Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABT ] Kolejnosc wymiany elementow zawieszenia

ODPOWIEDZ
Uzytkownik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40

[ B4 2.0 ABT ] Kolejnosc wymiany elementow zawieszenia

Post autor: Uzytkownik » 21 lis 2013, 15:09

cześć.
wczoraj bylem na zimowym przeglądzie i okazało się, że mam sporo części do wymiany a mianowicie w części w przednim zawieszeniu. Może wymienię :

1. wahacz , komplet
2. końcówki drążka kierowniczego, komplet
3. łącznik stabilizatora, komplet
4. tarcze oraz klocki
5. przegub zewnętrzny . komplet
6. tuleja stabilizatora

Zabiorę się za to sam, gdyż małe pojęcie o tym mam jednak chciałbym się zapytać w jakiej kolejności powinienem wymieniać ww części? Tak by się nie narobić i dublować pracy ?

pozdrawiam
Radek

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 21 lis 2013, 16:08

Witam audi jeszcze nie rozbierałem ale postaram się trochę pomóc
1. możesz zająć się jedną stroną a na drugi dzień drugą, bo wiadomo dzień krótki alko w sobotę.
2. skompletuj wszystkie części aby nie ściągać koła 2 razy i wszystkie klucze.
3. wahacz łącznik stabilizatora i tuleja stabilizatora wymień razem(z tym że tuleja może poczekać nie wpływa na bezpieczeństwo ale będzie stukać na dołkach a i koszt niewielki)
4. tarcze i klocki razem i tu chyba najmniej roboty
5. przegub tu najwięcej babrania w smarach i chyba trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów,
żeby wyciągnąć półoś może się da bez wyciągania ale na pewno tak będzie wygodniej.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 21 lis 2013, 16:41

zrobisz to wszystko jednego dnia jak masz trochę więcej niż małe pojęcie !
i żadnej półosi się nie wyciąga ze skrzyni by zmienić przegub zewnętrzny i tym bardziej spuszczanie oleju ze skrzyni nawet przy wewnętrznym przegubie
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Uzytkownik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40

Post autor: Uzytkownik » 22 lis 2013, 11:21

Ok. Dzięki za porady. Zabiorę się za to w weekend. Dwa dni muszą mi starczyć ;)

a tak w ramach ciekawostki. Dostałem kosztorys naprawy w jednym z większych serwisów francuskich w Warszawie. Wszystkie części które wymieniłem wyżej plus sonda( stwierdzono tylko po spojrzeniu jak wygląda (?) ) , wymiana uszczelki od miski, uszczelki pod deklem zaworów oraz trójnika cieczy wyniosła 3.937,44 zł. Śmiech na sali... :-?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 lis 2013, 12:38

Krawaty i nowiuśki i bieluśki koszuli-jak mawiała Pawlakowa czy Kargulowa w "Samych Swoich" , troszeczkę kosztują i ktoś na to musi wybulić.
Zgoda !!!, tylko niech tam będą fachowcy i specjaliści!! Ale tam w 90 procentach są chłopcy prosto z Technikum Samochodowego, albo z zawodówki i co taki nieborak bez praktyki potrafi ? Musi dopiero podglądać. Jak był dobrym uczniem plus fachowe prowadzenie przez doświadczonego mechanika-praktyka, to dopiero za parę lat będą z niego ludzie.

Tak czy owak - UNIKAĆ, NAWET w przypadku nowoczesnych samochodów. Przysłowiowy Pan Kazio w berecie z bąblem, jeśli jest oczywiście gościem bez kompleksów, więcej zrobi i doradzi niż jakiś pewny siebie łepek, co mu tata załacFił robote bo miał chody.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 23 lis 2013, 20:30

rewers, co to za pomysł ze spuszczaniem oleju ze skrzyni przy wymianie przegubu?
Wymiana przegubu nie ma z tym nic wspólnego wiecUzytkownik, nawet o tym nie myśl, wymiana przegubu nie powinna Ci sprawić problemu żeby ściągnąć zewnętrzny to wyciągasz go z piasty i z powrotem wkręcasz śrubę i sam zejdzie ale uważaj jak bd nowy montował i stukał żeby seger wskoczył bo ja 3 razy wymieniałem a za 4 jak wymieniałem i nabijałem bo rozleciał mi się wewnętrzny a wcale mocno nie stukałem tak jak zawsze ale był oryginalny miał ok 350tys wiec moze miał takie prawo.

Uzytkownik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40

Post autor: Uzytkownik » 27 lis 2013, 09:11

0mateusz0, dzięki za radę. Mam nadzieje, że wszystko pójdzie okej. Przeguby sam wymienię. Ostatni raz były wymieniane rok temu przez "zaufanego" mechanika i skonczyło się tym, że są juz popękane madźety oraz nieźle dają o sobie znać przy skrętach.

Za całą naprawę biorę się w przyszłym tyg. Jak napotkają mnie jakiekolwiek problemy będę pytał :)

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 27 lis 2013, 09:55

Dzięki za poprawienie i przepraszam, że wprowadziłem w błąd.
Nie byłem pewien więc napisałem "chyba" .
Ja nauczony na citroenach jeszcze raz przepraszam.

Uzytkownik, Jeszcze jak wymienisz końcówki kierownicze to będzie trzeba zbieżność skorygować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga