[B4 1.9 1Z] Wymiana oleju - jaki?
[B4 1.9 1Z] Wymiana oleju - jaki?
Witam, moja 80-ka ma już przejechane od ostatniej wymiany oleju prawie 17 tyś. km.
Pewnie większość powie, że za dużo i będą mieli racje. Opiszę w skrócie czym to było spowodowane.
Przy ostatniej wymianie był zalany olej Castrol GTX 15W-40 High Mileage A3/B4, taki sam jak wcześniej przed wymianą u poprzedniego właściciela ze względu na to ze mi podarował 4l
Po przejechaniu 8 tyś km silnik zaczął szybko tracić olej, już wtedy podejrzewałem za przyczynę brak szczelności przy filtrze oleju. Wtedy dolałem w odstępach kilku tygodniowych 2 razy po 1l Castrol Magnatec 15W/40 A3/B4 i wizyta w serwisie.
1 mycie silnika i na 2 dzień sprawdzenie i wymiana uszczelki misy olejowej i czujnika ciśnienia oleju oraz dolali do pełna oleju nie wiem jakiego prawdopodobnie Orlen 15w/40 Platinum mineral. Brak poprawy olej dalej leje dość mocno, a mechanik w zaparte twierdził, ze to na pewno nie od filtra oleju.
Kolejne mycie silnika, sprawdzenie i mechanik przyznał, że jednak miałem racje i że wymieniający filtr oleju spartoli sprawę, powyginał przy gwincie a olej w większości zatrzymywał się przy misy olejowej. Został wymieniony filtr oleju oraz dolany olej Orlen 15w/40 Platinum mineral. Dodatkowo stwierdził niewielki wyciek przy rozrządzie ale tego nie robiłem ponieważ wycenił to na 300 zł.
Po tym była duża poprawa, olej już tak nie ciekną. Jednak nadal nie wymieniałem oleju na nowy bo chciałem sprawdzić po kilku tys km czy nie zacznie ponownie cieknąć. I tak przejechałem prawie 4 tyś km w międzyczasie sprawdzając poziom oleju.
Wycieków nie widać jednak spadek oleju oscyluje w okolicach 150-200 ml na 1 tyś km co wydaje mi się dość dużo.
Teraz pasowało by wreszcie wymienić olej i pytanie czy zostać przy Castrolu 15W/40 A3/B4 czy zmienić olej na inny?
I czy wymienić tez przy okazji filtr sprzed 4 tys km ?
Miesięcznie robię 1500 do 2000 km.
Pewnie większość powie, że za dużo i będą mieli racje. Opiszę w skrócie czym to było spowodowane.
Przy ostatniej wymianie był zalany olej Castrol GTX 15W-40 High Mileage A3/B4, taki sam jak wcześniej przed wymianą u poprzedniego właściciela ze względu na to ze mi podarował 4l
Po przejechaniu 8 tyś km silnik zaczął szybko tracić olej, już wtedy podejrzewałem za przyczynę brak szczelności przy filtrze oleju. Wtedy dolałem w odstępach kilku tygodniowych 2 razy po 1l Castrol Magnatec 15W/40 A3/B4 i wizyta w serwisie.
1 mycie silnika i na 2 dzień sprawdzenie i wymiana uszczelki misy olejowej i czujnika ciśnienia oleju oraz dolali do pełna oleju nie wiem jakiego prawdopodobnie Orlen 15w/40 Platinum mineral. Brak poprawy olej dalej leje dość mocno, a mechanik w zaparte twierdził, ze to na pewno nie od filtra oleju.
Kolejne mycie silnika, sprawdzenie i mechanik przyznał, że jednak miałem racje i że wymieniający filtr oleju spartoli sprawę, powyginał przy gwincie a olej w większości zatrzymywał się przy misy olejowej. Został wymieniony filtr oleju oraz dolany olej Orlen 15w/40 Platinum mineral. Dodatkowo stwierdził niewielki wyciek przy rozrządzie ale tego nie robiłem ponieważ wycenił to na 300 zł.
Po tym była duża poprawa, olej już tak nie ciekną. Jednak nadal nie wymieniałem oleju na nowy bo chciałem sprawdzić po kilku tys km czy nie zacznie ponownie cieknąć. I tak przejechałem prawie 4 tyś km w międzyczasie sprawdzając poziom oleju.
Wycieków nie widać jednak spadek oleju oscyluje w okolicach 150-200 ml na 1 tyś km co wydaje mi się dość dużo.
Teraz pasowało by wreszcie wymienić olej i pytanie czy zostać przy Castrolu 15W/40 A3/B4 czy zmienić olej na inny?
I czy wymienić tez przy okazji filtr sprzed 4 tys km ?
Miesięcznie robię 1500 do 2000 km.
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
Filtr zawsze, przecież to tylko kilkanaście złotych, no i sugerowałbym zakończenie przygody z olejami mineralnymi , zwłaszcza że 10w40 półsynt. naprawdę nie są wiele droższe. Wprawdzie teraz mam b3 PM lpg ale wiele lat i km jeździłem 1.9 tdi (także AHU czyli 1z i mocno zrobionym - 170 KM AVG czyli AFN) , zawsze na full synt. Minerał dla turbiny to porażka. pzdr.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Szkoda męczyc silnik mineralnym.4) Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
/
Zalej mu Valvoline maxlife diesel 10W40 , ewentualnie Motul'a
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
Słuszna porada obydwa porządne i z normą 505.00 dla tdi na pompach, do Castrola łagodnie mówiąc mam duży dystans jeszcze z czasów gdy pracowałem w branży olejowej ale nie chciałem Ci pisać wcześniej żebyś nie pomyślał że to jakaś antyreklama. Cenowo Valvoline czy Motul 5l w hurtowni gdzie kupuję to ok 113,- zł a filtr Manna 32,- więc za dobre pieniądze na pewno dogodzisz zetorowi
Dzisiaj kupując olej Valvolina sprzedawca mówił, że zmieniając z 15W40 powinien być z takim samym symbolem (15) jak był zalany wcześniej i przejście na 10W nie jest wskazane. Co o tym sądzicie?
Wg mnie to przejście z korzyścią bo na pewno dużo lepszy od słabiutkiego Castrola 15W40 a cenowo tez się cenią.
Wg mnie to przejście z korzyścią bo na pewno dużo lepszy od słabiutkiego Castrola 15W40 a cenowo tez się cenią.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xonare, lej śmiało, sam tak robiłem kilka razy i nigdy nic się nie stało złego a nawet na +
A po za tym na forum było pisane o tym nie raz https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
A po za tym na forum było pisane o tym nie raz https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Że sprzedawca ma poglądy z minionej epoki ,gdzie na drogach królowały fiaty ,a w sklepach jeden typ oleju 15w lany do wszystkich fiatów 10w40 nigdy nikomu niczego nie rozczelnił i nie rozszczelni.Rozszczelnić i dobić stary silnik , ,to można rzadziutkim jak woda olejem syntetycznym o dużych własciwosciach płuczących ,ale tylko wtedy kiedy silnik jest "uszczelniony " nagarem . Olej 10w na pewno takim "płuczącym "nie jest ...bliżej mu do minerału niż syntetykaxonare pisze:kupując olej Valvolina sprzedawca mówił, że zmieniając z 15W40 powinien być z takim samym symbolem (15) jak był zalany wcześniej i przejście na 10W nie jest wskazane. Co o tym sądzicie?
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
Myślałem, że nie dożyję czasów gdy świadomość olejowa tak wzrośnie (brawa za wpisy u góry), choć oczywiście nie u wszystkich sprzedawców/mechaników. Pamiętam jak 10 lat temu w mojej pierwszej A4 tdi od razu po zakupie (miała prawie 300 tysi) wywaliłem minerał i o zgrozo zrobiłem płukanie engine flushem z Liqui Moly a potem full synt 5w40 też LM, połowa forum i na spotach a4 kręciła kółka na czole, że do następnego spotu już nie dojadę... Autem dojeździłem do 450 tysi bezproblemowo. Podobna operacja w następnym tdi i też bezawaryjnie...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam kolegów,
jakie macie zdanie na temat Mannola 10W40 Classic? Znajomy polecił mi go "z czystym sumieniem". Zmniejszył mu zużycie oleju, a podobno tańszy nie znaczy gorszy. Może coś w tym jest, bo korpo-marketing przecież kosztuje krocie... tyle, że z mojego doświadczenia tanie zwykle okazuje się drogie. Przez 5 lat lałem Castrola, ale między wymianami muszę dolewać 2 lub 3 razy duże ilości. Szczerze nie spodziewałem się tak tragicznych opinii po Castrolu Tutaj znowu drogie staje się jeszcze droższe. Poszperałem trochę i znalazłem ciekawy komentarz http://forum-mechanika.pl/threads/oleje ... post-43173
TBN rzeczywiście ma wysoki, bo ponad 10, gdzie "Kastrol" ma 8. Czyli teoretycznie 20% lepsza trwałość bazy. No, ale producenci różne rzeczy piszą. Nie wiem co myśleć.
Kolega kupił A4 B6 zalaną Motulem i oddał mi 5l zeszłorocznego Mannola za kolejkę w pubie Lać?
jakie macie zdanie na temat Mannola 10W40 Classic? Znajomy polecił mi go "z czystym sumieniem". Zmniejszył mu zużycie oleju, a podobno tańszy nie znaczy gorszy. Może coś w tym jest, bo korpo-marketing przecież kosztuje krocie... tyle, że z mojego doświadczenia tanie zwykle okazuje się drogie. Przez 5 lat lałem Castrola, ale między wymianami muszę dolewać 2 lub 3 razy duże ilości. Szczerze nie spodziewałem się tak tragicznych opinii po Castrolu Tutaj znowu drogie staje się jeszcze droższe. Poszperałem trochę i znalazłem ciekawy komentarz http://forum-mechanika.pl/threads/oleje ... post-43173
TBN rzeczywiście ma wysoki, bo ponad 10, gdzie "Kastrol" ma 8. Czyli teoretycznie 20% lepsza trwałość bazy. No, ale producenci różne rzeczy piszą. Nie wiem co myśleć.
Kolega kupił A4 B6 zalaną Motulem i oddał mi 5l zeszłorocznego Mannola za kolejkę w pubie Lać?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego zmian oleju nie naprawi np. zużytych uszczelniaczy. I jak zalejesz inny olej to silnik nie będzie go brał, to bzdura. Czasem i owszem potrafi ciut spalanie oleju spaść ale nie licz na cud.tsare pisze:Przez 5 lat lałem Castrola, ale między wymianami muszę dolewać 2 lub 3 razy duże ilości.
sam też słyszałem dobre opinie na temat mannola ale sam go nie próbowałem.