Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 All] Zawieszenie w A4

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

[A4 All] Zawieszenie w A4

Post autor: PABLO » 19 kwie 2007, 07:57

Słyszałem że zawieszenie w A4 jest bardzo kosztowne i bardzo awaryjne. Czy ktoś miał z tym kiedyś do czynienia i mógłby mi wyjaśnić jakoś o co tam konkretnie chodzi? Co głównie się psuje i jak często trzeba się tym zajmować?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 14:36 przez PABLO, łącznie zmieniany 1 raz.

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 19 kwie 2007, 08:14

trza wymienić cały wachacz a nawet dwa na strone - dolny i górny-a są to odlewy aluminiowe- nie ma możliwości wymiany samych tylko tulejek
Pozdrawiam.

B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r

kolczyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 598
Rejestracja: 19 lut 2007, 10:49
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kolczyx » 19 kwie 2007, 09:41

z tego co wiem i slyszalem od kolegów to A4 ma po 4 wachacze na strone :-/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 09:49

W Audi A4 koncern chyba po raz pierwszy zaeksperymentował z zawieszeniem wielowahaczowym. Chcąć kompleksowo naprawić zawieszenie w tym modelu na dobrej jakości częściach trzeba wydać ok. 800 PLN. Niestety z uwagi na znaczną usterkowość tego rozwiązania w nowszych modelach powraca tendencja do stosowania kolumny McPherson.
A tak a propos to widziałem wiele Audi 80, 90 jeżdżących szybko i agresywnie choć zawieszenie w nich też nie jest ideałem. Natomiast w A4 mało kto ma wszystko sprawne bez luzów i te autka mimo dobrych silników jeżdżą wolnawo. Sądzę, że je rzuca po drodze lub maja problemy ze stabilnościa przy duzych prędkościach. Takie są moje spostrzeżenia co do jakości zawieszenia w A4.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 19 kwie 2007, 10:11

W a4 poza wachaczami bardzo często wybijają się również aluminiowe łączniki stabilizatora.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 kwie 2007, 10:13

Co do awaryjności zawieszewnia w A4 zgadzam sie że sa awaryjne i nie wytrzymują naszych dróg a co do napraw nie są to tanie części szczególnie done wahacze ale nie ma sensu kupować drogich bo wytrzymaja tyle co te tanie Kumpel kupił najtańsze i jeździ ponad rok i nic sie nie dzieje

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 17:46

gowniane jest to zawieszenie brat ma a4 i mi zazdrosci b3ojki,jeden stukot nie do wyeliminowania ,bardzo dobrze sie prowadzi chociaz ale tyl troche wypada na zakretach bo jest jakas belka wleczona,wymiena co chwile jakis wachacz a to i tak sie tlucze juz nawet w kabinie szukalismy,ja nie wiem co kiedys kupie jak 80tke zajezdze bo a4 to troche pseudo-audi

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 19 kwie 2007, 18:23

Zobacz dla przykładu troche elementow w A4 :-)



Obrazek

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 19 kwie 2007, 18:35

no ! i wszystko jasne!!! 8-) nie? :mrgreen: nie ma jak be4 ka :-P
Audi B4 ABT "lalunia" więcej---> viewtopic.php?t=6085 & https://a6klub.pl

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 19 kwie 2007, 18:37

Ale to skomplikowane... :-/ Ale to zawieszenie chyba było już wcześniej montowane w A8?

Awatar użytkownika
RAFAL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:32
Lokalizacja: OLSZTYN,HOOPTE

Post autor: RAFAL » 19 kwie 2007, 19:03

tez sie ostatnio napalilem na A 4 :mrgreen: ale jak znajomy zaplacil 1000zlociszy za naprawe to jakos juz mi sie odwidzialo.wachacze tandeta i juz ,jak wpadl w dziure to alu proste a z zawieszeniem tragedia.mam b4 i niech tak zostanie
RR

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 kwie 2007, 19:31

Zawieszenie wielowachaczowe całe aluminiowe. To prawda często się psuje i coś stuka. Kolega miał PassataB5 i tam też jest wielowachacz. Jenego wieczoru jeździłem jego samochodem prędkościami ok140-160km/h, przy stukającym zawiasie. Na drugi dzień pojechał do Lublina a wracając przy prędkości ok 80km/h pękł mu jeden z dolnych wachaczy i razem z nim praktycznie urawło się koło, półośka itd. Naprawił całe zawieszenie koszt ok 1000zł i wcale nie były to orginalne części, pojeździł troszkę i sprzedał samochód. Powiedział nigdy więcej wielowachacza.

Wujek znowu ma Skodę SuperB i tam też jest wielowachacz samochodzik przejechał już ponad 100tys.km i narazie nic nie stuka.

Komfort jazdy na wielowachaczy w porównaniu do B4 moim zdaniem jest troszkę lepszy ale jego awaryjność przemawia za tym, że jest do niczego. Dlatego w najnowszym Passacie powrócono do starszego zawieszenia McPershon.
KorNoLio

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 19 kwie 2007, 21:50

Takze widac na tym screenie co pokazalem ze nie jest tam tak jak w B4... a wydaje mi sie ze w 80kach były najlepsze... oczywiscie w porownaniu z A4. Jakby w kazdej 80ce były wielowachacze to co drugi temat w tym dziale by sie zaczynal... "coś stuka.. wymienialem wszystko i nadal nic" :mrgreen:

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 19 kwie 2007, 21:57

he he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 19 kwie 2007, 23:07

Szwagier zrobił już 30tys km po polskich drogach odkad sprowadził A4ke i narazie tylko końcówkę drążka wymianiał, a nie patyczkuje się z dziurami :-P
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga