[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h
[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h
Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie! Dodam jeszcze że jakieś 2 miesiące temu wymieniane były tuleje wahaczy końcówki drążków, łącznik stabilizatora, i gumy łącznika potem ustawienie zbieżności i wszystko było ok aż do wczoraj. Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo I jeszcze zapomniałem dodać że tarcze hamulcowe są prawie nowe wiec to tez nie to, i jak przerzuciłem opony na zimowe drgania nie ustąpiły/. Może miał ktoś podobny przypadek bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi bo juz nie wiem co mam z tym robić a jezdzić sie tak nie da..
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
Miałem takie sytuacje w warsztacie mnóstwo razy, w swoich autach też tak miałem. Zacznij od wyważenia 4 kół, dużo to nie kosztuje, na pewno nie zaszkodzi a na 90% pomoże. Przy okazji dowiesz się jak krzywe masz felgi. Jeśli to nie pomoże no to trzeba już miernik zegarowy, i sprawdzać bicie na tarczach hamulcowych, piastach. Coś gdzieś jest na pewno krzywe lub niewyważone, ale według mnie należy zacząć od wyważenia kół. Pozdrawiam i powodzenia życzę <ok>
hmm
Ale ja już zmieniałem koła na inne zimowe i było dokładnie to samo wiec to napewno nie to. może faktycznie to jakieś łożysko w przednim kole.. hmm ale huczało by chyba ? a z tarczami jest tak że były wymieniane w grudniu wiec kupe czasu było dobrze to teraz by sie coś stało.. nie wydaje mi sie to raczej nie to bo bicie na kierownicy odczuwalne jest też przy normalnej jezdzie bez chamowania... to predzej to łożysko. chyba
Re: [B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120k
... zmień mechanika na bardziej dociekliwego nikt nie odkryje Ci tutaj nic nowego. W takich sytuacjach trzeba sprawdzać po prostu wszystko po kolei zaczynając od rzeczy wydawało by się na najbardziej oczywistych idąc w stronę najmniejszych szczegółów.sys20 pisze:Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
- Lokalizacja: Olecko
dokładnie kolego u mnie poleciała lewa końcówka to przy prędkości ponad 100 kierownica skacze jak h....ra,ale przybieram się już do wymiany.Koledzy macie może jakiś dobry patent na wymianę końcówki ,aby nie trzeba było ustawiać zbieżności ?Arczizioom pisze:U mnie podobne objawy były przy luzach na końcówkach drążka. Po wymianie obu i ustawieniu zbieżności wszystko się podziało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli masz proste tarcze , nie masz żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu to po mojemu prawdopodobnie przeguby wewnętrzne te przy skrzynisys20 pisze:Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie!
Nie ma patentu ,jedyny sposób to zmierzyć dokładnie długość wkręcenia starej ale raczej idealnie jak było nie zrobisz .Idealnie za to można wymienić końcówke drązka w audi A4 mierząc suwmiarką jej długośc bo tam gwint jest na zewnątrzRoberto 77 pisze:Koledzy macie może jakiś dobry patent na wymianę końcówki ,aby nie trzeba było ustawiać zbieżności ?
Re: [B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120k
sys20 pisze:Witam, mój problem jest dość nietypowy przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak to jest możliwe ze kierownica drży tylko przy prędkości od 80 do 120km/h ? Jadąc z tą prędkością z góry mam wrażenie że drgania sie nasilają a pod górke ustają, drgania nasilają sie również podczas hamowania ale tylko przy podanej prędkości jak jade szybciej niż 120 lub wolniej niż 80 prowadzi sie idealnie! Dodam jeszcze że jakieś 2 miesiące temu wymieniane były tuleje wahaczy końcówki drążków, łącznik stabilizatora, i gumy łącznika potem ustawienie zbieżności i wszystko było ok aż do wczoraj. Więc pojechałem na diagnostyke a tam mi powiedzieli że wszystko jest ok , ale kazałem sobie ustawić zbieżność zapłacilem 50zl i dalej jest to samo I jeszcze zapomniałem dodać że tarcze hamulcowe są prawie nowe wiec to tez nie to, i jak przerzuciłem opony na zimowe drgania nie ustąpiły/. Może miał ktoś podobny przypadek bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi bo juz nie wiem co mam z tym robić a jezdzić sie tak nie da..
Wg mnie kilka rzeczy mi nasuwa do sprawdzenia głownie (poza tymi co juz masz wymienione na nowe elementy):
- wywazenie kol
- sprawdzenie stanu opon czy moze jakis guz powstal i zmienil wywazenie
- sprawdzenie czy rowno lezy tarcza hamulcowa na kole, czy cos sie nie dostalo i powoduje, ze ma niewielka nierównosc (przeczyscic pod tarcza)
- sprawdzenie czy rowno przylega felga do tarczy (oczyscic) i czy dobrze dokrecone kola
- malo prawdopodobne, ale mozliwe poluzowanie nakretki sruby na wachaczu (wystepowalo u mnie na górnym mocowaniu wachacza)
- kochan1984
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Witam. Na 100% zle wyważone koła.Przerabiałem temat tydzień temu.Od 80 do 120 na/h Bicie kierownicy.Powyżej i poniżej tej prędkości wszystko Ok.Jade na wyważenie...wywazają i co dalej bije.Jade na stację diagnostyczną szukać co to jest.Gość /znajomy diagnosta/mówi nie ma cudów tylko koła i nic innego.Jade na ponowne wywazanie do innego zakładu.wyważają zakładają i co bije dalej.Wiem przecież że wszystko powinno być w zawieszeniu ok.Jadę na stację diagnostyczną proszę znajomego o sprawdzenie ,może luzy może przeguby, a on że na 100% wyważenie.Wkurzam sie ale jade do 3 gościa, gada to samo wyważa na wyważarce co wywaza statycznie i dynamicznie.podobno nowt sprzęt,Zakłada koła i co ?...Telepanie kierownicy ustało.Gadam z gościem i on mówi że na zwykłych wyważarkach nie dało by rady w ogóle tego zrobić tym bardziej,że koła to alusy.Spróbuj Jechać do dobrego zakładu na wyważenie. POZDRO