[B4 1.9 TDI ] zepsuta pompa vacum
[B4 1.9 TDI ] zepsuta pompa vacum
Witam. Podczas wymiany oleju mechanik założył filtr oleju przeznaczony do silników 2.0 , po przejechaniu 1000 km zaświeciła się kontrolka oleju - brak ciśnienia - potwierdzony manometrem. Po wymianie vacum pompy problem zniknął. 1.Czy zły filtr oleju mógł spowodować tą awarię? 2.Czy vacum pompa ma wpływ na ciśnienie oleju?
Vacum robi podciśnienie do wspomagania hamulców.bozmek pisze:Jak się nie mylę to vacum napędza pompę olejowa <ok>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Dokładnie, jak kolega andi77 napisał, vacum daje podciśnienie na serwo a co za tym idzie odpowiada za nasze hamulce.andi77 pisze:Vacum robi podciśnienie do wspomagania hamulców.bozmek pisze:Jak się nie mylę to vacum napędza pompę olejowa <ok>
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Filtr oleju z benzyny czy diesla to tylko filtr ...więc to co się stało jest bez związku z wymianą filtra ...vacum pompa i pompa oleju napędzana jest tym samym wałkiem posrednim ,wiec tu prawdopodobnie była przyczyna ,a nie w filtrze olejukucioch pisze: Podczas wymiany oleju mechanik założył filtr oleju przeznaczony do silników 2.0 , po przejechaniu 1000 km zaświeciła się kontrolka oleju - brak ciśnienia - potwierdzony manometrem.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
To by się zgadzało, bo po podłączeniu do kompa wyświetliła się niesprawna pompa oleju a po zmianie vacum wszystko działało. Nie znam numeru błędu VAG bo całe zajście miało miejsce w Niemczech i nie mogłem się zbytnio z nimi dogadać jedynie na monitorze wytłumaczyli co jest zepsute. Dla ciekawych koszt podłączenia VAG-a, sprawdzenie ćiśnienia oleju i jego wymiana w niemieckim salonie audi to 150 E :-| plus koszt za lawetę do polski :roll:
MUNIOR
Zastanawiałem się czy filtr do benzyny nie ma innej gramatury co mogło by powodować pracę pompy pod obciążeniem i w konsekwencji awarię.
MUNIOR
Zastanawiałem się czy filtr do benzyny nie ma innej gramatury co mogło by powodować pracę pompy pod obciążeniem i w konsekwencji awarię.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Temat trochę znany.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9b0d9.html
Tak wygląda nieco zmęczona pompa oleju. Chodzi o ten języczek. Jak przytarty jak na zdjęciu to moga się pojawiać problemy z ciśnieniem.
Widać nowa pompa vacuum (jej nowe gniazdo )załatwiła problem tylko na jakiś czas.
Trzeba się dokładniej przyjrzeć pompie oleju.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9b0d9.html
Tak wygląda nieco zmęczona pompa oleju. Chodzi o ten języczek. Jak przytarty jak na zdjęciu to moga się pojawiać problemy z ciśnieniem.
Widać nowa pompa vacuum (jej nowe gniazdo )załatwiła problem tylko na jakiś czas.
Trzeba się dokładniej przyjrzeć pompie oleju.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga