Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 31 mar 2009, 23:24

Słonik, ja mam tuleje wahacza MAYLE HD i jestem zadowolony pierwszy raz lplega na szarpakach ni czepił się kolejnych nowych tulei, co do technologij HD quality coś może w tym być, choć cudów bym się nie spodziewał bo mayle jak febi jest po prostu pakowaczem,choć firmie nie mam nic do zarzuceni co do jakości jest porównywalna z LMI

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 01 kwie 2009, 10:25

szczerze to różnicy nie widze.ja je kupiłem tylko dlatego że mam obniżone zawieszenie i chciałem spróbować czegoś nowego co ponoć miało być wytrzymalsze.jeśli chodzi o tulejki wachacza to polecam TRW,koszt jednej sztuki 23-25zł ale naprawde są wytrzymałe.ja dość często je wymieniałem ze względu na to zawieszenie,a ostatnio wstawiłem te TRW i mam spokój.

tomasss82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 01 kwie 2009, 19:32

Tuleje na sankach lub śruby mocujące sanki. Wkręcana w podłużnice, na szarpakach nie wyjdzie. Spróbuj dokręcić. Miałem to u siebie. W podłużnicy jest wspawana nakrętka i mogła puścić.

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 02 kwie 2009, 14:34

Witam dołącze sie do tematu pukania. Wymieniłem chyba wszystkie części o których tu piszecie no i d...a. :cry: . I chciałem zappytac panów którzy maja delikatne pukanie w aucie. Czy podczas dodawania i ujmowania gazu rusza im lewarkiem od biegów. U mnie tak jest i nic nie da sie z tym zrobic. Tak mowili mechanicy przynajmniej. Moze to pukanie jest połączone z tamta usterką. Nic innego już mi do głowy nie przychodzi.
A jeszcze co do zamienników o których piszecie. Kolega mechanik mówił że żeby mieć spokój trzeba zakładać oryginał. Ja załozyłem poduszki ledfondera i wydaje mi sie ze nie sa one za dobre. Są nowe a po naciśnięciu auta wyczuwa się minimalny luz na łożysku poduszki. Czy u wsz tez tak jest? Moze to normalne.?

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: skifa » 05 kwie 2009, 11:18

witam hudy! lekko dokręciłem tą srubę na tej maglownicy tak ok pół obrotu kluczem jest poprawa ale tam cos jeszcze puka ale chyba dam temu spokój bo sie boje zeby czegoś tam nie urwać np tej sruby .Kierownica wraca z powrotem po skrecie w lewo lub w prawo ,takze chyba jest ok.kręci sie lekko,wedlug mnie to jest ok,dziecki za pomoc,bede krewny duże piwko!!pozdrawiam

[ Dodano: 2009-04-05, 11:23 ]
panaspirant posprawdzaj sobie poduszki na skrzyni biegów i te też na silniku czy nie są do wymiany tzn czy sie któraś nie oberwała u mnie też tak troche tą wajhą od biegów rusza ale mam też do wymiany poduszkę prawą pod skrzynią biegów pękła mi guma i to napewno częsciowo od tego.jak cos ci sie uda wypolenizować to daj cynka.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 kwie 2009, 21:25

skifa, jeśli dokręciłeś lekko i jeszcze puka to możesz jeszcze trochę ja dokręcić tylko nie możesz przesadzić,musisz tak regulować by swobodnie się kręciła kierownica.prawda jest taka że pukać może wszytko.ja np ostatnio myślałem że zwariuje jak szukałem przyczyn stukania a stukała górna gałka.w zyciu bym nie pomyślał że ta gałka może powodować takie mocne stuki...
Panaspirant, jeśli masz stuki podczas dodawania i puszczania gazu i rusza sie lewarek to warto sprawdzić poduchy pod skrzynią i silnikiem a jeśli są dobre to niestety masz to samo co ja i wielu kolegów z forum czyli duży luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni.można z tym zrobić ale nie wiem czy to jest opłacalne.ja juz z tym jeżdżę od ponad 3 lat i nic się nie dzieje...

bakowski_bart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2009, 08:27

Post autor: bakowski_bart » 15 kwie 2009, 15:53

Witam.U mnie do niedawna przednie zawieszenie przypominało "symfonie":). Byłem na diagnostykę i poradzili wymiane tulei wachacza i sworznie.Kupiłem,założyłem i nadal stukało. Następnie poszedłem za radą kolegów klubowiczów i wymieniłem górne mocowanie amortyzatorów(gumy i łożyska) , ale nadal stukało i myślałem że mnie trafi szlak.Zazdrościłem kolegom których audiczki prowadzą sie cicho i przyjemnie.Niestety nikt nie był w stanie powiedzieć mi co stuka i co tzeba wymienić. W końcy postanowiłem jeszcze raz dać nura w kanał i dokładnie wszystko obejżeć i poszarpać za co sie tylko da.Okazało sie ze na podlewarowanym aucie nie widac luzów na łącznikach stabilizatora,natomiast gdy auto stoi na kołach widać je bez problemu(a właściwie to słychać). Wymieniłem je i przy okazji gumy mocowania samego stabilizatora. Teraz cieszę sie jazdą i upragnioną ciszą.Nadmieniam że jestem stolarzem,nie mechanikiem :lol:

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 22 kwie 2009, 08:42

Witam.
Mam pytanie. Czy ktoś oprócz kolegi szarpi wymieniał olej w oryginalnych amortyzatorach przednich? Czy zdaje to egzamin?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 maja 2009, 20:37

no nie wiem czy tak jest kupilem ori poduchy wymienione dobrze i bylo ok ale nei na dlugo tuleje kolyski tuleje wahaczy laczniki sworznie koncowki kierownicy i nic dalej prawa strona puka

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 28 maja 2009, 09:07

Dołaczam sie do tematu u mnie problem jest wprost identyczny,chodzi mi o te nieszcesne ''kartofelki'' a wieć wizyty na stacjach i u mechanikóf no i diagnoza poszła na amory a wiec nie czekajac wymienilem 4 amorki kayaby olejowe,poduszki mcpersona lemforder no i zmian w zasadzie wiekszych nie bylo.Może troche przód stał sie cichszy natomiast na tylnym zawiasie zmiany nawet były nagorsze tj. po zmianie(ori amorów na kayaby)krew mnie zalala ale co zrobic.pozostalo dalej walczyc.nastepnie po 3 miesiacach poszły do wymiany wszystkie tuleje na wachaczach(przód,tył)poduchy na wózku,powtornie poduszki mc persona,końcówki drążków,koncówki stabilizatorów(czesci lemfordera i ruville) masa czasu i pieniedzy zreszta kazdy wie jak jest.i znowu efekt koncowy nie taki jak powinien co prawda stalo sie o wiele ciszej poniekad powrocila przyjemnosc jazdy ale nie na dlugo.pstryk 2 miechy przelecialy i ''kartofelki'' zaczynaja sie mnozyc.no k...a mać :-x .powoli mi sie cierpliwosc konczy.a powracajac do tematu maglownicy,u mnie podczas jazdy tak ok 100km/h po nierownym asfalcie niekoniecznie z dziurami wyczuwam na kierownicy niewielkie drgania ale nie na boki tylko przód tyl.co do odbijania kierownicy po skrecie to z tym naprawde ciezko bez kontry sie nie obejdzie czyzby to oznaczalo kolejna upragniona wymiane???

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 28 maja 2009, 20:13

Nie dawno założyłem poduszki amortyzatorów lemfordera (coś 40 zł za sztukę) i dodatkowo owinąłem je po obwodzie izolacją żeby ścisło weszły w gniazda i od tamtej pory cicho nic nie stuka nic nie puka jest pięknie :mrgreen:

x-men19746
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2009, 22:12

Post autor: x-men19746 » 28 maja 2009, 23:27

Ja mniałem podobny problem ze stukami prawego koła zieżdziłem kilku mechaników i każdy znich wymyślał inne historie oczywiście wymieniłem amory poduch itd. i stukalo dalej więc sam odkręciłem koło z kolegą i okazało sie że osłona od tarczy jest luzina i jak była mała nierówność to waliła o tarcze stąd ten głucht stuk. osłone wyprostowałem \,dokręciłem i stuk zniknoł moze i u wsz jest podobny problem.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 31 maja 2009, 10:37

Co do stukotu głuchego:


1. Skończone łożysko amortyzatora lub słabo dokręcone,
2. Po wymianie amorów często słabo dokręcona z góry ta nakrętka na amorze, mi się non stop rozkręca i j est "głuchy stukot".



Przypnijcie gdzieś te moje 2 krótkie zdania a może oszczędzą zakładania 1000 nowych tematów :) <ok> Są to 2 najprostsze przyczyny często omijane przez mechaników... Pozdrawiam <piwo>

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 02 cze 2009, 13:42

Witam kolegów mechanik mi poleca że bym zamontował Amortyzatory na przód Kayaby gazowo olejowe a ja mam obawy że bedzie za twardo ale on mówi że w zimę olejowe bardziej sie z używają i nie będzie twardy aż tak a ja lubi bardziej komfort jazdy :-? co mi polecicie? moim zdaniem Olejowe Sachsy by były ok? no i co koniecznie do tych Amortyzatorów do kupić i jakiej firmy proszę o wasze zdanie

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 cze 2009, 14:52

ja na początku roku zakupilem sachsa olejowe na przod i jestem zadowolony

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga