Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lis 2011, 12:15

Styk W informuje o obrotach. W starych dieslach na W chodził obrotomierz. Mam co prawda passata ale u mnie w 1Z przy alternaotrze 70A jest gniazdo 2 pinowe w które wpina się wtyczke. W tym gniezdzie jest W i P+(chyba, odpowiada za wzbudzenie- kontrolke).

U siebie założyłem taki podgrzewacz i instalacje zrobiłem całą nową. Mam manualny wyłącznik i steruje kiedy grzeje a kiedy nie.

Jestem ciekawy jak dokładnie działa ori. bo ktoś napisał że włącza sie 20 sekund po odpaleniu auta, ale wtedy może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 lis 2011, 14:43

spiczi pisze:może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A
W żadnym wypadku nie grzeje 7 świec. Po pierwsze dogrzewacz zaczyna działać po 20 sekundach od odpalenia silnika, a jak wiadome świece żarowe w komorach spalania, albo grzeją z 4 sekundy po odpaleniu auta, albo w ogóle. Przy fabrycznym rozwiązaniu 7 świec nigdy nie grzeje :)

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 22 lis 2011, 14:49

Alternator mam 120A Bosch.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lis 2011, 15:16

misiekdzwon pisze:
spiczi pisze:może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A
W żadnym wypadku nie grzeje 7 świec. Po pierwsze dogrzewacz zaczyna działać po 20 sekundach od odpalenia silnika, a jak wiadome świece żarowe w komorach spalania, albo grzeją z 4 sekundy po odpaleniu auta, albo w ogóle. Przy fabrycznym rozwiązaniu 7 świec nigdy nie grzeje :)
nie zgodze się. Z własnych pomiarów wiem że grzeje koło 2-3minut po odpaleniu świece w głowicy.
w centrum audi jest plik z schematem grzania świec td/tdi
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,75/
i jest tam jasno napisane ze dogrzewanie działa 3min lub do 60st temp silnika.

Osobiście dogrzewacz mam dołożony na instalacji własnej produkcji i steruje nim przełącznikiem 3 położeniowym, i moge załączyć 1 lub 2 świece naraz i załączam zawsze jak ecu rozłączy dogrzewanie. Przy 70A jest ok :lol:

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 lis 2011, 16:32

hmmm... coś mi tu nie gra. Załóżmy że grzeje 7świec po 12A = 84A, czyli przy alternatorze 90 A mamy blisko stan deficytu prądowego, po za tym mało kto czeka 3 minuty aby ruszyć autem i jak to wszystko ma działać jeżeli włącza się światła, nawiew żeby szyby nie parowały, podgrzewanie tylnej szyby itd? Przecież to grubo przekracza 100A. Po za tym z tego co czytałem, to ECU widząc obciążenie powyżej 75-80% wyłącza świece podgrzewacza, albo jedną zostawia.
Inna sprawa, że nie znalazłem info aby w TDIku świece grzały po odpaleniu przez dłuższy czas. Na pewno w TDku tak jest, z tym się zgodzę, ale w TDIku? Niech ktoś się jeszcze na ten temat wypowie, bo ciekawe to jest :)
spiczki, Ty masz auto na boschu czy pierburgu?[/b]

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lis 2011, 16:59

ja mam paska, Vw nie wypuscił TDI na boschu :mrgreen:

Tata ma 1Z z 120A alternatorem i ori podgrzewaniem płynu. Poobserwuje jak jest u niego, ale też ma dogrzewanie cylindrów po odpaleniu.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 lis 2011, 17:10

No to teraz mnie zaciekawiłeś tym i sam będę musiał sprawdzić jak to faktycznie jest z tymi świecami żarowymi w silniku...
Co nie zmienia faktu, że obciążenie alternatora odgrywa kluczową rolę w ilości podgrzewanych świec płynu i jak będzie za duży procent obciążenia to wszystkie świece i tak się nie uruchomią. Na forum VW była rozpiska jakie muszą byś spełnione warunki aby podgrzewacz zadziałał i jednym było obciążenie alternatora poniżej 50 % (niby mało trochę), ale jak same świece żarowe grzejąc biorą 48A, to przy 120A alternatorze teoretycznie powinna grzać tylko jedna świeca w podgrzewaczu.

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 22 lis 2011, 20:29

Widzę Koledzy, że ta sprawa z podgrzewaczem to nie do końca wyjaśniona "zagadka" ;-) .
Jeżeli by ktoś mógł załączyć fotkę swojego 120A alternatora z podłączonymi przewodami byłbym wdzięczny. Muszę powiedzieć, że poprzedni właściciel narobił sieczki w instalacji elektrycznej. Mam porozpinaną klimatyzację, jakieś dodatkowe przekaźniki, przewód od akumulatora, ale to już historia na inny odcinek ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lis 2011, 22:36

misiekdzwon pisze:nie znalazłem info aby w TDIku świece grzały po odpaleniu przez dłuższy czas.
Bo nie grzeją ,przynajmniej w moim 8-) spiczi, napisał cos, co mi się zupełnie nie zgadza ...zgadzało by się z grubsza ,jeśli mowa by była o Tedekach ,gdzie świece grzeją przy kazdym przekręceniu zapłonu do temperatury 70 stopni :-P Bezposredni wtrysk w tdi ,to zupełnie inna bajka :mrgreen: i w zasadzie nawet w mrozy zdrowy tdi odpala nawet jak wszystkie "grzałki "zjarane ;-) tyle ze musi trochę dłużej pokręcić ...W tedeku to raczej nie osiągalne i prędzej zakończy się rozladowaniem aku niż odpaleniem ...

[ Dodano: 2011-11-22, 22:39 ]
jakop13 pisze:Jeżeli by ktoś mógł załączyć fotkę swojego 120A alternatora z podłączonymi przewodami byłbym wdzięczny.
Podłaczenie niczym się nie rózni ,kabelek z sygnałem obciążenia jest opisany jako DF i powinien byc podłaczony również w wersjach bez podgrzewacza

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 lis 2011, 23:54

W końcu ktoś mnie poparł w mojej teorii, a raczej wiedzy jaką posiadam <ok> I też właśnie myślałem o tym, że TDik odpali bez świec w grubsze mrozy i po nic mu świece, a TDk musi te świece mieć i go dogrzewają przez kilka minut. Tylko sprawa zastanawiająca, bo spiczi mierzył coś tam i mu wyszło, że grzeją świece przez jakiś czas :roll:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lis 2011, 07:25

Mam tdi i u mnie jest dogrzewanie po odpaleniu. Mierzyłem miernikiem. Jutro postaram się sprawdzić u taty w pasku b4 afn, ale jestem prawie pewny że też tak ma.


TU w ostatnim poście jest też napisane
:arrow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 6830930c14
:arrow: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=29505

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 23 lis 2011, 11:42

Przerabiałem temat podgrzewacza płynu chłodzącego od podstaw,można sprawdzić w wcześniejszych postach,świece w podgrzewaczu zostają uruchomione dopiero po wyłączeniu świec żarowych do podgrzewania komory spalania w silniku.Nie ma takiej możliwości aby grzały wszystkie siedem świec(4+3)w jednym czasie.Z moich obserwacji nie stwierdziłem aby kiedykolwiek załączyły się wszystkie świece od podgrzewacza,załącza się jedna albo dwie,może w warunkach o temp.powietrza -30*C jest to możliwe,ale ja w takich jeszcze nie sprawdzałem.Świece są sterowane dwoma przekaźnikami,jeden odpowiada za jedną świecę a drugi za pozostałe dwie.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 24 lis 2011, 09:22

Świece żarowe w TDI dogrzewają komorę spalania po odpaleniu przy temp poniżej zera przez minutę i się rozłączają,natomiast świece dogrzewacza płynu,zaczynają grzać po minucie od odpalenia silnika i grzeją wszystkie 3 szt,mają jak najszybciej dogrzać płyn nigdy się w to nie zagłebiałem,ale po jakimś czasie świece dogrzewacza załączane są cyklicznie i na zmianę lecz,co ile i na jak długo tego nie wiem nie miałem nigdy czasu w wolnej chwili sprawdzę jak to dokładnie jest ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 lis 2011, 09:30

U mnie w podgrzewaczu są te świece z koncami na gwint (takie same były w d/td jako głowne). Układ (używany i stare świece) montowałem tamtej zimy i grzanie świecami nawet po 20 minut i przy temp do 80st na zegarach nic moim nie zrobiła, nadal działają :-P

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 lis 2011, 10:03


ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga