Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Technika odpalania TDI zimą

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 14 gru 2010, 20:28

a jesli chodzi trapus o te dobrzewanie swiecami odrazu po zgaszeniu czy po dzwieku przekaznika zapalać?

ps: w jednym aucie mam juz 7 lat swiece i gitara ;]

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 20:32

Ja jak dogrzewam dwa razy to wtedy jak mi kontrolka zgaśnie :-)

Ale w TDI dwukrotne dogrzewanie nie ma sensu. Nie dogrzewasz komory wirowej w celu polepszenia spalania ale dolot powietrza.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 gru 2010, 21:22

trepek pisze: ale dolot powietrza
Trepek ale świeca jest w komorze spalania i wtryskiwacz podaje na nią paliwo (częściowo).
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 gru 2010, 21:57

Ja tam nie wiem ale PD TDI zapala mi cała zime nawet przy -22 a jakoś nie chce mi sie podłaczać świec.
JAK wcześniej napisano TDI odpali zima bez świec.

pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2010, 21:59

tokarka606 pisze:
trepek pisze: ale dolot powietrza
Trepek ale świeca jest w komorze spalania i wtryskiwacz podaje na nią paliwo (częściowo).
Ano faktycznie. W głowicy obok zaworów są dwa otworki. Nie wiem, gdzie ja to wyczytałem o tych świetach w TDI ale internet również kłamie ;-)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 15 gru 2010, 08:45

To prawda że nasze 1Z palią zimą bez świec żarowych przejeździłem tak całą zimę jak tylko kupiłem samochód i nie miałem żadnych problemów z odpaleniem.

Aha i ja jeszcze nigdy nie grzałem 2x świec bo wydaje mi się że to nie ma sensu.

A co do odpalania to lepiej jest poczekać aż przekaźnik pyknie ponieważ:
1. Lepiej zapala przeważnie od strzała no chyba że ponad minus 20 to trzeba 2-3 obroty wałem
2. Lepiej kręci akumulator bo tak to jest dla niego podwójny wysiłek grzać świece i kręcić silnik

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 gru 2010, 09:58

ja też nie grzeję 2razy bo to szybciej kończy ich żywot :!: ja go kręcę tak ze 2obroty wału jeśli nie zaskakuje to znowu podgrzewam i wtedy pali od strzała <ok>nie ma sensu kręcić jak nie pali (oczywiście mówimy tu o mrozach -30)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 15 gru 2010, 10:19

Zgadza się -szkoda męczyć rozrucznik jak i tak nie odpala. Generalnie jednak zostane przy swojej metodzie odpalania TDI, czyli do pstryknięcia przekażnika.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 15 gru 2010, 22:07

a ja pozostanę przy swojej :D wydaje mi się auto lepiej odpala w momencie wył świec żarowych a nie po prstryknieciu cichutko przekaźnika

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 15 gru 2010, 22:19

levis1991, No to ty sam sie już zakręciłeś
levis1991 pisze:wydaje mi się auto lepiej odpala w momencie wył świec żarowych a nie po prstryknieciu cichutko przekaźnika
Właśnie o to chodzi że świece wyłączają się wtedy jak pyknie przekaźnik bo to on rozłącza grzanie świec. Zresztą zrób sobie test zapal lampkę oświetleniową wnętrza przekręć kluczyk i niech grzeją się świece i zobacz czy lampka rozjaśni się jak zgaśnie kontrolka od grzania świec czy dopiero jak pstryknie przekaźnik <ok>

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 15 gru 2010, 22:58

jak pyknie przekaźnik to lepiej zapala, dzisiaj sie o tym przekonałem, caly czas paliłem Audika po zgaśnięciu kontrolki, a dzisiaj poczekalem aż pyknie przekaźnik i lepiej zapaliła, tak wiec takie jest moje zdanie ze powinno sie palic po pstryknieciu :mrgreen:
pozdrawiam <piwo>
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 15 gru 2010, 23:26

levis1991 pisze: Właśnie o to chodzi że świece wyłączają się wtedy jak pyknie przekaźnik bo to on rozłącza grzanie świec. Zresztą zrób sobie test zapal lampkę oświetleniową wnętrza przekręć kluczyk i niech grzeją się świece i zobacz czy lampka rozjaśni się jak zgaśnie kontrolka od grzania świec czy dopiero jak pstryknie przekaźnik <ok>
z tym światłem to bardzo dobry sposób na udowodnienie tej kwestii widzę :D

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 gru 2010, 14:30

Jak ktoś ma zestaw dodatkowych zegarów, to doskonale widać kiedy świece przestają grzać. U mnie właśnie po pstryknięciu przekaźnika, wskazówka na zegarze wychyla się w prawo, gdy nie ma poboru prądu przez świece :)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 16 gru 2010, 15:38

własnie bede musial spojrzec na dodatkowe zegary :) dzieki heh

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 gru 2010, 17:44

aldi pisze:Może nie wie że w niektórych autach świece grzeją dłużej niż pokazuje to lampka.
Nie wiem jak dokładnie jest w 1Z ale starszych Oplach świece grzane są przez minute od włączenia zapłonu pomimo tego że lampka wcześniej gaśnie.
A wierz po co to jest? Po to by po odpaleniu świece jeszcze troszke pogrzały by silnik wyrównał obroty doszedł do "siebie"

Zawsze w manualnym grzaniu jest zalecane by po odpaleniu jeszcze grzać świece przez 5sek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga