[ b4 abt] stuki w przednim zawieszeniu
Witam
Nie chce zakladać nowego tematu więc sie podczepię. Mój problem polega stukach podczas jazdy po nierównym terenie. Ostatnio wymieniłem cała kolumne MacPhersona, wszystko jest sztywne, nie ma żadnych luzów a slychac podczas jazdy taki zgrzyt jakby sprężyna się obracała a nie ma takiej możliwości dlatego, że wszystko ładnie siedzi. Nie wiem co może być przyczyna. Proszę o pomoc :cry:
Nie chce zakladać nowego tematu więc sie podczepię. Mój problem polega stukach podczas jazdy po nierównym terenie. Ostatnio wymieniłem cała kolumne MacPhersona, wszystko jest sztywne, nie ma żadnych luzów a slychac podczas jazdy taki zgrzyt jakby sprężyna się obracała a nie ma takiej możliwości dlatego, że wszystko ładnie siedzi. Nie wiem co może być przyczyna. Proszę o pomoc :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lip 2013, 17:44
- Lokalizacja: Żegocina
Witam dołączę się do tematu, bo mam problem z moją Audi 80 ABT, przejdę do sedna, kiedy wpadnę w dziurę to cały przód podskakuje i ściągą w prawo, oraz dziwny objaw kiedy na prędkościomierzu ukarze się 100 km/h to straszne bicie się pojawia na kierownicy i dziwne odgłosy z zawieszenia, ale tylko prawe koło ma taki objaw oraz ścięło bieżnik tylko na prawym kole w zawieszeniu wszystko wymienione poduszki na kołysce, gałki, wahacz, tuleje febi, łącznik stabilizatora, poduszka amora nie wiem co mam wymienić już aby można było normalnie jeździć, kurde żeby nie można było stówki lecieć bo auto się chce rozlecieć, bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lip 2013, 17:44
- Lokalizacja: Żegocina
Po przeglądzie nic nie wyszło, ale widzę że rewelacji nie ma, chyba jeszcze wymienię je przed zimą, a geometria nic nie była ruszana, nie były odkręcanie, zbieżność tutaj powiem że nie wiem ścięło mi ta prawą oponę a lewa dobra, myślę że to przez gumy na wahaczu i teraz też myślę że to od tego, ponieważ strasznie szarpie tym kołem, np. jak się hamuje na dziurach i straci lekko przyczepność, muszę to jeszcze rozebrać i obejrzeć, gumy nie wiem czy miesiąc mają, takie stuki jak by coś nie dokręcone było, to koło najmniejszą nie równość wyczuje,i stuka no ja już nie wiem :cry: :cry:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
A ja ma pytanie, jak najlepiej sprawdzić te poduszki? Na przeglądzie wyszło że mam do wymiany łączniki stabilizatora, ale nadal po ich wymianie jest pukanie. Obstawiam właśnie górne mocowanie amora ale właśnie jak go sprawdzić aby się upewnić.
Przejrzałem jakieś kilka postów ale jakoś nie znalazłem odp albo przeoczyłem
Przejrzałem jakieś kilka postów ale jakoś nie znalazłem odp albo przeoczyłem
Jako takiego sposobu chyba nie ma. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że jak się kupi słabe zamienniki to nie trzymają wymiarów (chodzi o średnicę gumy wchodzącej w karoserię). Poduszka delikatnie pęcznieje jak osiada na niej nadwozie. Gdy ma za małą średnicę to zaczyna się telepać w gnieździe nadwozia i stuka. U mnie jak stukała poduszka to po jej demontażu łożysko w całości wypadło z poduszki.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak ale ja mam jeszcze ori prawdopodobnie, auto kupiłem jak było pół roku w Polsce i nie sądzę by to ktoś wymieniał. no ale mniejsza o to.manfred19 pisze:Gdzieś kiedyś przeczytałem, że jak się kupi słabe zamienniki to nie trzymają wymiarów (chodzi o średnicę gumy wchodzącej w karoserię)
Znaczy pozostaje wykluczyć wszystko inne a jak dalej będzie stukać to się znaczy że to to łożysko
Witam, mam pytanie nadajace sie do podpiecia pod ten temat. Mianowicie kilka dni temu jadac z południa Polski na polnoc mialem niespodziewane nagle hamowanie, a ze abs mam niesprawny to zablokowalo mi kola i troche "spaliłem kapcia" wyhamowywujac. Na szczescie obylo sie bez stluczki, natomiast po tym zdarzeniu cos zaczelo mi stukac z prawej strony w zawieszeniu (chyba). Nie jestem w stanie okreslic czy to porzd czy tez tyl, stukot jest dosyc wyrazny jak jade, im szybciej tym bardziej stuka. Wczoraj mechanik wymienil mi lozysko w jednym kole, bo jego zdaniem to bylo przyczyna. Jak sie okazalo mylił się. Dzis podnioslem samochod lewarkiem z kazdej strony o obracalem kola lecz wowczas stukotu nie slyszalem. Czy ktos ma jakis pomysl co to moze być? Przejechalem z tym problemem juz z 500km i dalej nic sie nie rozsypalo, ale jutro mam w planie jechac za granice jakies 1250km więc mam pewne obawy