[B4 ABT] Szarpie kierownicą przy hamowaniu silnikiem.
[B4 ABT] Szarpie kierownicą przy hamowaniu silnikiem.
Panowanie,
poradźcie na co mogę zerknąć, jeżeli gdy jadę ponad 100km/h puszczam gaz (hamuje silnikiem) to trzęsie fajerą porządnie. To samo się dzieje, gdy wciskam sprzęgło. Żadnego szarpania nie odczuwam do kiedy trzymam wciśnięty pedal gazu - do kiedy przyspieszam, lub utrzymuje tę samą prędkość. Bardziej stawiać na zawieszenie, czy przeniesienie napędu?
W trakcie jazdy miejskiej jest wszystko ok - być może nic nie odczuwam. Jedynie na poprzecznych załamaniach asfaltu słyszę takie dość głośne pukanie. Małe nierówności zawieszenie piękne wybiera i nic mi nie przeszkadza pdczas jazdy. Tylko to trzęsienie kierownicy na trasie jest bardzo dziwne. Kiedyś już sporadycznie takie coś było, teraz się nasiliło..
poradźcie na co mogę zerknąć, jeżeli gdy jadę ponad 100km/h puszczam gaz (hamuje silnikiem) to trzęsie fajerą porządnie. To samo się dzieje, gdy wciskam sprzęgło. Żadnego szarpania nie odczuwam do kiedy trzymam wciśnięty pedal gazu - do kiedy przyspieszam, lub utrzymuje tę samą prędkość. Bardziej stawiać na zawieszenie, czy przeniesienie napędu?
W trakcie jazdy miejskiej jest wszystko ok - być może nic nie odczuwam. Jedynie na poprzecznych załamaniach asfaltu słyszę takie dość głośne pukanie. Małe nierówności zawieszenie piękne wybiera i nic mi nie przeszkadza pdczas jazdy. Tylko to trzęsienie kierownicy na trasie jest bardzo dziwne. Kiedyś już sporadycznie takie coś było, teraz się nasiliło..
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
A da sie jakoś łopatologicznie sprawdzić ten przegub wewnętrzny. Z zewnętrznym nie ma problemu jeżeli chodzi o sprawdzenie, ale co z wewnętrzym? Sprawdza go się tak samo? Czy może można wleźć pod samochód i ruszać półośkami - da to jakiś poglądowy wynik?
4 łożyska wymienione, wszystkie tulejki w zawieszeniu przednim + poduszki wymienione 2kkm temu. Przegub jeden wymieniony 5kkm temu.
Od pewnego dłuższego czasu czasami przy hamowaniu miałem delikatne stuknięcie - miałem wrażenie jakby całe zawieszenie się składało do tyłu, ale to nie możliwe, bo żadnych luzów nie ma w zawieszeniu ale tłumaczyło by te przeguby wewnętrzne. No i co mnie nie pokoi to czasami podczas jazdy, a najczęściej podczas hamowania silnikiem coś szura. Myślałem, że to łożysko oporowe, bo czasami pomagało na to szuranie wciśnięcie sprzęgła, a czasami nie. A sprzęgło działa idealnie do tej pory i nic się nie dzieje. Olej w skrzyni dolany, nie ma problemu z biegami. Także, Panowie, pomóżcie - powiedzcie jakiś pewny pewny sposób na sprawdzenie przegubów wewnętrznych.
4 łożyska wymienione, wszystkie tulejki w zawieszeniu przednim + poduszki wymienione 2kkm temu. Przegub jeden wymieniony 5kkm temu.
Od pewnego dłuższego czasu czasami przy hamowaniu miałem delikatne stuknięcie - miałem wrażenie jakby całe zawieszenie się składało do tyłu, ale to nie możliwe, bo żadnych luzów nie ma w zawieszeniu ale tłumaczyło by te przeguby wewnętrzne. No i co mnie nie pokoi to czasami podczas jazdy, a najczęściej podczas hamowania silnikiem coś szura. Myślałem, że to łożysko oporowe, bo czasami pomagało na to szuranie wciśnięcie sprzęgła, a czasami nie. A sprzęgło działa idealnie do tej pory i nic się nie dzieje. Olej w skrzyni dolany, nie ma problemu z biegami. Także, Panowie, pomóżcie - powiedzcie jakiś pewny pewny sposób na sprawdzenie przegubów wewnętrznych.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Czy da się to jakoś łopatologicznie sprawdzić to szczerze mówiąc nie wiem. Ja zaryzykowałem i się powiodło już jak go rozkręciłem to wiedziałem że to jest przyczyną ponieważ cały mi się w rękach rozleciał tuż po wyjęciu. W środku wszystko było zmielone - nie wiem jak auto jeździło. A że hałas w moim przypadku dobiegał bardziej z lewej strony to zacząłem o lewego no i trafiony zatopiony.
PieterB, a ile czasu zajęła Ci ta operacja rozkręcenia tego przegubu? Czy ja dobrze myślę, jest to odkręcenie tych kilku śrub leżących na "walcu" tuż przy skrzyni od strony kół? Przepraszam, że tak się wyrażam, ale nie znam nazwy tej części i mógłbym coś przez przypadek źle nazwać? Czy ten "walec" na półośce powinien się ruszać? Pamiętam jak robiłem zawieszenie, i go trochę wyciągnąłem niechcący razem z półośką to ciekł tamtędy olej ze skrzyni, ale jak go dosunąłem to wróciło wszystko do normy. Podejrzewam, że to jest właśnie ten przegub.. Zgadza się?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
z półtorej godzinyananas pisze:PieterB, a ile czasu zajęła Ci ta operacja rozkręcenia tego przegubu?
tak, z tym że ja wyjmowałem całą półoś chyba inaczej nie da się go wymienićananas pisze:Czy ja dobrze myślę, jest to odkręcenie tych kilku śrub leżących na "walcu" tuż przy skrzyni od strony kół?
no u mnie latał góra-dół jak "żyd po pustym sklepie" a po wymianie już nieananas pisze:Czy ten "walec" na półośce powinien się ruszać?
PieterB - dzięki za info.
Z racji tego, że jest niedziela to jedynie sobie pozwoliłem na krótki test na parkingu przed sklepem. Przy maksymalnym skręcie w lewo coś delikatnie stuka przy hamowaniu silnikiem. Sugeruje to przegub, ale muszę też wykluczyć wydech - poprzedni właściciel, źle go zespawał i może uderzać o osłonę termiczną przy zmianie obciążenia silnika. Ale już wiem czego się chwytać - zatem jeszcze raz dzięki.
Z racji tego, że jest niedziela to jedynie sobie pozwoliłem na krótki test na parkingu przed sklepem. Przy maksymalnym skręcie w lewo coś delikatnie stuka przy hamowaniu silnikiem. Sugeruje to przegub, ale muszę też wykluczyć wydech - poprzedni właściciel, źle go zespawał i może uderzać o osłonę termiczną przy zmianie obciążenia silnika. Ale już wiem czego się chwytać - zatem jeszcze raz dzięki.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia