[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.
dając cos wypukłego na spód pogorszy tylko bo koniec wkladu na samym dole nie bedzie w tym zaglebieniu i wtedy moze ci wklad sie przemieszczacz te pare mm wiec nic nie poprawisz jak cos chcesz robic i usztywnic to tylko z górymanfred19 pisze:Podkładkę taką wypukłą bym podłożył żeby wkład wyżej się podniósł i nakrętka mocniej go trzymała.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Witam.Podejrzewam że na moje pytanie jest odpowiedź w tym temacie ale rano muszę wcześniej wstać i nie mogę go przeczytać całego.Mam pytanie,czy to możliwe żeby mi stukały amortyzatory które są sprawne?(nie pociekły,trzymają)na przeglądzie nic nie wyszło.Dodam że rok temu zmieniłem cztery sztuki na GH.Cena to około 50zł za sztukę na allegro.Kupiłem takie tanie bo musiałem zmienić całą zawieche i nie było mnie stać na markowe.Stuka przód i tył jakby wozem drabiniastym się jechało:)
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Pozwolicie, że dodam coś od siebie.
Jeżeli wkład amortyzatora po zdemontowaniu sprężyn nie ma luzów to wszelkie stuki w 80 % pochodzą z łożyska amortyzatora, i jego konstrukcji.
otóż dociskając śrubą rowkową to łożysko, dociskamy tylko blaszkę zaznaczoną na zdjęciu, śruba rowkowa wchodzi w środek łożyska która siedzi w poduszce, wszelkie stuki pochodzą od luźnej góry łożyska i swobodnie latających kulek.
Można to sprawdzić podnosząc maskę i w ciszy delikatnie uginając zawieszenie, w pewnym momencie pojawia się stukanie.
W moim przypadku wystarczyło wymienić łożysko na te dobrej firmy, np. INA i problem ustał. Łożysko założone do poduszek już używanych za które kiedyś dałem po 15 zł/szt. Dobrze je wprasowałem i jest ok. Cicho jak trzeba od 2000 km. Co najlepsze założony nowy topran stukał zaraz po opuszczeniu auta. Całość kosztów zamknęła się w 36 zł za nowe łożyska INA.
Jeżeli wkład amortyzatora po zdemontowaniu sprężyn nie ma luzów to wszelkie stuki w 80 % pochodzą z łożyska amortyzatora, i jego konstrukcji.
otóż dociskając śrubą rowkową to łożysko, dociskamy tylko blaszkę zaznaczoną na zdjęciu, śruba rowkowa wchodzi w środek łożyska która siedzi w poduszce, wszelkie stuki pochodzą od luźnej góry łożyska i swobodnie latających kulek.
Można to sprawdzić podnosząc maskę i w ciszy delikatnie uginając zawieszenie, w pewnym momencie pojawia się stukanie.
W moim przypadku wystarczyło wymienić łożysko na te dobrej firmy, np. INA i problem ustał. Łożysko założone do poduszek już używanych za które kiedyś dałem po 15 zł/szt. Dobrze je wprasowałem i jest ok. Cicho jak trzeba od 2000 km. Co najlepsze założony nowy topran stukał zaraz po opuszczeniu auta. Całość kosztów zamknęła się w 36 zł za nowe łożyska INA.
Sprawdzałeś stan tulejek w wahaczach i sankach?m@x1313 pisze:właśnie ja tez mam KYB i z prawej strony cały czas coś niemiłosiernie puka bez względu na prędkość czy rodzaj nierówności wystarczy jechać 5km/h i delikatna nierówność i już puka (wszystko z przodu wymienione na nowe) chyba czas sprawdzić tego amora :evil: