Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 avant B4] tłucze na dołkach

ODPOWIEDZ
mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

[80 avant B4] tłucze na dołkach

Post autor: mietek81 » 06 maja 2007, 20:11

witam mam audi 80 b4 avant i od kad kupiłem jest ono na kołach 17cali 215 na 45 i na jakis progresywnych sprezynach niewiem jakiej firmy wiem tyle ze sa czerwone... i moje pytanie jest taki bardzo czesie autem na dołkach i czy polepszy sie komfort jak załoze seryjne kola i zostawie to sportowe zawieszenie czy to zadna roznica...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 23:52 przez mietek81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 06 maja 2007, 20:20

na zwykłym zawieszeniu i kołach to raczej podskakuje i opada jak diabelski młyn :mrgreen: albo stara kanapa...
to oczywiste że przy takim zestawie jak twój będzie trzęsło bo jest sztywny, ale może masz już zwalone amorki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 20:28

Mniejsze felgi z oponami o wyższym profilu coś na pewno pomogą, pewnie nie wiele. Twarde zawieszenie to twarde zawieszenie, nic za duzo nie da sie z nim zrobić.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 06 maja 2007, 20:29

no na seryjnymzawieszeniu to chyba powinno sie tak konfortowo płynac tak mi sie wydaje/// mi sie wydaje ze umnie tak tłucze przez te opony niskoprofilowki 45 profil amorki wydaja sie dobre...

Radek5V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 02 mar 2007, 18:08

Post autor: Radek5V » 06 maja 2007, 21:31

Zmiana kół na seryjny rozmiar na pewno pomoże, lecz straci na uroku :-D
17 + niższy zawias = piękny wygląd w zamian za zdecydowanie gorszy komfort, ja bym zostawił tak jak jest, też mam sportowy zawias + fele i do twardości już przywykłem.
Pozdrawiam!

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 maja 2007, 21:34

Wszystko zależy z jaką prędkością wjeżdżasz w te dołki , jeżeli powyżej 100 to na każdym zawieszeniu zatelepie :evil: . Mam u siebie standardowe zawieszenie z kołami 185/65/15 i przy rozsądnej jeździe nie ma telepania na dołkach :lol: .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 21:46

marko, dobra, na każdym, ale na twardym zawieszeniu jest to o wiele, wiele bardziej odczuwalne. Po za tym na twardym zawieszeniu czuć praktycznie każdka dziórkę, każdy defekt drogi. Wiem bo jeździłem ze znajomym an takim zawieszeniu i dodatkowo z oponami o niskim profilu. Poprostu horror na naszych drogach. Jechaliśmy razem do Konina po dość pofałdowanej drodze. 110 km/h to maks ile mógł jechać bo auto poprostu wyrzucało do góry. Ja na swoim seryjnym zawieszeniu i seryjnych oponkach miałem w tym samym miejscu 160 km/h i auto wspaniale wszystko amortyzowało. A małych dziór i nierówności to wcale nie czuje. Prawda jest taka że niskie i twarde zawieszenie to jedynie fajnie wyglada, nic więcej.

Radek5V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 02 mar 2007, 18:08

Post autor: Radek5V » 06 maja 2007, 21:59

Labiel pisze:marko, dobra, na każdym, ale na twardym zawieszeniu jest to o wiele, wiele bardziej odczuwalne. Po za tym na twardym zawieszeniu czuć praktycznie każdka dziórkę, każdy defekt drogi. Wiem bo jeździłem ze znajomym an takim zawieszeniu i dodatkowo z oponami o niskim profilu. Poprostu horror na naszych drogach. Jechaliśmy razem do Konina po dość pofałdowanej drodze. 110 km/h to maks ile mógł jechać bo auto poprostu wyrzucało do góry. Ja na swoim seryjnym zawieszeniu i seryjnych oponkach miałem w tym samym miejscu 160 km/h i auto wspaniale wszystko amortyzowało. A małych dziór i nierówności to wcale nie czuje. Prawda jest taka że niskie i twarde zawieszenie to jedynie fajnie wyglada, nic więcej.
Nie zgodzę się z tobą Labiel w kwestii że niskie i twarde zawieszenie to jedynie fajnie wygląda, nie wieże że przy wmiare normalnej krętej drodze będziesz pokonywał zakręty z taką samą prędkością jak auto na dobrym sprawnym sportowym zawieszeniu! Posiadam zestaw -40/40 i pokonywanie zakrętów daje niezłą frajde i zdecydowanie bezpieczne pokonywanie krętych odcinków, są oczywiście minusy takiego zawieszenia ale sam osobiście nie myśle nawet o zmianie na serie. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 22:19

Dobrze, zgadzam sie, twardsze zawieszenie daje lepszą przyczepność na zakrętach. Wiem bo sam wcześniej miałem Golfa i miał twardszą zawieche niż audi. Golf znacznie lepiej pokonywał zakręty, ale na dziórach to mi d**e wytrzęsło nieźle. Przy pofałdowanej nawierzchni też strach było jechać szybciej bo za bardzo autem rzucało. Strach był żeby nie oderwał sie od nawierzchni. Teraz przy audi nie moge pokonywać zakrętó tak szybko jak Golfem, ale na dzióry też znacznie mnie odczuwam. Jazda audi jest znacznie przyjemniejsza na dłuższe trasy. Twarde zawieszenie to fajny bajer, ale tylko na porządne drogi, takie jak mają niemcy, a nie na nasze dzióry. No ale oczywiście jak kto woli.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 07 maja 2007, 17:03

Ja u siebie mam zawias obniżony i buty 205/60/15, czyli praktycznie seria (takie przewiduje nawet instrukcja). Moim zdaniem to dobry kompromis między komfortem, wyglądem i trzymaniem na drodze.

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 08 maja 2007, 16:05

cos za cos puki co i tak musze jezdzic na tym zawieszeniu i na tych kołach bo brak kasy na zmiane zapodam niedlugo fotki to sami ocenicie jak to wyglada....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl