Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Odpalanie w zimie

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

[B4 1.9 1Z] Odpalanie w zimie

Post autor: Kichachi » 26 sty 2014, 16:02

Witam panowie,
czy to normalne, że teraz moje audi odpala dopiero tak za 6 razem? Rozumiem, że zima itd. ale jednak to trochę dużo. Też tak macie w Waszych 1Z?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2014, 16:09

Kichachi pisze:czy to normalne, że teraz moje audi odpala dopiero tak za 6 razem? Rozumiem, że zima itd. ale jednak to trochę dużo. Też tak macie w Waszych 1Z?
Nie, tak nie mamy ,moja pali praktycznie tak samo jak latem .Po objawach najprawdopodobniej problemy z paliwem ,albo się cofa ,albo jest mało "mrozoodporne " ;-) co widać od razu w przezroczystych przewodach paliwowych ... zbyt puzny statyczny kąt wtrysku , raczej mało prawdopodobny ,ale też warto sprawdzić vagiem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 26 sty 2014, 16:12

Mi po giełdaniu przez około minutę bez świec żarowych, bezpiecznik się spalił bo świeca miała zwarcie... przy -18 ale odpaliłem :-) polecałbym zajrzeć do świec żarowych najpierw, potem bezpiecznik/przekaźnik a na koniec tak jak munior mówi o problemy z paliwem-ogólny problem w zimie <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 26 sty 2014, 16:42

mnie tam na - 16 po 2-3 obrotach pali i prawdopodobnie na spalonej jednej swiecy :mrgreen:
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 26 sty 2014, 17:15

panowie pali mi od strzała ale podniesie obroty do około 1100 i taki dym za autem potelepie chwilke jakby kto tam wiadro śrub wrzucił normalne ?żarówy nie wiem jak tam ,kąt wporządku paliwo cały bak verwy
w tamtym roku tak nie było ,nie zmieniałe filtra paliwa zadymi jak traktor dodam chwilke oczywiście

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2014, 17:39

elbula pisze:panowie pali mi od strzała ale podniesie obroty do około 1100 i taki dym za autem potelepie chwilke jakby kto tam wiadro śrub wrzucił normalne ?żarówy nie wiem jak tam
To sprawdż ,bo objaw jakby nie wszystkie grzały ...poza tym to podniesienie obrotów ,też nie normalne ,sprawdż vagiem wskazania temperatury z czujników
elbula pisze:nie zmieniałe filtra paliwa
Bez związku z powyższymi objawami 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 sty 2014, 19:21

Mi przy mrozach po wyżej 10 to lepiej odpala mogę powiedzieć ze od strzału ropa z ua oczywiście :-D
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 30 sty 2014, 14:55

Właśnie panowie jak z tym odpalaniem..
Zanim licznik wymianiłem też musiałem krecić z 5 razy 'na czujke', ale teraz za 1 razem odpala, ale nie tak jak np. jesienią że od strzała.
Ja podejrzewam że paliwo jest jakieś lipne, może trzeba już skończyć z orlenem :P
Ps nie leje pełnego baku i może sie skrapla coś, bo tylko paliwo obstawiam.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 30 sty 2014, 15:08

u mnie sprawa rozwiązana świeca kupiłem 4 beru ,powinien być spokoj na jakiś czas nie kopci jak czolg
ale co do obrotów to przy mrozach u mnie na razie na granicy -5 podwyższa obroty na 1000 tak ma być?w zeszłym roku tak miałem przy mrozach i spoko
dodam że obr podwyższa tak na pare min póżniej wraca do normy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2014, 16:11

elbula pisze:u mnie sprawa rozwiązana świeca kupiłem 4 beru ,powinien być spokoj na jakiś czas
Na długo bym nie liczył ,wspólczesne beru ,to nie to samo co ori ,koledze w pracy ,jedna się spaliła już po roku :roll: swego czasu wyciągałem ze swojego TDeka ,ori beru ze znaczkami audi ,o dziwo ,jedna tylko była spalona ,reszta ok ...współczesnym beru ,do tych z lat 90 tych duuuużo brakuje ...zbyt dobra jakość ,nie bardzo się dziś kalkuluje ,więc na kilka lat spokoju ,po wymianie ,bym nie liczył ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 30 sty 2014, 16:16

MUNIOR pisze:
elbula pisze:u mnie sprawa rozwiązana świeca kupiłem 4 beru ,powinien być spokoj na jakiś czas
Na długo bym nie liczył ,wspólczesne beru ,to nie to samo co ori ,koledze w pracy ,jedna się spaliła już po roku :roll: swego czasu wyciągałem ze swojego TDeka ,ori beru ze znaczkami audi ,o dziwo ,jedna tylko była spalona ,reszta ok ...współczesnym beru ,do tych z lat 90 tych duuuużo brakuje ...zbyt dobra jakość ,nie bardzo się dziś kalkuluje ,więc na kilka lat spokoju ,po wymianie ,bym nie liczył ;-)
no masz racje ale i tak to chyba jedne z lepszych
amor sachsa zmieniłem po 3 mcach wyciekl olejowy
a yciąnełem ori boge 20 letnie wszystko teraz lipka

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 02 gru 2014, 17:46

hm.. Ponawiam.
Przy -5 coś długo kręci nim odpali, tak 4 sekundy i odpala z obrotami 1100 i po chwili norma.
Przejadę jakąś trasę, potem pali od strzała.
A przez noc jak znów postoi(w garażu) to rano znów tak kręci.
Nie mam pojęcia jak sprawdzić świece, ale raczej grzeją, akumulator nówka 75ah, naładowany ;)
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 gru 2014, 18:02

misiekb4 pisze:hm.. Ponawiam.
Przy -5 coś długo kręci nim odpali, tak 4 sekundy i odpala z obrotami 1100 i po chwili norma.
Przejadę jakąś trasę, potem pali od strzała.
A przez noc jak znów postoi(w garażu) to rano znów tak kręci.
Nie mam pojęcia jak sprawdzić świece, ale raczej grzeją, akumulator nówka 75ah, naładowany ;)
,
Kąt wtrysku i dawka do sprawdzenia, powietrze czy występuje w układzie zasilania, może przez ten podgrzewacz Ci zaciąga powietrze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 gru 2014, 19:40

misiekb4 pisze:Nie mam pojęcia jak sprawdzić świece,
Ja pier... :roll: no już prostszej rzeczy chyba nie ma ,jak sprawdzić czy świeca ma obwód <ok> żaróweczka z kabelkiem ,jeden kabel do plusa aku ,drugi po zdjeciu kapturka ,do końcówki świecy ...choć lepsza metoda to sam kabelek z oddzielonym jednym miedzianym włoskiem ...jak włosek się od razu rozgrzewa do czerwonosci i upala ,to świeca żre odpowiednio duży prąd i raczej grzeje ...bo co prawda rzadko ,ale spalona świeca pokazuje obwód ,choć nie grzeje ,i tego nie wyłapiemy żaróweczką ;-) No i oczywiście koniecznie to <ok>
Krzysiek 84 pisze:Kąt wtrysku i dawka do sprawdzenia, powietrze czy występuje w układzie zasilania,
Jak wszystko jest jak nalezy ,musi odpalać praktycznie od strzała ,przy takich śmiesznych przymrozkach...przy -20 w zasadzie odpala tak samo ,przynajmniej ja nie zauwazyłem różnicy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 gru 2014, 19:53

Jak wszystko miał do tej pory wporządku i to się tak nagle przy większych mrozach stało, to tylko obserwować ile bąbelków w przewodzie paliwowym jest <ok> ja mam podobnie, opaske zaciskową mam do wymiany, i przy porannym starcie 1-2s przekręci dłużej :-D
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga