[1.9TDI 1Z] Uciekający płyn chłodniczy
[1.9TDI 1Z] Uciekający płyn chłodniczy
Witam, miałem problem z uciekającym płynem chłodniczym, pod samochodem zostawała plama, okazało się, że wężyk jest pęknięty. Szybka wymiana i już nie cieknie.
Jednak problem nie został do końca rozwiązany. Pomimo braku jakiejkolwiek plamy płyn w dalszym ciągu ucieka, jednak tym razem w mniejszych ilościach i tylko w czasie jazdy. Na przykład po przejechaniu około 200km ubywa mniej więcej 1l płynu.
Jaki może być tego powód i czy naprawa może być kosztowna?
Jednak problem nie został do końca rozwiązany. Pomimo braku jakiejkolwiek plamy płyn w dalszym ciągu ucieka, jednak tym razem w mniejszych ilościach i tylko w czasie jazdy. Na przykład po przejechaniu około 200km ubywa mniej więcej 1l płynu.
Jaki może być tego powód i czy naprawa może być kosztowna?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:15 przez Nukta, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nukta, _uwaga
Jeśli na 100 % nie masz wycieków to płyn może dostawać się do silnika a to już kosztowna naprawa.
Radzę jeszcze raz sprawdzić wszystkie połączenia i króciec z tyłu silnika.
i tak i nie, wszystko zależy od tego gdzie podziewa się płyn, ale to już musisz sam zlokalizować.Nukta pisze:Jaki może być tego powód i czy naprawa może być kosztowna?
Jeśli na 100 % nie masz wycieków to płyn może dostawać się do silnika a to już kosztowna naprawa.
Radzę jeszcze raz sprawdzić wszystkie połączenia i króciec z tyłu silnika.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nukta, po pierwsze https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608
Ale za nim to zrobisz poszukaj najpierw czy to trzeba robić bo może problem leży gdzie indziej i tylko nadaremnie wydasz kasę.
tak, wymiana uszczelkiNukta pisze:czy to miałeś na myśli mówiąc, że naprawa może być kosztowna?
Ale za nim to zrobisz poszukaj najpierw czy to trzeba robić bo może problem leży gdzie indziej i tylko nadaremnie wydasz kasę.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nukta, jak chcesz wydawać kasę Twoja sprawa ale poszukać na łączeniach i króćcach to chyba nie jest skomplikowane zajęcie problem w tym że na króćcach często ciężko znaleźć gdyż na gorącym silniku płyn dość szybko odparowuje.
ps tylko abyś cię nie zdziwił gdy wydasz kasę na wymianę uszczelki a po zabiegu będzie to samo.
zależy ile mechanik z ciebie zedrze a tak poważnie to nie wiem - wszystko zależy od użytych części. Można dobrze albo po taniości. Sama robocizna będzie z 3-4 stówy, uszczelka ze 80, sprawdzenie szczelności głowicy z 50 zl, jeszcze rozrząd pasowało by wymienić leciutko ze 300 zł, do tego olej, filtr oleju, płyn i parę innych pierdół. Także się nazbiera.Nukta pisze:Ile w przybliżeniu mogłaby mnie wynieść wymiana uszczelki?
ps tylko abyś cię nie zdziwił gdy wydasz kasę na wymianę uszczelki a po zabiegu będzie to samo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
99,9 % wycieków plynu w naszych tdi ,jest z pod króćca z tworzywa przy głowicy ,a raczej z oringu pod nim . Sam króciec też kruszeje ze starosci i się deformuje .Wyciek widac wyrażnie gołym okiem ,wystarczy spojrzeć pod króciec ,zwykle jest tam widoczny płyn ,albo białe ślady po nim.Co do wymiany całego króćca ,to nowe tanie zamieniki deformują się też dość szybko ...kolega wymieniał już 2razy ,a mowiłem mu poszukaj jakiegoś ori w dobrym stanie ....sam też miałem z tamtąd minimalny wyciek ,wymieniłem oring i króciec ,bo mój króciec rozsypywał się ze starosci .Nie chcac robić drugi raz ,nie kupowałem nowego króćca za 20zl ,tylko założyłem ori używkę w dobrym staniePieterB pisze:na króćcach często ciężko znaleźć gdyż na gorącym silniku płyn dość szybko odparowuje.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz "ciekawe " podejscie ...zamiast sprawdzić taki banał jak potencjalny wyciek ,to od razu wydajesz werdykt ...."czekać aż padnie i zbierac na nowe " ...ja takiego podejscia nie ogarniam ,ale cóź można i tak ...tylko po co pisac posta z pytaniem ,skoro nie chce ci się nawet zajrzeć pod maskę i sprawdzićNukta pisze:No to niezły wydatek przez głupią uszczelkę. Auto kupiłem za nieduże pieniądze, że tak powiem "byle jeździło". Cóż sprawowało się bardzo dobrze, do teraz. Pozostaje jeździć, aż nie padnie i odkładać na nowe. Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oring pod króćcem sprawdż,a najlepiej od razu wymień ,a nie uczepileś się uszczelki pod glowicą....uszkodzona uszczelka pod głowicą ,daje zupełnie inne objawy niż powolne ubywanie plynu ...Nukta pisze:Gdybym miał wymienić tą uszczelkę, to koszt wyniósłby niemal połowę ceny samochodu, stąd moje podejście