Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Tłumik rozpadl sie - co dalej?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

[B4 1.9 1Z] Tłumik rozpadl sie - co dalej?

Post autor: pilocik69 » 25 maja 2016, 13:04

Witam,

Moj tłumik rozpadl sie, odlecialo zewnetrne poszycie.

Chcialbym go wymienic ale nie wiem na co adecydowac se:
- nowy w ASO? nie wiem czy cos maja
- uzywany - nie wiadomo co sie kupi
- jakis zamiennik ? chodzi mi o to zeby wygladal i sprawowal sie jak oryginal, tez aby mozna go bylo polerowac.

co doradzicie? moze macie jakies inne opcje
...............TDI POWER................

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 25 maja 2016, 14:21

Ja uważam że najlepiej podjechać do warsztatu specjalizującego się w układach wydechowych. Tam dobiorą odpowiedni tłumnik do auta i wymagań klienta. W dobrych warsztatach montaż jest gratis. Wbrew pozorom tłumnik to ważna rzecz. Ma wpływ na pracę silnika i jego osiągi.
Darek Malicki <ok>

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 29 maja 2016, 18:11

w sumie dobra opcja piwoa80


czy ktos na forum dorabial tlumik w ten sposob? jak cenowo i jakosciowo to wyglada?
...............TDI POWER................

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 29 maja 2016, 23:06

Tak nieśmiało sie spytam - zakup to jakis problem ?? pół roku temu kupowałem nowy za 120 zl i nie bylo z tym problemu , w pierwszym lepszym sklepie z częściami.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 30 maja 2016, 20:36

jedziesz do sklepu mówisz do czego ten tłumik oni dobierają i tyle cena +/- tyle co na allegro

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 maja 2016, 20:44

Używane nie sa takie złe , sa bardzo dobrej jakości po tyu latach użytkowania.
Co prawda nie wszystkie , ale większość tak.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 maja 2016, 16:39

pilocik69 pisze: tez aby mozna go bylo polerowac.
Kupujesz zamiennik , odcinasz od swojego dwururkę i wspawujesz w nowy. Nowy w aso to pewnie koszt 1/3 wartości samochodu także raczej jakiś wariat myślący że b4 będzie kiedyś klasykiem taki tłumik kupi glupek_

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 01 cze 2016, 20:48

hudy pisze:
pilocik69 pisze: tez aby mozna go bylo polerowac.
Nowy w aso to pewnie koszt 1/3 wartości samochodu także raczej jakiś wariat myślący że b4 będzie kiedyś klasykiem taki tłumik kupi glupek_
kiedys o golfie I , II audi b2 b1 też tak mówili ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 cze 2016, 21:22

Może s2 rs2 gdyż wyprodukowano mało egzemplarzy ale typowe b4 nie ma szans no chyba że mówimy o bardzo dalekiej przyszłości...

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 01 cze 2016, 21:54

czas płynie nieubłaganie szybko bezradny_

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 04 cze 2016, 21:07

B4 to auto do wszystkiego. Może być autem roboczym, rodzinnym, klasykiem i do zwykłej codziennej jazdy. A także do kościoła. Co kto chce. No i właśnie zależy do czego jest przeznaczone auto to dobiera się do niego części. ;-)
Darek Malicki <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 cze 2016, 14:48

PROsioł pisze:czas płynie nieubłaganie szybko
Prędzej go rdza pożre. I nie wierz w bajki że b4 jest bez rdzy. Mogę ci podpowiedzieć kilka miejsc gdzie warto zajrzeć rotfl W b4 jest ten minus że rdza nie pojawia sie w widocznych miejscach a jak już ją zobaczysz jest już za późno <ok>
darekmalickiwp pisze:B4 to auto do wszystkiego. Może być autem roboczym, rodzinnym, klasykiem i do zwykłej codziennej jazdy. A także do kościoła. Co kto chce. No i właśnie zależy do czego jest przeznaczone auto to dobiera się do niego części.
Niby tak ale zawsze lepiej dobierać najlepsze bo te tańsze są tyle warte co nic. Ale zaopatrywać sie w części w ASO to lekka przesada. Nie mówię tu o np czujnikach tylko o częściach typowo mechanicznych. Po ponad 16 latach jazdy samochodami wiem że co tanie to drogie...

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 11 sie 2016, 18:13

Gdy w mojej dwururce zaczęło odpadać zewnętrzne poszycie, kolega doradził mi odbudowę ori tłumika. Po zerwaniu do końca zewnętrznej blachy tłumik wyglądał niemal jak nowy. Znaleźliśmy fachowca spawacza, który zrobił TIG-iem cały nowy zewnętrzny płaszcz z nierdzewnej blachy, którą nabyłem w sklepie z nierdzewką.
Z robocizną wyszło ponad 300 złotych. Nie mało, ale myślę, że i tak w tej cenie nie ma alternatywy w postaci taniego zamiennika, który skoroduje po dwóch sezonach, z kolei nowy robiony z nierdzewki na zamówienie w renomowanej firmie raczej przekroczy 1000 PLN. Mój ori tłumik po 3 latach od naprawy wygląda nadal bardzo dobrze :)

[ Dodano: 2016-08-11, 18:13 ]
hudy pisze:Może s2 rs2 gdyż wyprodukowano mało egzemplarzy ale typowe b4 nie ma szans no chyba że mówimy o bardzo dalekiej przyszłości...
Poruszasz ciekawy temat. Generalnie masz rację, że tylko wersje specjalne bądź krótkoseryjne mają szanse być cenionymi klasykami, ale myślę, typowe B4 też będzie poszukiwanym youngtimerem i że ta przyszłość już nie jest taka daleka, ponieważ nawet szeregowe B4 spełnia pewne kryteria: ma atrakcyjną stylistykę, niespotykaną jakość wykonania oraz nadal jest możliwość doprowadzenia auta do bardzo dobrego stanu relatywnie niedużym kosztem w porównaniu do innych aut z epoki. Dodatkowo podaż aut w wartych zainwestowania z roku na rok zauważalnie topnieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga