[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Styk W informuje o obrotach. W starych dieslach na W chodził obrotomierz. Mam co prawda passata ale u mnie w 1Z przy alternaotrze 70A jest gniazdo 2 pinowe w które wpina się wtyczke. W tym gniezdzie jest W i P+(chyba, odpowiada za wzbudzenie- kontrolke).
U siebie założyłem taki podgrzewacz i instalacje zrobiłem całą nową. Mam manualny wyłącznik i steruje kiedy grzeje a kiedy nie.
Jestem ciekawy jak dokładnie działa ori. bo ktoś napisał że włącza sie 20 sekund po odpaleniu auta, ale wtedy może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A.
U siebie założyłem taki podgrzewacz i instalacje zrobiłem całą nową. Mam manualny wyłącznik i steruje kiedy grzeje a kiedy nie.
Jestem ciekawy jak dokładnie działa ori. bo ktoś napisał że włącza sie 20 sekund po odpaleniu auta, ale wtedy może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
W żadnym wypadku nie grzeje 7 świec. Po pierwsze dogrzewacz zaczyna działać po 20 sekundach od odpalenia silnika, a jak wiadome świece żarowe w komorach spalania, albo grzeją z 4 sekundy po odpaleniu auta, albo w ogóle. Przy fabrycznym rozwiązaniu 7 świec nigdy nie grzejespiczi pisze:może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A
nie zgodze się. Z własnych pomiarów wiem że grzeje koło 2-3minut po odpaleniu świece w głowicy.misiekdzwon pisze:W żadnym wypadku nie grzeje 7 świec. Po pierwsze dogrzewacz zaczyna działać po 20 sekundach od odpalenia silnika, a jak wiadome świece żarowe w komorach spalania, albo grzeją z 4 sekundy po odpaleniu auta, albo w ogóle. Przy fabrycznym rozwiązaniu 7 świec nigdy nie grzejespiczi pisze:może braknąć prądu. bo grzeje 7 świec po ~12A
w centrum audi jest plik z schematem grzania świec td/tdi
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,75/
i jest tam jasno napisane ze dogrzewanie działa 3min lub do 60st temp silnika.
Osobiście dogrzewacz mam dołożony na instalacji własnej produkcji i steruje nim przełącznikiem 3 położeniowym, i moge załączyć 1 lub 2 świece naraz i załączam zawsze jak ecu rozłączy dogrzewanie. Przy 70A jest ok :lol:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
hmmm... coś mi tu nie gra. Załóżmy że grzeje 7świec po 12A = 84A, czyli przy alternatorze 90 A mamy blisko stan deficytu prądowego, po za tym mało kto czeka 3 minuty aby ruszyć autem i jak to wszystko ma działać jeżeli włącza się światła, nawiew żeby szyby nie parowały, podgrzewanie tylnej szyby itd? Przecież to grubo przekracza 100A. Po za tym z tego co czytałem, to ECU widząc obciążenie powyżej 75-80% wyłącza świece podgrzewacza, albo jedną zostawia.
Inna sprawa, że nie znalazłem info aby w TDIku świece grzały po odpaleniu przez dłuższy czas. Na pewno w TDku tak jest, z tym się zgodzę, ale w TDIku? Niech ktoś się jeszcze na ten temat wypowie, bo ciekawe to jest
spiczki, Ty masz auto na boschu czy pierburgu?[/b]
Inna sprawa, że nie znalazłem info aby w TDIku świece grzały po odpaleniu przez dłuższy czas. Na pewno w TDku tak jest, z tym się zgodzę, ale w TDIku? Niech ktoś się jeszcze na ten temat wypowie, bo ciekawe to jest
spiczki, Ty masz auto na boschu czy pierburgu?[/b]
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
No to teraz mnie zaciekawiłeś tym i sam będę musiał sprawdzić jak to faktycznie jest z tymi świecami żarowymi w silniku...
Co nie zmienia faktu, że obciążenie alternatora odgrywa kluczową rolę w ilości podgrzewanych świec płynu i jak będzie za duży procent obciążenia to wszystkie świece i tak się nie uruchomią. Na forum VW była rozpiska jakie muszą byś spełnione warunki aby podgrzewacz zadziałał i jednym było obciążenie alternatora poniżej 50 % (niby mało trochę), ale jak same świece żarowe grzejąc biorą 48A, to przy 120A alternatorze teoretycznie powinna grzać tylko jedna świeca w podgrzewaczu.
Co nie zmienia faktu, że obciążenie alternatora odgrywa kluczową rolę w ilości podgrzewanych świec płynu i jak będzie za duży procent obciążenia to wszystkie świece i tak się nie uruchomią. Na forum VW była rozpiska jakie muszą byś spełnione warunki aby podgrzewacz zadziałał i jednym było obciążenie alternatora poniżej 50 % (niby mało trochę), ale jak same świece żarowe grzejąc biorą 48A, to przy 120A alternatorze teoretycznie powinna grzać tylko jedna świeca w podgrzewaczu.
Widzę Koledzy, że ta sprawa z podgrzewaczem to nie do końca wyjaśniona "zagadka" .
Jeżeli by ktoś mógł załączyć fotkę swojego 120A alternatora z podłączonymi przewodami byłbym wdzięczny. Muszę powiedzieć, że poprzedni właściciel narobił sieczki w instalacji elektrycznej. Mam porozpinaną klimatyzację, jakieś dodatkowe przekaźniki, przewód od akumulatora, ale to już historia na inny odcinek
Jeżeli by ktoś mógł załączyć fotkę swojego 120A alternatora z podłączonymi przewodami byłbym wdzięczny. Muszę powiedzieć, że poprzedni właściciel narobił sieczki w instalacji elektrycznej. Mam porozpinaną klimatyzację, jakieś dodatkowe przekaźniki, przewód od akumulatora, ale to już historia na inny odcinek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo nie grzeją ,przynajmniej w moim 8-) spiczi, napisał cos, co mi się zupełnie nie zgadza ...zgadzało by się z grubsza ,jeśli mowa by była o Tedekach ,gdzie świece grzeją przy kazdym przekręceniu zapłonu do temperatury 70 stopni Bezposredni wtrysk w tdi ,to zupełnie inna bajka :mrgreen: i w zasadzie nawet w mrozy zdrowy tdi odpala nawet jak wszystkie "grzałki "zjarane tyle ze musi trochę dłużej pokręcić ...W tedeku to raczej nie osiągalne i prędzej zakończy się rozladowaniem aku niż odpaleniem ...misiekdzwon pisze:nie znalazłem info aby w TDIku świece grzały po odpaleniu przez dłuższy czas.
[ Dodano: 2011-11-22, 22:39 ]
Podłaczenie niczym się nie rózni ,kabelek z sygnałem obciążenia jest opisany jako DF i powinien byc podłaczony również w wersjach bez podgrzewaczajakop13 pisze:Jeżeli by ktoś mógł załączyć fotkę swojego 120A alternatora z podłączonymi przewodami byłbym wdzięczny.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
W końcu ktoś mnie poparł w mojej teorii, a raczej wiedzy jaką posiadam <ok> I też właśnie myślałem o tym, że TDik odpali bez świec w grubsze mrozy i po nic mu świece, a TDk musi te świece mieć i go dogrzewają przez kilka minut. Tylko sprawa zastanawiająca, bo spiczi mierzył coś tam i mu wyszło, że grzeją świece przez jakiś czas :roll:
Mam tdi i u mnie jest dogrzewanie po odpaleniu. Mierzyłem miernikiem. Jutro postaram się sprawdzić u taty w pasku b4 afn, ale jestem prawie pewny że też tak ma.
TU w ostatnim poście jest też napisane
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 6830930c14
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=29505
TU w ostatnim poście jest też napisane
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 6830930c14
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=29505
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Przerabiałem temat podgrzewacza płynu chłodzącego od podstaw,można sprawdzić w wcześniejszych postach,świece w podgrzewaczu zostają uruchomione dopiero po wyłączeniu świec żarowych do podgrzewania komory spalania w silniku.Nie ma takiej możliwości aby grzały wszystkie siedem świec(4+3)w jednym czasie.Z moich obserwacji nie stwierdziłem aby kiedykolwiek załączyły się wszystkie świece od podgrzewacza,załącza się jedna albo dwie,może w warunkach o temp.powietrza -30*C jest to możliwe,ale ja w takich jeszcze nie sprawdzałem.Świece są sterowane dwoma przekaźnikami,jeden odpowiada za jedną świecę a drugi za pozostałe dwie.
Świece żarowe w TDI dogrzewają komorę spalania po odpaleniu przy temp poniżej zera przez minutę i się rozłączają,natomiast świece dogrzewacza płynu,zaczynają grzać po minucie od odpalenia silnika i grzeją wszystkie 3 szt,mają jak najszybciej dogrzać płyn nigdy się w to nie zagłebiałem,ale po jakimś czasie świece dogrzewacza załączane są cyklicznie i na zmianę lecz,co ile i na jak długo tego nie wiem nie miałem nigdy czasu w wolnej chwili sprawdzę jak to dokładnie jest
Moze to pomoże jak to działa
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1565217.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1565217.html