Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
noorbi

Post autor: noorbi » 03 mar 2008, 21:36

macie jakis link Panowie do tych bilstein?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 05 mar 2008, 10:56

Gerpi pisze:Coś wątek umarł,a miałem nadzieję zobaczyć tu parę sukcesów w walce z zawiechą.Ech szkoda wielka. A tak przy okazji to zna ktoś może w Krakowie dobrego mechaniora,któremu zawieszenie od Audi nie jest obce ??? Quattro Service niestety ma długie terminy oczekiwania :-(
Pisz do kolegi Konrad27

Kratkoj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2008, 14:57
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Kratkoj » 05 mar 2008, 11:57

Panowie a sprawdzał ktoś może czy to aby nie maglownica jest powodem naszych "kartofelków" :?: Przyznam że 2 tygodnie temu wymieniłem całe zawiecho przednie i nie pomogło :-( Pozostaje mi sprawdzić maglownicę oraz krzyżak na kolumnie kierowniczej. Podobne odgłosy miałem w poprzednim aucie BMW E-36 Coupe kiedy mi się wyrobił właśnie ten krzyżak więc może to będzie to :idea: :?:

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 05 mar 2008, 13:19

Tak jak pisałem już wcześniej , w podobnym temacie, można na szybko pokasować luz na maglownicy i się przejechać po "znanych dziurach" . Ja mam obecnie skręcone tak ,że delikatnie na koniec nie odbija kierownica ale za to jest dużo ciszej.

Kratkoj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2008, 14:57
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Kratkoj » 05 mar 2008, 14:14

szantis pisze:Tak jak pisałem już wcześniej , w podobnym temacie, można na szybko pokasować luz na maglownicy i się przejechać po "znanych dziurach" . Ja mam obecnie skręcone tak ,że delikatnie na koniec nie odbija kierownica ale za to jest dużo ciszej.
a czy możesz mi powiedzieć ew. fotki gdzie jest ta śruba do zmniejszenia luzu :?:

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 05 mar 2008, 19:03

a jeśli już wstawisz jakiś szkic lub fotki opisz to bardzo dokładnie bo ja również obstawiam magłowice. no i po czy, można stwierdzić ze to magłowica jest powodem stukania

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 07 mar 2008, 08:46

Panowie , z fotki nic nie wyniknie , bo aparatu tam nie zmieszczę :) Sprawa wygląda tak. W ABK zaraz pod wspomaganiem hamulców macie maglownice. NA jej górze jest płytka z trzema śrubami. Luz kasuje się na środkowej o ile pamiętam klucz nr.10.
Jak sprawdzić czy hałasuje maglownica - skręcić i przetestować na "dziurze testowej".
Podaje cytat z Elsy umieszczonego na forum AKP.
"
W ELSIE napisano:
Regulacje przeprowadzac we dwoch,jeden za kierownica a drugi z kluczem przy maglownicy.
Na podniesionych kolach krecic energicznie kierownica w lewo i prawo o okolo 20°.
W tym czasie kolega dokreca lekko srube w maglownicy,az ustatnie stukot dochodzacy z wewnatrz maglownicy.
Pozniej test na drodze czy kiera powraca sama."

noorbi

Post autor: noorbi » 07 mar 2008, 12:00

dokładnie tak, pod zbiornikiem na wspomaganie, na maglownicy jest płytka, 3 pionowe śruby, dokręcamy środkową, kilka stopni i test, żeby nie przesadzić, kierownica sama musi powracać, trzeba pamiętać żeby to robić na prostych kołach !

Awatar użytkownika
szarpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:59
Lokalizacja: KSU-LTN

Post autor: szarpi » 09 mar 2008, 20:22

Panowie w koncu moge odetchnac z ulga i zapomniec o doprowadzajacym mnie do bialej goraczki stukaniu w przednim zawieszeniu :mrgreen:
Wielokrotnie czytalem posty w tym temacie i sukcesywnie wymienialem kolejne czesci -> silentblocki, laczniki stabilizatora, poduchy, amortyzatory, koncowki drazka ukladu kierowniczego, itp ... kasa topniala, a stukanie nie ustepowalo :evil: Mechanik rozkladal rece i w koncu powiedzial, ze tak juz chyba musi byc :-/
Wciaz jednak z ojcem i bratem zastanawialismy sie co to moze byc... i padlo na amortyzatory. Przypomnialo sie nam, ze gdy kupilem auto to stukow nie bylo, a amorki byly od nowosci zalozone. Zaraz po kupnie zrobilem remont zawieszenia (przod i tyl) i zalozylem nowe amorki Kayaba, a oryginalne amorki (takie "wklady" z mozliwoscia uzupelniania oleju - jak mi to mechanik powiedzial) zostawilem sobie na pamiatke ;-) Gdzies po 8 miesiacach pojawily sie stuki ...i zaczal sie ten caly cyrk :-/ Gdy wymienilem amortyzatory na nowe (Sachs) zdecydowanie sie poprawilo ale jednak "kartofelki" i nie tylko ze mna jedzily-wiec przyczyny szukac 3a bylo gdzie indziej. W ten sposob wymienilem 2 raz chyba wszystko co sie dalo w zawieszeniu.... a stuki byly znowu coraz glosniejsze :evil:
W ostatnim tygodniu przypadkiem trafilem na te "wklady" co to je na pamiatke wrzucilem do szafki :-P i zaczelo sie... Szybko do sklepu po olej hydrauliczny (Amortyzol - 12zl/l), a potem po 0.3l do kazdego wlac, audiczka do gory i wymiana. Szybko wszystko poskladalismy i ...cud :mrgreen: W aucie tak cicho to jeszcze nie bylo - zero stukania :lol:
Teraz gdy sobie pomysle ile kasy poszlo na te wszystkie czesci to mnie trafia :evil:
Ale coz najwazniejszem, ze w koncu zawieszenie zamiklo :-) Audiczka przeleciala prawie 800km od tego zabiegu i ani razu nie stuknelo :-) Oby tak juz zostalo :-D
Przepraszam ze tak przynudzilem ale musialem to napisac - dawno mnie tak nic nie ucieszylo ;-) Teraz az chce sie jezdzic :-) <yes>
Wszystkim walczacym zycze powodzenia i najwazniejsze to sie nie poddawac :lol: <piwo>
Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2008, 22:06 przez szarpi, łącznie zmieniany 1 raz.

noorbi

Post autor: noorbi » 09 mar 2008, 20:55

szarpi dzieki za ciekawego posta
takze walcze z kartofelkami bez skutku jak dotąd :-( również kupę kasy poszło i chyba mnie to nerwowo wykończy, mam założone właśnie kayaby, jak sprawdzić czy to one są winne bez zakładania nowych? mam je od roku, szkoda wyrzucać..dodam że wszystkie 4 wymieniłem i moje audi jest jakieś twarde...może to rzeczywiście amorki? już podejrzewałem maglownicę...chyba zwariuję :shock:

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 09 mar 2008, 21:18

noorbi pisze:takze walcze z kartofelkami bez skutku jak dotąd :-( również kupę kasy poszło i chyba mnie to nerwowo wykończy, mam założone właśnie kayaby, jak sprawdzić czy to one są winne bez zakładania nowych? mam je od roku, szkoda wyrzucać..dodam że wszystkie 4 wymieniłem i moje audi jest jakieś twarde...może to rzeczywiście amorki? już podejrzewałem maglownicę...chyba zwariuję :shock:
mam dokladnie tak samo...chyba zmienie na jakies tanie olejaki

noorbi

Post autor: noorbi » 09 mar 2008, 22:04

koko666 pisze:mam dokladnie tak samo...chyba zmienie na jakies tanie olejaki
ale te kayaby ja mam olejowe...
koko666 a twoja też jest taka twarda? ja jeżdżę jak na sportowych sprężynach a są bankowo normalne, chyba te kayaby tak utwardzają zawieszenie

Awatar użytkownika
szarpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:59
Lokalizacja: KSU-LTN

Post autor: szarpi » 09 mar 2008, 22:45

noorbi pisze:mam założone właśnie kayaby, jak sprawdzić czy to one są winne bez zakładania nowych?
szczerze mowiac to nie wiem czy jest inny sposob niz wymiana - gdybym nie mial tych starych to pewnie jeszcze dlugo bym z tym walczyl :-/
koko666 pisze:chyba zmienie na jakies tanie olejaki
co do "tanich olejakow" to nie wiem czy to dobry pomysl. Wg mnie przyczyna stukow byla budowa amortyzatora. Te, ktore teraz zalozylem to wg mechanika amortyzatory, na ktorych audica wyjechala z fabryki wiec nie porownuje ich do "tanich olejakow".
Przechodzac do rzeczy to zakladajac te oryginalne zauwazylem, ze siadaja one ciasniej niz Sachs lub Kayaba i mysle ze przyczyna byl luz tych ostatnich w siedzisku. Wiem, ze sa one dokrecane i nie powinny miec luzu, ale jednak. Dlatego tez mysle ze to co wyjechalo z fabryki z autem jest najlepsze - wystarczylo tylko je rozkrecic, wyczyscic, napelnic nowym olejem, skrecic, kilkanascie razy rozciagnac i scisnac zeby sie odpowietrzyly i zalozyc :-) nic prostszego :lol:

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 10 mar 2008, 00:01

tez sie mecze ze stukami wymiana wszystkiego na nowe i po jakims czasie dalej puka to jest masakra w 80..

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 10 mar 2008, 01:02

szarpi, no to teraz ciekawostke zapodales, kazdy fabryczny amortyzator mozna tak na nowo napelnic olejem :?: napisz dokladnie co i jak rozkrecic jak nalac i jak skrecic i jak odpowietrzyc to moze i ja sie za to wezme bo jak wszyscy meczy mnie ten gluchy stukot strasznie :-/ a pomyslow co to stuka brak :-( a wymienilem wiele.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga