[80 b4 2.0 ABT] problem z trakcja
[80 b4 2.0 ABT] problem z trakcja
dlaczego przy ostrzejszym wchodzeniu w zakret kola traca przyczepnosc?? nie tylko piski-bo to daloby sie jeszcze zniesc... :lol: ale samochod wyjezdza mi z zaplanowanego toru jazdy... zazwyczaj jest to przod w czym problem??
Ostatnio zmieniony 20 maja 2007, 19:53 przez barteq289, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
bo taka jest budowa Audi :mrgreen:
jest to pomyślane jako opcja bezpieczniejsza niż nadsterowność
wiadomo silnik przed przednią osią , duże jej dociążenie + napęd na nią to gwarancja podsterowności w zakręcie, ale za to zimą masz lepiej niż większość ludzi...
ps. rzeczywiście dobre opony mogą pomóc, myślę że zrobisz dobrze kupując porządne letnie i dając je na przednią oś
jest to pomyślane jako opcja bezpieczniejsza niż nadsterowność
wiadomo silnik przed przednią osią , duże jej dociążenie + napęd na nią to gwarancja podsterowności w zakręcie, ale za to zimą masz lepiej niż większość ludzi...
ps. rzeczywiście dobre opony mogą pomóc, myślę że zrobisz dobrze kupując porządne letnie i dając je na przednią oś
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
barteq289 pisze:...zauwazylem malo powietrza ok. 1.7atm.-moze to miec wplyw??
noo staaary, oczywiście że tak, złe ciśnienie pogarsza zdecydowanie prowadzenie szczególnie w takich warunkach jak opisałeś (ostre zakręty), wtedy opona "chce zejść" nawet z felgi i jest to niebezpieczne, i zużycie paliwa rośnie...do takiego auta to musi być więcej zdecydowanie, ja np. pompuję 2,1 atm. na przednią oś
W mojej B2 2200 dopiero czuć wypychanie na zewnatrz :mrgreen: Ale to już wina wagi silnika i seryjnego zawieszenia na olejowych amorkach. Sporo pomogła zmiana felg na 15' o niskim ET oraz niski profil opon - duże lepsza jazda w zakrętach A co 2 biegu i osiaganiu 100 to chyba nie świadczy o osiągach, tylko o przełozeniach skrzyni :-> Bo jak sie myle, to jeżdże "wołem", bo ja wyciągam tylko 80 :mrgreen:
taczka
[ Dodano: 2007-05-25, 00:00 ]
ja mam zawieche przód -65mm na olejaku SACHSA i tył - 45mm na gazie BOGE, na tym alu MOMO 7x15 ET35 i kapcie z przodu 195/50 a tył 205/50 , koła pompuje na 2,2. jeszcze mi sie nie zdarzyło żeby mieć jakieś problemy z trakcją w zakrętach, na tym zawieszeniu ja rządzę na drodze a nie autko, jak już schodzi z toru w zakręcie to tylko przy dużej prędkości ale wtedy to gumy aż jęczą, i najważniejsze nigdy ni doprowadzić do poślizgu bocznego kół, bo nie wiadomo kiedy straci przyczepność tył a wtedy biedy nie zabraknie no tylko mała mankament że jazda jak taczką po budowie na zębach sie czuje minimalną dziurę czy garba w jezdni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale ja już przywykłem
ja mam zawieche przód -65mm na olejaku SACHSA i tył - 45mm na gazie BOGE, na tym alu MOMO 7x15 ET35 i kapcie z przodu 195/50 a tył 205/50 , koła pompuje na 2,2. jeszcze mi sie nie zdarzyło żeby mieć jakieś problemy z trakcją w zakrętach, na tym zawieszeniu ja rządzę na drodze a nie autko, jak już schodzi z toru w zakręcie to tylko przy dużej prędkości ale wtedy to gumy aż jęczą, i najważniejsze nigdy ni doprowadzić do poślizgu bocznego kół, bo nie wiadomo kiedy straci przyczepność tył a wtedy biedy nie zabraknie no tylko mała mankament że jazda jak taczką po budowie na zębach sie czuje minimalną dziurę czy garba w jezdni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale ja już przywykłem
Tu trzeba dodac ze zawieszenie w AUDI oczywiscie jest podsterowne, jest rowniez mozliwosc ze nasze audi zrobi sie nadsterowne przy wyzszych predkosciach, a przyczyna beda wtedy luzy na tylnej belce, oczywiscie mowa o b4, mialem okazje sie przekonac jak wjechalem tylem po lewej stronie do rowu. Ale to jest tak jak rolnikowi przydawaja sie juz znaki, szczegolnie z ograniczeniem do 60 km/h, ja mialem wtedy 110 km/h, ale troche z nia powalczylem na drodze (3 krotna proba wyprostowania), i podczas wpadniecia w row mialem juz okolo 30-40 km/h, na szczescie nic sie nam nie stalo, nawet zderzak jest caly, tylko polamalo mi sie siedzenie kierowcy.
barteq289 pisze:czy to aby jakas aluzja iz ABT nic nie potrafi?? :lol: czekaj:chyba to juz bylo udowadniane?? na 2 biegu setka!! pozdrawiam!! :mrgreen:FranoF1 pisze:odp. kiepskie opony :lol: + podsterowność…
chyba jesteś pierwszy co ma kłopoty z trakcją w ABT :mrgreen:
wierze Wam chłopaki, że macie kłopoty z trakcją