Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Negatyw na tyl do "Osiek"

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

[B4]Negatyw na tyl do "Osiek"

Post autor: Maszu » 11 sie 2012, 12:13

Siemson,
Panowie, ogarniacie sie w temacie negatywu na tył w samochodach z napedem na przod?
Z przodu to wiadomo, wielkiej filozofii nie ma ale z tylem? Slyszalem o podkladkach.
Po przeszukaniu calego alledrogo i innych tego typu portali w polsce nie znalazlem praktycznie nic konkretnego.

Chodzi mi konkretnie o cos takeigo:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

czy ktos juz cos kombinowal w tym kierunku? Jak sie z tym jezdzi? poczytalem troche i nie ma narzekania na to tyle ze praktycznie wszystkie tego typu rzeczy byly robione w golfach. Jak to sie sprawuje w naszych furaczach?
z gory dzieki za info, dyskusje, foty pogladaowe...
Cheers <piwo>
Ostatnio zmieniony 30 sie 2012, 21:29 przez Maszu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 sie 2012, 12:23

Negatyw zrobił koleś na naszym forum, który jeździ czerwonym sedanem B3 z czarnymi, poszerzonymi stalówkami, bodajże 9" szerokie z tyłu. Wyglądało świetnie i nie miał z tym problemów.

Ja też nad tym myślałem, i camber plates'y można zakupić plastikowe na ebayu za około 100zł, lub poprosić tokarza o wykonanie podobnych w tej cenie ze stali.

Problemem jest ustawienie hamulcy, by równo brały tarczę i to co się dzieje z kątami pracy zawieszenia opartego na belce. Niestety gdy tak zmodyfikowane zawieszenie pracuje na nierównościach - traci się trakcję w wyniku zmian kątów. Znalazłem nawet świetny artykuł o tym w necie razem z ilustracjami omawiającymi ten problem. Poszukam, bo właśnie wczoraj myślałem nad poszerzeniem tylnych rantów z dodatkiem negatywu około 2,5 - 3 stopni.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 11 sie 2012, 12:44

ATLAS pisze:Negatyw zrobił koleś na naszym forum, który jeździ czerwonym sedanem B3 z czarnymi, poszerzonymi stalówkami, bodajże 9" szerokie z tyłu. Wyglądało świetnie i nie miał z tym problemów.
kto??!! :mrgreen: jaki nick? chetnie podpytam i porozmawiam z nim :mrgreen:

no wlasnie tez zaczalem sie nad tym zastanawiac po zarzuceniu felg 9j... ze tak powiem nadkola poki co dostaja po dupie arazem z nimi opony :-P
wykonanie takowej podkaldki to nie problem, kwestia tego jak sie z tym jezdzi, a o heblach to przyznam szczerze, nie bralem tego pod uwage :oops:

zapodaj Daniel ten artykuł, chetnie poczytam <ok>

p.s. powiedz mi jedno, do camber plates'ow nie trzeba poszerzac otworu w kielichach?
Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 12:54 przez Maszu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 sie 2012, 12:54

Jak znajdę to się podzielę artykułem.

To nie ten, ale tu też dużo info: http://www.modified.com/tech/0507_sccp_ ... ewall.html

Wpisz w googlach: negative camber side effects i jest sporo wyników.

Ja obecnie z tyłu mam około -1,5 stopnia, a z przodu -1,3 stopnia i jeździ się super, trakcji na wprost nie brakuje, hamuje się świetnie, a zakręty to bajka. Jednak wedle opinii kierowców przednionapędówek, nieciekawie robi się przy negatywach z przodu ponad 2 stopnie. 3 stopnie to już masakra i zaczyna ciąć bieżnik zauważalnie.

Z tyłu zasadniczo może być i 3 stopnie, jeśli przeżyjesz cięcie opon i gorszą trakcję w zimę. Póki co tylko teoretyczną posiadam wiedzę na ten temat. Kumple z BMW jeżdżą na sporych negatywach i opony nie cierpią tak jak przy nie ustawionej zbieżności.

Hamulce da się ustawić dając podobne podkładki.

Cenny art:
http://www.shotimes.com/SHO3alignmentproblems.html

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 11 sie 2012, 12:58

przod u mnie obecnie ma -0,85 stopnia ale bedzie wiecej...
powiedz mi zagniatales nadkola w blotnikach? wypychales je?

po forach pisali tez mniej wiecej ze delikatnie nieciekawie tez zaczyna sie robic na mokrym asfalcie jak i w koleinach. Trzeba mocno kiere w rekach trzymac...

u mnie poki co jest ok, tylko tylne opony delikatnie oceiraja o nadkole ;-)
fajna opcja jak ktos to widzi z boku... jedziesz jedziesz, nagle dolek wiekszy i szszssrzszszrt dym z kol :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 13:22 przez Maszu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 sie 2012, 13:09

Maszu, to chyba coś masz źle ustawione. U mnie śmiga się lepiej niż poprzednio z mniejszym negatywem. Czytałem, że caster powinno się inaczej ustawiać jeśli zmienia robi się bardziej negatywny camber.

Ja dodatkowo mam 9,5" z przodi o oponkę tylko 215/35/18, więc to u mnie powinno wyrywać kierę z rąk.

Pojedź do lepszych magików koniecznie tylko na maszynę HUNTER. Znam 3 miejsca z takim PROFESJONALNYM sprzętem. Jednak sprzęt to nie wszystko, bo ważni są mechanicy. Blisko mojego domu teraz dałem do nowego warsztatu i jestem mega zadowolony, a za ustawienie geometrii ze zbieżnością i wykręcaniem końcówek drążków wzięli 200zł brutto bez faktury.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 11 sie 2012, 13:20

to niewiele... ja pacilem 150 pln bf za samo ustawienie geo i zbz... a jaka maszyna to nei pamietam, nie przywiazywalem wagi do tego...

ale u mnie tez jest spoko, nie wyrywa ani nic, napisalem tak bo pisali ze po negatywie tak sie dzieje, zle zrozumiales albo ja tak to napisalem... juz poprawiam :roll:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 sie 2012, 13:27

Z negatywem z przodu do 1,5 stopnia na pewno nie będzie takich akcji. Jednak gdy jest z tyłu belka i zastosuje sią podkładki "camber shim" - niewykluczone, że dzieją się jakieś dziwne akcje. Trzeba odszukać te czerwone B3 z forum i zapytać właściciela jakie ma spostrzeżenia po dłuższym czasie.

Znaleziony:
https://audi80.pl/all-poszerzanie-fe ... htm#627729
skizo pisze:Juto zrobię zdjęcie jaki ja mam negatyw
u mnie jest różnica niecałe 2mm na tych szpilkach

Najprościej jak się da obliczyć to z twierdzenia Pitagorasa bo tu na negatyw wpływa nie tylko różnica w grubości tych podkładek ale również wielkość samej felgi (wysokość) bo im większa felga tym przy ustawieniu tych samych katów po obrysie się bardziej schowa

Edit:
te pierscie nie nie sa uniwersalne (jedynie śruby) a calą reszte można dostosować pod siebie (chodzi o grubość ) wtedy jest najbezpieczniej
można to zrobić w ten sposób
Obrazek

ale to nie jest super bezpieczny sposób


co do bujania. Ja mam spory negatyw i trzyma się lepiej niż wcześniej zero bujania w koleinach czy podobnych zjawiskach drogowych jakie można znaleźć w naszym pięknym kraju
https://audi80.pl/all-poszerzanie-fe ... htm#629377[/quote]

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 11 sie 2012, 13:44

przeczytane, w sumie wstawil nawet to samo foto co i ja :mrgreen:
no nic, trzeba zatem dzialac podkaldeczki do negatywu :mrgreen:

poza tym Daniel, mocowanie zaciskow jest na tym samym elemencie co i tarcz, tak wiec same podkladeczki do nega wystarcza :mrgreen:

Obrazek
skizo pisze:co do bujania. Ja mam spory negatyw i trzyma się lepiej niż wcześniej zero bujania w koleinach czy podobnych zjawiskach drogowych jakie można znaleźć w naszym pięknym kraju
i wyglada to calkiem zachęcająco :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 11 sie 2012, 15:13

Musisz wy frezować do tego podkładke całościową inaczej to tylko kwestia czasu jak sie urwie, napręzenia beda skupione tylko na śrubach, a to płaszczyzna musi zapewniać odpowiednie tarcie zeby silę rozpraszać. Robiłem taki eksperyment co prawda nie w samochodzie ale w buggy i nawet śruby 10.9 nie wytrzymały. Przy wiekszej hopie pekało.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 sie 2012, 15:37

karolas123, uważam, że masz rację. Podkładki można dać na przymiarkę, a potem zrobić to lepiej.

Ja teraz zszedłem sprawdzić kąty i z tyłu mam o połowę mniejszy niż z przodu (na oko podkładając kwadratową płytę)...

A może kupić drugi komplet zwrotnic i je stoczyć pod kątem o np. 2mm od góry licząc, aż do 0mm na dole?

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 17 lis 2012, 11:45

witam i jak panowie przybylo osiemdziesiatek z negatywem :-D zainteresowalem sie ostatnio tym tematem i jeszem ciekaw.
"Maszu" moze smigasz na podkladkach :?: a moze jakis nowy patent <ok>

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 mar 2014, 22:38

i jak tam ogarnail ktos temat jeszcze?

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 20 lip 2014, 14:04

mały UP..

z racji ze mialem juz negatyw.. (więc i pewne doświadczenie, ale slaby... za slaby...), powracam do tematu..

mianowicie, jako sprzedawca m.in. artykulow Eibacha, zastosowalem z przodu sruby, ktore daly mi negatyw rzedu 1,5'.. natomiast z tylu jest koszmar.....:

zastosowalem wpierw podkladki a w zasadzie 1 (bo sa to 2 plytki), rozlozylem na 2 czesci, czyli jakby po pol shim'sa na kolo i byl leciutki negatyw... i technicznie OK, aczkolwiek wizualnie SLABO, odczuwalna roznica byla.. tyle ze nie wiem czy nie wynikala ona z przedniego negatywu.. - niewazne:

zalozylem pozniej shim'sy jak nalezy czyli po talezyku na strone, no i tu juz jest problem... o ile negatyw zrobil sie "widoczny" i do zaakceptowania.. to juz najlepiej zamocowac kolo bez hebli.. - tzn:

z jednej strony hamulce nie obcieraly w ogole! natomiast z 2 byl caly czas kontakt! :evil:

oczywiscie nie da sie tak jezdzic i jest to niebezpieczne w moim mniemaniu..

ogolnie mowiac jak chlopaki juz poruszyli temat trzeba zrobic negatyw na oske i jarzmo zacisku hamulcowego.

PS, czy wszyscy macie tak, ze belka jest jakby przesunieta (strzelam) o 2cm w prawo / str. pasażera..? mi niestety prz 9" z tylu prawa str. zjarala lakier na blotniku... :evil: :evil: :evil: :cry: :roll:

pytanie.. czy ktos robil "dystans" pod czop osi?
ewentualnie ile osob bylo by chetnych na zestaw podkladek pod oske i jarzmo.. (po 2, bo jak wiadomo zmieniajac kat, trzeba by dac podkladki z 2 strony tez ze tak to nazwe "sfazowane", wiec moim zdaniem lepiej dac np 2 plytki zrobione tak samo czyli sruby przykrecamy w kazdym miejsciu jak oryginalnie, ew, zamocowac bedzie troche dluzsze..) w przyszlym tygodniu powinienm zaczac prace nad tym.. niestety nie posiadam sprzetu i bede robil to przez kogos.. - wiec i terminowo nie bedzie to ekspres jak i finansowo nie wiem ile taki zestaw moze kosztowac...

chyba ze ktos z WAS ma dostep do maszyn, robi takie rzeczy to byla by to wielka pomoc.. jazmo zacisku mam, potrzebowalbym jeszcze czop osi zeby moc jezdzic a graty mogly by sie produkowac..

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 23 lip 2014, 21:56

''PS, czy wszyscy macie tak, ze belka jest jakby przesunieta (strzelam) o 2cm w prawo / str. pasażera..? mi niestety prz 9" z tylu prawa str. zjarala lakier na blotniku... :evil: :evil: :evil: :cry: :roll:''

bardzo często spotykam to w 80, sczególnie z szeroką felgą, wtedy się to bardziej uwidocznia. Na forum był temu temat poświęcony, jeden klubowicz nawet 2x zmieniał belkę w warsztacie i mierzył laserowo ramę:) . W mojej 80 prawa strona wystaje równo 6mm a u kolegi 8mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl