[All] Technika odpalania TDI zimą
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
To prawda że nasze 1Z palią zimą bez świec żarowych przejeździłem tak całą zimę jak tylko kupiłem samochód i nie miałem żadnych problemów z odpaleniem.
Aha i ja jeszcze nigdy nie grzałem 2x świec bo wydaje mi się że to nie ma sensu.
A co do odpalania to lepiej jest poczekać aż przekaźnik pyknie ponieważ:
1. Lepiej zapala przeważnie od strzała no chyba że ponad minus 20 to trzeba 2-3 obroty wałem
2. Lepiej kręci akumulator bo tak to jest dla niego podwójny wysiłek grzać świece i kręcić silnik
Aha i ja jeszcze nigdy nie grzałem 2x świec bo wydaje mi się że to nie ma sensu.
A co do odpalania to lepiej jest poczekać aż przekaźnik pyknie ponieważ:
1. Lepiej zapala przeważnie od strzała no chyba że ponad minus 20 to trzeba 2-3 obroty wałem
2. Lepiej kręci akumulator bo tak to jest dla niego podwójny wysiłek grzać świece i kręcić silnik
levis1991, No to ty sam sie już zakręciłeś
Właśnie o to chodzi że świece wyłączają się wtedy jak pyknie przekaźnik bo to on rozłącza grzanie świec. Zresztą zrób sobie test zapal lampkę oświetleniową wnętrza przekręć kluczyk i niech grzeją się świece i zobacz czy lampka rozjaśni się jak zgaśnie kontrolka od grzania świec czy dopiero jak pstryknie przekaźnik <ok>levis1991 pisze:wydaje mi się auto lepiej odpala w momencie wył świec żarowych a nie po prstryknieciu cichutko przekaźnika
z tym światłem to bardzo dobry sposób na udowodnienie tej kwestii widzęlevis1991 pisze: Właśnie o to chodzi że świece wyłączają się wtedy jak pyknie przekaźnik bo to on rozłącza grzanie świec. Zresztą zrób sobie test zapal lampkę oświetleniową wnętrza przekręć kluczyk i niech grzeją się świece i zobacz czy lampka rozjaśni się jak zgaśnie kontrolka od grzania świec czy dopiero jak pstryknie przekaźnik <ok>
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A wierz po co to jest? Po to by po odpaleniu świece jeszcze troszke pogrzały by silnik wyrównał obroty doszedł do "siebie"aldi pisze:Może nie wie że w niektórych autach świece grzeją dłużej niż pokazuje to lampka.
Nie wiem jak dokładnie jest w 1Z ale starszych Oplach świece grzane są przez minute od włączenia zapłonu pomimo tego że lampka wcześniej gaśnie.
Zawsze w manualnym grzaniu jest zalecane by po odpaleniu jeszcze grzać świece przez 5sek.