Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1y] Problem niedogrzanego silnika.

ODPOWIEDZ
audi80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2012, 18:02

[B3 1y] Problem niedogrzanego silnika.

Post autor: audi80d » 25 gru 2012, 18:19

Witam,
Posiadam Audi 80 B3 1.9D 1Y. Mam kilka problemów:

1. Auto nie może osiągnąć temperatury 90 stopni, (zawsze utrzymywało temp.92) stopni(a teraz utrzymuje się powyżej 80) mimo częściowo przysłoniętej chłodnicy. Rok temu w zimie nie było takich problemów. Wymieniłem termostat, ale problem nie ustał do końca. Przez co ogrzewanie słabiej grzeje, wieje ciepłe powietrze.

2. Czemu w moim silniku znajduję się dodatkowa elektryczna pompka wody, skoro nie ma turbiny i niema ona co chłodzić. A może ma jakis związek ze słabym ogrzewaniem :)

Dziękuje i pozdrawiam :)

Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 25 gru 2012, 20:53

kiedyś słyszałem o takim patencie z dodatkową pompką ale w mondeo, i z drugiej strony skoro w zeszłym roku nie było takich problemów to może nagrzewnica powoli kończy żywot, lub jest zapchana. A co do wskaźnika, może świruje..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 gru 2012, 21:16

audi80d pisze: Wymieniłem termostat, ale problem nie ustał do końca. Przez co ogrzewanie słabiej grzeje, wieje ciepłe powietrze
a może nie do końca dobrze Ci się odpowietrzyła nagrzewnica.
WRC is for boys.
Group B was for men.

audi80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2012, 18:02

Post autor: audi80d » 25 gru 2012, 22:34

ok, ale czemu silnik nie może osiągnąć <90stopni :) ?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 25 gru 2012, 22:59

Czym mierzysz temperaturę? Termostat w pierwszej fazie jest zamknięty?
Czy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły zanim silnik osiągnie temp roboczą?
Może termostat się nie zamyka. Po jakim czasie stwierdzasz, że powinien mieć już 90?
Może czujnik wprowadza cię w błąd.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 25 gru 2012, 23:33

w sumie racja, to że wszystko było oki nie znaczy że nadal tak musi być, mógł Ci zacząć nawalać czujnik temperatury, złośliwość rzeczy martwych :-/

PieterB, ale jeśli byłby zapowietrzony to nie powinien w tedy się właśnie szybko grzać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2012, 07:30

k3llys pisze:ale jeśli byłby zapowietrzony to nie powinien w tedy się właśnie szybko grzać?
no właśnie nie, przynajmniej ja tak kiedyś miałem. Po prostu auto zapowietrzone nie ma odpowiedniego obiegu płynu, hmm przynajmniej mi się tak wydaje, no ale mogą się mylić.
A mi chodziło o zapowietrzenie nagrzewnicy a nie całego układu.
A poza tym nikt tu nic nie pisał o tym że auto się szybko czy też wolno nagrzewa.
audi80d pisze:ale czemu silnik nie może osiągnąć <90stopni :) ?
a to prawdopodobnie oszukuje Cię licznik lub czujnik w króćcu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

audi80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2012, 18:02

Post autor: audi80d » 26 gru 2012, 09:17

ok, jutro wszystko posprawdzam i dam odpowiedź :) a po co w moim silniku ta elektryczna pompka ? :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2012, 12:11

audi80d pisze:a po co w moim silniku ta elektryczna pompka ? :)
tu nie pomogę bo nie widziałem czegoś takiego. Może ktoś bardziej kumaty Ci podpowie jak natrafi na temat <ok>
Jak możesz to pyknij fotkę i zapodaj może to ułatwi zadanie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

audi80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2012, 18:02

Post autor: audi80d » 26 gru 2012, 12:32

Za co ona wogóle odpowiada i co ją włącza :) ? Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 12:36 przez audi80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 gru 2012, 12:32

Słyszałem o tej pompce. Jest coś napisane w jakimśacie na forum. Niestety nie pamiętam w którym. Ja miałem 1y, ale bez tej pompki. Wydaje mi się, że chodzi tutaj o klimat i ta pompka jest albo nie ma.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 26 gru 2012, 17:44

PieterB, mój błąd bo właśnie chodziło mi o zapowietrzony układ a nie nagrzewnicę :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 gru 2012, 10:13


audi80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2012, 18:02

Post autor: audi80d » 27 gru 2012, 15:12

wnioskuje, że ta pompka wspomaga obieg cieczy w nagrzewnicy. Być może jest uszkodzona i dlatego słabo grzeje w samochodzie :). Sprawdzę i dam odpowiedź :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2012, 22:53

audi80d pisze:wnioskuje, że ta pompka wspomaga obieg cieczy w nagrzewnicy. Być może jest uszkodzona i dlatego słabo grzeje w samochodzie :). Sprawdzę i dam odpowiedź :)
Nie musisz sprawdzać ,bo odpowiedż jest znana i oczywista 8-) ta pomka ze słabym grzaniem ,na pewno nie ma nic wspólnego ...a to że przy temp.ok.80 stopni słabo ci grzeje ,swiadczy tylko o tym że masz coś nie tak z nagrzewnicą ,ewentualnie z klapami przy nagrzewnicy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga