Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 20 gru 2012, 19:44

Marcin, u mnie jak chodzi silnik i dziala wspomaganie to nie ma zadnego luzu. Minimalny ruch kierownicą przeklada sie na skrecanie kół. Nic wtedy nie puka.

Chodzi o to, ze na wyłączonym silniku jak ustawie koła na wprost i macham kołem kierownicy w lewo i w prawo to slychać to stukanie z nagrania.
Próbuję znaleźć jakiś punkt zaczepienia... Moze ten luz jest kasowany przez działanie mechanizmu wspomagania, ale na wybojach juz stuka.

Na tulejach łączących drążki kierownicze z maglem nie ma żadnego luzu

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 20 gru 2012, 23:11

JA tak sobie narazie jeżdze i obserwuje bo robić sie nic w garażu nie chce i wnioskuje ze to chyba jednak z amorka ten głos dochodzi. Kiedyś jak jeszcze od b3/b4 nie myslałem to przyjechał do serwisu w którym pracowałem znajomy b3 i powiedział że wymieniamy amory, dobre są ale w srodku pukają,
druga sprawa że barciak kiedys mi mówił że wszystkim sie zaczynają problemy ze stukaniem po wmianie amortyzatorów. I defacto może coś w tym być, ja np. wogóle nie jestem przekonany do KYB a tym bardziej olejowych wiec na wiosnę zafunduje nowe gazowe SAHS'a i może to cos pomoże.

Ewentualnie zostały tuleje na sankach, magiel, górne mocowania - ale mało w to wierze

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 20 gru 2012, 23:41

marszall będę w domu na święta to poszukam opakowań po tych tulejkach.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 22 gru 2012, 19:48

Kupiłem tą B4 4 lata temu i ani razu nie bylo w niej ciszy w zawieszeniu... A jestem taki, ze wymieniam każda pierdolke od 2 lat tylko z aso... Cieknie mi magiel.... tez wymienie jak nie pomoże to sprzedaje. Moze ktos bedzie mial wiecej szczescia

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 23 gru 2012, 20:56

Co Ty gadasz? Wszystko co wymieniłes to ASO?
Aż troche dziwne, ja wczoraj robiłem cos przy wtrysku i zobaczyłem że grzybek przy przedniej belce jest dziwnie o nią oparty, poprostu audi miało kiedyś lekkiego dzwona i sie belka doparła ale nikt jej nie wymienił, przestawiłem też łoże tego grzybka aby był po środku a nie opierał się o dolną cześć, i co ciekawe jest ciszej, moze nie rozwiazało to problemów ale inaczej sie jeździ jakby też mniej wibracji było przenoszone.
Można zatem poluzować każda poduszkę zawieszenia silnika oraz łoże grzybka, odpalić silnik na wolne obroty, pare przygazówek i w ten sposób unika sie napręzeń na silniku.

A skoro już o tym mówie to przypomniało mi się że w serwisie często jak w jakimś passacie B6 klient zgłasza jakieś stuki to odrazu mechanicy pierwsze co robią to likwidują napreżenia przednich sanek, samochód na podnośnik, wszystkie sruby poluzować po czym dokrecić i czesto pomaga - moze warto w naszych spróbować

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 gru 2012, 10:25

marszall pisze:Co Ty gadasz? Wszystko co wymieniłes to ASO?
Aż troche dziwne, ja wczoraj robiłem cos przy wtrysku i zobaczyłem że grzybek przy przedniej belce jest dziwnie o nią oparty, poprostu audi miało kiedyś lekkiego dzwona i sie belka doparła ale nikt jej nie wymienił, przestawiłem też łoże tego grzybka aby był po środku a nie opierał się o dolną cześć, i co ciekawe jest ciszej, moze nie rozwiazało to problemów ale inaczej sie jeździ jakby też mniej wibracji było przenoszone.
Można zatem poluzować każda poduszkę zawieszenia silnika oraz łoże grzybka, odpalić silnik na wolne obroty, pare przygazówek i w ten sposób unika sie napręzeń na silniku.

A skoro już o tym mówie to przypomniało mi się że w serwisie często jak w jakimś passacie B6 klient zgłasza jakieś stuki to odrazu mechanicy pierwsze co robią to likwidują napreżenia przednich sanek, samochód na podnośnik, wszystkie sruby poluzować po czym dokrecić i czesto pomaga - moze warto w naszych spróbować
Ja tam jak z Tatą wymieniam poduchy pod silnikiem to zawsze luzuję te elementy, odpalam auto trochę sobie popyrkota, trochę się przegazuje, żeby wszystko się ułożyło, wtedy takie problemy nie występują.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 gru 2012, 12:55

ja u siebie w mruczku ostatnio znalazłem że górny wahacz z prawej strony ma luz
po świętach oczywiście wymiana
ale chodzi o to że nawet mam ten wahacz walnięty ale w życiu nie ma takiego pukania jak w audi :-P
mam porównanie i słyszę
koszt wahacza 80zł
jakieś kiepskie rozwiązanie tego zawieszenia w audi :-/

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 gru 2012, 18:24

gibaj pisze:jakieś kiepskie rozwiązanie tego zawieszenia w audi :-/

Ja bym tego nie powiedzial, wydawac taka opinie na podstawie paru egzemplarzy. A widzisz ja na codzien jezdze dwiema osiemdziesiatkami i zadnych, nawet minimalnych stukow w zawieszeniu nie mam.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 gru 2012, 18:25

Zawieszenie dobre, to drogi są złe :-P

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 25 gru 2012, 20:45

sagem, ja śmigałem 80-tką z kutymi wahaczami i z tymi zwykłymi i jest różnica, i pamiętam że w obu mi stukało łożysko macpherson-a w pierwszej wymieniłem i potem cisza jak makiem zasiał a w drugiej coś tam postukiwało ale to olałem bo poprzedni właściciel miał przygodę i stwierdziłem że pewnie coś jest nie tak.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 17:35 przez k3llys, łącznie zmieniany 1 raz.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 gru 2012, 17:12

Testował ktoś poduszki od Ur'y? Są dużo tańsze i ponoć mocniejsze
Ross podejżewam że amortyzatorów nie kupowałeś w ASO a one też moga stukać

teko

Post autor: teko » 26 gru 2012, 21:53

Mi po zerwaniu górnego mocowania zaczęło coś stukać. Przy okazji wymieniłem amorki, wahacze, łączniki, końcówki drążka,tuleje tylnej belki,bo to też się do wymiany powoli nadawało, a dalej stuka. Wcześniej stuków nie było słychać. Od czego to może być? Mocowanie zerwałem jak przy cofaniu koło spadło mi ze studzienki. Stuki słychać na dziurach nie ważne czy na kołach prostych czy skręconych. Nie mam pomysłu od czego może to być. Elementy są nowe więc raczej nie będą wydawać stuków, tym bardziej że były one wcześniej.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 gru 2012, 22:01

Ta jasne wielu sie przejechało że nowe stuka.

Pytanie jakie wsadziłeś amortyzatory?

teko

Post autor: teko » 27 gru 2012, 08:10

KYB, czy może to być jeszcze coś innego?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 27 gru 2012, 10:06

co ciekawe własnie u wieli kyb stuka.

Ja tej firmy wogóle nie uważam, miałem przed zakupem wymienione takie i narazie nie ruszam ale na wiosne jakiś sachs chyba wpadnie chociaż jakość sachsa też sie sporo pogorszyła.
Kiedyś do golfa udało mi sie trafić używane koni sport z regulacją twardosci, pomyslałem że na sezon bedą a jeżdze już od 5. Z tyłu siedziały sachsy gazowe wymienione w niemczech jeszcze przed sprowadzeniem w 2006 i jeżdze na nich do dziś. Jakby nie było polecam pójsc w strone jakiegoś dobrego zamiennika bo KYB ani Magnum Technology do dobrych nie należą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl