Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h

sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h

Post autor: sys20 » 10 cze 2010, 02:09

Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie! Dodam jeszcze że jakieś 2 miesiące temu wymieniane były tuleje wahaczy końcówki drążków, łącznik stabilizatora, i gumy łącznika potem ustawienie zbieżności i wszystko było ok aż do wczoraj. Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo :/ I jeszcze zapomniałem dodać że tarcze hamulcowe są prawie nowe wiec to tez nie to, i jak przerzuciłem opony na zimowe drgania nie ustąpiły/. Może miał ktoś podobny przypadek bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi bo juz nie wiem co mam z tym robić a jezdzić sie tak nie da..

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 cze 2010, 09:57

Nie raz już się spotkałem że nowe tarcze nawet markowe miały krzywiznę. Także warto założyć stare i sprawdzić czy nadal to występuje. To jest typowy objaw krzywego koła lub tarczy - w najgorszym wypadku sprawdził bym stan łożyska - może łapać lub i przy tej prędkości kołysze się w środku.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 10 cze 2010, 10:23

Podobno może być to spowodowane półośkami, ale co i jak to nie jestem pewny.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 cze 2010, 19:16

A opony w jakim stanie masz? Nie ma bicia na wyważarce? Takie objawy będą przy uszkodzeniu struktury opony w którymś z kół.
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 10 cze 2010, 19:35

percevalle pisze:A opony w jakim stanie masz? Nie ma bicia na wyważarce? Takie objawy będą przy uszkodzeniu struktury opony w którymś z kół.
no wlasnie zamien kola z przodu na tyl a z tylu na przod i przejedz sie autem

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zuck » 10 cze 2010, 20:23

Miałem takie sytuacje w warsztacie mnóstwo razy, w swoich autach też tak miałem. Zacznij od wyważenia 4 kół, dużo to nie kosztuje, na pewno nie zaszkodzi a na 90% pomoże. Przy okazji dowiesz się jak krzywe masz felgi. Jeśli to nie pomoże no to trzeba już miernik zegarowy, i sprawdzać bicie na tarczach hamulcowych, piastach. Coś gdzieś jest na pewno krzywe lub niewyważone, ale według mnie należy zacząć od wyważenia kół. Pozdrawiam i powodzenia życzę <ok>

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 10 cze 2010, 21:36

Ja miałem podobny problem i tez wszystko powymieniane miałem a jednak okazały sie tarcze pojechałęm na szlifowanie na kole i problemu nie mam powodzenia zycze w odnalezieniu przyczyny.

sys20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Olkusz

hmm

Post autor: sys20 » 10 cze 2010, 21:42

Ale ja już zmieniałem koła na inne zimowe i było dokładnie to samo wiec to napewno nie to. może faktycznie to jakieś łożysko w przednim kole.. hmm ale huczało by chyba ? a z tarczami jest tak że były wymieniane w grudniu wiec kupe czasu było dobrze to teraz by sie coś stało.. nie wydaje mi sie to raczej nie to bo bicie na kierownicy odczuwalne jest też przy normalnej jezdzie bez chamowania... to predzej to łożysko. chyba :/

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 10 cze 2010, 22:02

Tarcze mogłeś przegrzać i szybko schłodzić np. po wjechaniu w jakąś kałużę i pofalowały się.

U mnie podobne objawy były przy luzach na końcówkach drążka. Po wymianie obu i ustawieniu zbieżności wszystko się podziało :-D

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Re: [B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120k

Post autor: Zuck » 10 cze 2010, 22:34

sys20 pisze:Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo :/
... zmień mechanika na bardziej dociekliwego :-) nikt nie odkryje Ci tutaj nic nowego. W takich sytuacjach trzeba sprawdzać po prostu wszystko po kolei zaczynając od rzeczy wydawało by się na najbardziej oczywistych idąc w stronę najmniejszych szczegółów.

Roberto 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Roberto 77 » 10 cze 2010, 22:44

Arczizioom pisze:U mnie podobne objawy były przy luzach na końcówkach drążka. Po wymianie obu i ustawieniu zbieżności wszystko się podziało :-D
dokładnie kolego u mnie poleciała lewa końcówka to przy prędkości ponad 100 kierownica skacze jak h....ra,ale przybieram się już do wymiany.Koledzy macie może jakiś dobry patent na wymianę końcówki ,aby nie trzeba było ustawiać zbieżności ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 cze 2010, 13:56

sys20 pisze:Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie!
Jeżeli masz proste tarcze , nie masz żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu to po mojemu prawdopodobnie przeguby wewnętrzne te przy skrzyni ;-)
Roberto 77 pisze:Koledzy macie może jakiś dobry patent na wymianę końcówki ,aby nie trzeba było ustawiać zbieżności ?
Nie ma patentu ,jedyny sposób to zmierzyć dokładnie długość wkręcenia starej ale raczej idealnie jak było nie zrobisz .Idealnie za to można wymienić końcówke drązka w audi A4 mierząc suwmiarką jej długośc bo tam gwint jest na zewnątrz
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Re: [B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120k

Post autor: TDI80 » 12 cze 2010, 22:16

sys20 pisze:Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie! Dodam jeszcze że jakieś 2 miesiące temu wymieniane były tuleje wahaczy końcówki drążków, łącznik stabilizatora, i gumy łącznika potem ustawienie zbieżności i wszystko było ok aż do wczoraj. Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo :/ I jeszcze zapomniałem dodać że tarcze hamulcowe są prawie nowe wiec to tez nie to, i jak przerzuciłem opony na zimowe drgania nie ustąpiły/. Może miał ktoś podobny przypadek bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi bo juz nie wiem co mam z tym robić a jezdzić sie tak nie da..

Wg mnie kilka rzeczy mi nasuwa do sprawdzenia głownie (poza tymi co juz masz wymienione na nowe elementy):
- wywazenie kol
- sprawdzenie stanu opon czy moze jakis guz powstal i zmienil wywazenie
- sprawdzenie czy rowno lezy tarcza hamulcowa na kole, czy cos sie nie dostalo i powoduje, ze ma niewielka nierównosc (przeczyscic pod tarcza)
- sprawdzenie czy rowno przylega felga do tarczy (oczyscic) i czy dobrze dokrecone kola
- malo prawdopodobne, ale mozliwe poluzowanie nakretki sruby na wachaczu (wystepowalo u mnie na górnym mocowaniu wachacza)

Awatar użytkownika
kochan1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kochan1984 » 13 cze 2010, 08:39

Jak nic nie pomaga to sprawdź czy przypadkiem nic nie masz pod tarczami, podsunął mi to forumowicz. Może coś dostało się pod tarcze. Polecił mi zdjęcie tarcz i wyczyszczenie wszystkiego, a jak już zdjęte tarcze to sprawdzić czy nie krzywe.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 16 cze 2010, 20:32

Witam. Na 100% zle wyważone koła.Przerabiałem temat tydzień temu.Od 80 do 120 na/h Bicie kierownicy.Powyżej i poniżej tej prędkości wszystko Ok.Jade na wyważenie...wywazają i co dalej bije.Jade na stację diagnostyczną szukać co to jest.Gość /znajomy diagnosta/mówi nie ma cudów tylko koła i nic innego.Jade na ponowne wywazanie do innego zakładu.wyważają zakładają i co bije dalej.Wiem przecież że wszystko powinno być w zawieszeniu ok.Jadę na stację diagnostyczną proszę znajomego o sprawdzenie ,może luzy może przeguby, a on że na 100% wyważenie.Wkurzam sie ale jade do 3 gościa, gada to samo wyważa na wyważarce co wywaza statycznie i dynamicznie.podobno nowt sprzęt,Zakłada koła i co ?...Telepanie kierownicy ustało.Gadam z gościem i on mówi że na zwykłych wyważarkach nie dało by rady w ogóle tego zrobić tym bardziej,że koła to alusy.Spróbuj Jechać do dobrego zakładu na wyważenie. POZDRO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga