Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 01 maja 2012, 08:54

Wsadzasz coś przed śrubę np śrubokręt i pchasz w stronę odkręcania i jednocześnie odkręcasz. Lub brzeszczot i przecinanie nakrętki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2012, 10:01

No włąsnie co do odkręcania za pomocą śrubokręta lub przecinaka i młotka można zapomnieć bo te nakrętki są tak miekkie że śrubokręt wchodzi w nie jak w masło.Co do przecięcia to chyba też się nie da bo one wchodzą w poduszkę a wystaje tylko kawałek...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 01 maja 2012, 12:06

Nie iwem Panowie skąd macie takie miękkie te nakrętki, że ustępują pod zwykłym śrubokrętem .

Obrazek

U mnie np. ta ze zdjęcia nie daje się nawet napunktować . Waliłem z podobną siłą w główkę " kowadła " z szyny kolejowej i w tę nakrętkę rowkową . Nakręciłem ją na gwint starego amora i łubudu młotkiem zza ucha.
Dołeczek na kowadle był głębszy.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 01 maja 2012, 17:50

w tej chwili ori poduszka kosztuje ok 110zł

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2012, 20:21

antoni pisze:Nie iwem Panowie skąd macie takie miękkie te nakrętki, że ustępują pod zwykłym śrubokrętem .
jak się zakłada zamienniki to tak jest <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 maja 2012, 11:54

Po przejechaniu 400 km na nowych poduszkach z aso skrecanych na maxa odpowiednim kluczem na wyjetych kolumnach pojawił się luz na niecały 1 obrót ...

Wpadłem na pomysł - kupię 2 ori nakrętki w aso, przetne je na pół i skręce tak żeby się skontrowały i problem powinien definitywnie zniknąć bez żadnego klejenia. DOdam, że dobry klej do gwintów koszt ok 30 - 40 zł...

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 maja 2012, 14:13

Ja dokręcam gdy auto stoi na kołach za pomocą młotka i płaskownika.
Robiłem tak kilka razy i nigdy nic się nie luzowało.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 26 maja 2012, 15:41

UPDATE :)

postanowiłem kupić ori nakrętki z rowkiem w ASO. Koszt ok 24 zł sztuka. Okazało się, że są o ok 1/4 dłuższe od tych które miałem, tak że po wkręceniu wystają nad poduszkę ! - dzięki temu bezpośrednio na nakrętce leży talerzyk a on jest dokręcony nakrętką.

Ori nakrętki mają klej na gwincie.

Zobaczymy co teraz będzie :)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 18:21 przez Ross, łącznie zmieniany 2 razy.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 12 cze 2012, 20:15

Też walczyłem z luzowaniem nakrętek. Kupiłem nowe w ASO za chyba 10zł szt. Okazały się totalnie beznadziejne, luzowały się tak jak ori 18letnie i były miekkie jakby z alu. Kupiłem kolejne 2 w sklepie z częściami VW/Audi za 4zł sztuka, do tego klucz do tych nakrętek za 20zł, skręciłem do porządku i po problemie.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 14 lip 2012, 18:23

Nareszcie sukces w walce ze stukami przedniego zawiasu.
Przetestowane na dystansie kilku tysięcy po nierównych drogach. Nic się nie odkręca i nic nie stuka. Tulejki z ASO są dłuższe (więcej zwojów gwintu większe tarcie) od zamienników które miałem i od środka na gwincie pokryte są klejem do gwintów. Przez to że są dłuższe od zamienników wystają na ok 2 mm nad poduszkę w ten sposób, że docika do nich "talerzyk" który jest z kolei mocno dociśnięty przez nakrętkę. Uważam, że pewniej jest skręcić je specjalną nasadką (ok 20zl) niż walić mlotkiem przez przecinak..

Okazało się, że łącznik stabilizatora daje łudząco podobny dźwięk pukania - na tym samym rodzaju nierówności. Nie da się stwierdzić jego niesprawności gdy jest zamontowany na aucie. Nówki kosztują około 25zł a wymiana banalna...

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 15 lip 2012, 12:11

Nie zgadzam się. Przedwczoraj z kanału sprawdzałem łącznik bo coś postukuje w czasie jazdy. Ja trzymałem za przegub łącznika a druga osoba naciskała na auto (jak przy sprawdzaniu amorów). Stukanie było ewidentnie wyczuwalne. Co do nakrętek to racja, chociaż mam zamienniki założone, ale jak wcześniej napisałem dokręciłem ORI kluczem i jest cisza od kilku tyś km. Pozdro. :-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 lip 2012, 14:56

Dawidof pisze:Nie zgadzam się. Przedwczoraj z kanału sprawdzałem łącznik bo coś postukuje w czasie jazdy. Ja trzymałem za przegub łącznika a druga osoba naciskała na auto (jak przy sprawdzaniu amorów). Stukanie było ewidentnie wyczuwalne. Co do nakrętek to racja, chociaż mam zamienniki założone, ale jak wcześniej napisałem dokręciłem ORI kluczem i jest cisza od kilku tyś km. Pozdro. :-)
To już wiem czemu :)
Ja nie mam kanału. Sprawdzałem po pokręceniu koła. Ale wtedy jak auto stoi na lewarku, to stabilizator mocno jest napięty i nie mogłem wyczuć luzu.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 lip 2012, 15:08

Ross, z jednej lewarek z drugiej cegly ;-) tylko stabilne zeby nie bylo awarii.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 lip 2012, 15:56

Słonik pisze:Ross, z jednej lewarek z drugiej cegly ;-) tylko stabilne zeby nie bylo awarii.
łączniki wymenilem "z lewarka". Trzeba tylko podważyć drągiem lub jak w moim przypadku długim kołkiem drewnianym stabilizator, zeby go odgiąć pare cm w dół.
Troszke z tym zabawy ale plusem jest to, że łącznik się napręży i samym kliczem mozna mocno go skręcić bez dłubania sie z imbusem :P

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 15 lip 2012, 18:28

No fakt, na podniesionym nie ma opcji :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl