystkie wątki na forum dotyczące tego zagadnienia ale nie znalazłem informacji o tym jak to zrobić po kolei. Więc jak ktoś mógłby mi napisać łopatologicznie co i jak będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 15 sie 2016, 18:54

Popuszczasz śruby od pompy wspomagania wtedy masz już pasek luźny klinowy ściągasz go. A co ci poszło rolka czy napinacz ten z tyłu pręta?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 15 sie 2016, 19:47

bozmek pisze:Popuszczasz śruby od pompy wspomagania wtedy masz już pasek luźny klinowy ściągasz go. A co ci poszło rolka czy napinacz ten z tyłu pręta?
Pozwoliłem sobie zrobić zdjęcie tej usterki:

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sie 2016, 22:25

cezars pisze:Pozwoliłem sobie zrobić zdjęcie tej usterki:
Dokładnie tak kończy się życie badziewnej taniej rolki ,z malutkim łożyskiem z materiału o twardosci ciut lepszej od ołowiu ...też mi się tak rozpadła nowa rolka ,po ok 2 latach ,fakt ze droga nie była ,ale taką miał w sklepie i taką niczego nie swiadomy kupiłem dawno temu .Po tym doświadczeniu mam uraz do nowych rolek i następną taką rolkę , założyłem używaną , znalezioną na szrocie ,z innego auta ,ale z porządnym japońskim łożyskiem koyo ,które przeżyje kilka takich nic nie wartych nówek ze sklepu i ta rolka siedzi już sobie jakieś 5 lat i posiedzi pewnie następne 5 ,bo jak chodziła po założeniu ,tak chodzi i dziś ...nigdy nie kupujcie badziewnych nówek ...można je rozpoznać po miniaturowym łozysku ,zalanym dużą ilością plastiku ...już lepsza będzie używana ,ale z pożadnym duzym łozyskiem dobrej firmy,bo takie rolki nigdy nie rozpadają się w sposób widoczny na zdjęciu ,gdzie ewidentnie widać skutki zatarcia lożyska i wytopienia się go z rolki.Dobra rolka ma duże łożysko zalane małą ilością plastiku .Co do wymiany to oczywiste że najpierw trzeba zdjąć pasek klinowy
Ostatnio zmieniony 15 sie 2016, 22:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 15 sie 2016, 22:32

Odkręć łapę silnika z przodku bd miał lepiej odciągnąć napinacz załóż nową rolke INA lub jak Munior pisze dobrą używkę okok
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 20 sie 2016, 18:51

Witajcie.

I udało się! Wymieniony został napinacz paska oraz sam pasek. Ale jest teraz mega problem ponieważ...albo pasek albo napinacz bardziej piszczą.

Gdzie może tkwić przyczyna tego problemu?

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 20 sie 2016, 22:02

cezars pisze:Witajcie.

I udało się! Wymieniony został napinacz paska oraz sam pasek. Ale jest teraz mega problem ponieważ...albo pasek albo napinacz bardziej piszczą.

Gdzie może tkwić przyczyna tego problemu?

miałem ten sam problem... sprawdz czy chodzi ci napinacz gora-doł,jeszcze jest mozliwosc ze kolo pasowe ci piszczy bo tam miedzy kolami jest guma i ze starosci juz sierozwulkanizowało i bedzie ci teraz piszczec.... ale czy to jest kolo pasowe to łatwo sprawdzic bo nalezy zdjasc kolo pasowe od paska klinowego i na kole pasowym od wiekszego paska namalowac w przodu biało kreske i złozyc spowrotem pojezdzic jeden dzien wtedy sprawdzic poprzez demontaz kola od paska klinowego.. sprawdzic czy kolo pasowe od szerszego paska namalowana kreska jest w jednej lini jesli nie to juz wiesz ze musisz kupic kolo pasowe....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sie 2016, 10:02

Jak piszczy nadał , to zrób znak na kole pasowym wału , tym na pasek 6 PK.
Najlepiej od strony miski olejowej pędzelkiem z białą farbą zrób kreskę i następnego dnia sprawdź czy znak rozjechał się.

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 21 sie 2016, 11:29

mi przestało piszczeć po wymianie podpory alternatora, sama wymiana rolki nic nie daje

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 11 wrz 2016, 18:03

Zrobię tak jak piszecie i zobaczymy jakie będą efekty. Na pewno poinformuję o tym czy udało się zażegnać problem.

[ Dodano: 2016-09-11, 18:03 ]
Arteriusz pisze:mi przestało piszczeć po wymianie podpory alternatora, sama wymiana rolki nic nie daje
Można powiedzieć, że tu miał tkwić problem ale okazało się w ogóle co innego.

A mianowicie piszczał...źle zamocowany klocek hamulcowy prawego koła rotfl

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 07 gru 2016, 16:41

Witam napisze tutaj żeby nie zakładać nowego tematu.
Powiedzcie mi czy to koło pasowe wielorowkowego paska podejdzie jeszcze od jakiegoś innego auta czy tylko z 80 tdi?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 gru 2016, 17:53

Audi a6 c4 passat b4
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 07 gru 2016, 19:52

I wszystkie z silnikiem 1z czy aaz też może być?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 gru 2016, 23:51

AAZ tez miały to koło 6pk
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 08 gru 2016, 07:43

Ok. Dzięki. Bo mi strasznie piszczy to koło jak jest zimno i będę szukał takiego w miarę dobrym stanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga