Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6134
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 paź 2018, 19:27

Aktywacja tempomatu nie ma nic do tego czy masz manetke czy nie .Aktywujesz i jak masz podlączone prawidlowo to działa .Tam gdzie widać czujniki sprzegła i hamulca muszą być same zera ,kiedy nie naciskasz zadnego z pedałów ,bo jak bedzie choć jedna jedynka ,czyli stan po wcisnieciu pedału ,to tempomat nie bedzie działał ...bez zasilania też nie będzie działał ,wiec skoro nie masz zasilania to podłacz
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2018, 19:50

Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.

No i druga sprawa ecu 16bit jest szybszy wiec sam przełącznik musi być igiełka bo wychwytuje najmniejszy bład manetki. Co przy ponad 20letnich manetkach jest problem.

MUNIOR
TDI'Spec
Posty: 6134
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 paź 2018, 19:58

Jarewa pisze:Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.
Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgła
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, 20:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 29 paź 2018, 20:04

A skąd brał zasilanie jeżeli niema go przy kostce?
Więc po kolei. Podłączyć vaga i wklepać kod jak podał Mariusz? Który czujnik od hamulca rozpina tempomat ? Ten ze stopem czy tem co rozłączał skrzynie biegów?
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2018, 20:42

Musi być przy kostce tym bardziej ze tam 5 kabli wedle schamatów zasilanie manetki jest po stacyjce 15. I według schematu jest bezpiecznik (prawdopodobnie osobny poza skrzynką)
MUNIOR pisze:Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgła
Tak dlatego pisałem że "trochę" bo za chiny nie zrobi tam "0" dopóki nie podłączy pod pin ECU kabelka odpowiedzialnego za sprzęgło. Te czujniki są NC wiec inaczej mówiąc obwód zamknety. Jak sterownik ma obwód otwarty to traktuje to jako wciśnięty. On robił swapa na manual wiec jego instalacja ECU jest uboższa o ten czujnik.

A w ogóle to coś mi też nie chalo bo w takim stanie silnik nie powinien mieć pełnej mocy.

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 29 paź 2018, 21:39

Silnik ma moc . Dlatego podmieniłem skrzynie na een.
Sterownik od Muniora i szpryce od afn.
Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v. Druga sprawa gdzie podłączyć czujnik sprzęgła? Ciągnąć pod sterownik? Nie można zmostkować przy sterowniku a czujnik sprzęgła połączyć szeregowo z hamulcem?

[ Dodano: 2018-10-29, 21:39 ]
Zdjęcie niebieskiej kostki.

Obrazek
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2018, 22:54

Mariusz.D pisze:Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v.
Bo on jest w wiązce deski. Zobacz na manetce w kostce czy tam masz czerwono/biały.

W 80 zasilane jest po stacyjce a w autach a4 itd. zasilane jest po głównym przekaźniku ECU dlatego w tych autach niebieska wtyczka jest z tym kabelkiem. dlatego pisałem szukaj dodatkowego bezpiecznika w skrzynce te od 23-28 czasami spadają też i tam nie znajdziesz a w gąszczu pod skrzynką.

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 03 lis 2018, 11:52

Ok. w piątek ponowie szukanie przyczyn bo w tygodniu jestem poza domem. Jak co , to się odezwę.

[ Dodano: 2018-11-03, 11:52 ]
Znalazłem kabel biało-czerwony przy kostce. Podprowadziłem
zasilanie po bezpieczniku . Aktywowałem vag-em.
Jazda próbna . I działa😊
Teraz czujnik pod sprzęgło i można śmigać. Co myślicie o podpięciu pod czujnik hamulca ?
Dziękuje Koledzy za pomoc 🍻
Wasza wiedza i zaangażowanie jest bezcenna.
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2018, 12:07

Te czujniki są po to by zmiana biegu czy zamachiwania wyłączało tempomat.

A jak zrobisz to tylko na czujniku hamulca. To zmieniając bieg a przed tem zapomniesz wyłączyć tempomat, czyli wciśniesz sprzęgło silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty do odcinki. A to nie jest pożądane przy zmianie biegu.

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 03 lis 2018, 12:24

Ok. Czujnik musi być. Ale mi chodzi żeby podpiąć go szeregowo z czujnikiem pod hamulcem.
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2018, 13:07

NIe znam dokładnie jakie funkcje tempomatu są w tdi. podłączyć tak można ale czy nie pozbędziesz sie jakiegoś komfortu. Typu że tempomat w tdi po przerzuceniu biegu kontynuuje jazdę. Skoro sterownik ma rozpoznanie.

Tu trzeba by było pytać ludzi co mają to w oryginale czy jest jakaś zależność miedzy wciśniętym sprzęgłem a hamulcem.

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 03 lis 2018, 14:04

Wątpie aby w tych latach produkcji była taka opcja . Miałem nowsze autka które nie miały. Ale to jest dobry pomysł aby po puszczaniu sprzęgła inny czujnik podał impuls taki jak suwak w oryginalnej manetce czyli powrót do poprzedniej prędkości.
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8001
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2018, 14:55

W Pb obwód czujników jest jeden to jest chwilowe wyłączenie ponowne przywrócenie prędkości po naciśnięciu AUFN

Wszak inne sterowniki ale instrukcja taka sama z tym ze różni się kodowanie ostatniej prędkości gdy została utracona z pamięci.

Awatar użytkownika
bozmek
Stary Klubowicz
Stary Klubowicz
Posty: 1100
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 12 gru 2019, 20:18

Witam koledzy mam manetkę z automatu 1Z z kablami od manetki do kostki niebieskiej. Podczas demontażu odciąć musiałem kabel czarny pin 5 niby plus po zapłonie z tego co piszą teraz muszę podać pod ten kabel plus po zapłonie i reszta zuj ma śmiga?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Mariusz.D
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 23
Rejestracja: 19 maja 2018, 17:25

Post autor: Mariusz.D » 13 gru 2019, 10:28

Tak było u mnie gdy podmieniłem skrzynie. Doprowadziłem plus i tempomat zadziałał ale gdy dołożyłem czujnik na pedał sprzęgła to przestał załączać. Muszę jeszcze raz sprawdzić przewodność manetki.
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC