Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ACE czy ABC

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 kwie 2010, 11:50

chmiel25 pisze: 2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style.
Nie wiem skąd masz takie dane, chyba że cały czas mowa o "Q" moja ośka na zbiorniku gazu 42l robi zawsze w przedziale od 360-410 km. Miasto/traska 27 km w stosunku 40/60.

Jadąc w trase 140 km w jedna strone zeszła ponizej 9l/100 km z tym że warunki były niezbyt dobre i jazda spokojna tak do 100.
Natomiast żadna tajemnica że chcąc mieć jakąś frajde z jazdy to braknie nawet 20 litrów na setkę :mrgreen:

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 11:56

killer0123 pisze:Kolego keczy, wtrysk mechaniczny jest tylko ACE. ABC to V6 a tam jest wtrysk elektroniczny MPI MFI-s.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.

Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.

Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.
Oczywiscie ze tylko ACE ma wtrysk mechaniczny, nie napisalem ze to samo tyczy sie ABC.
chmiel25 pisze:oska z ace objezdza 2.8 quattro
Nie ma opcji zeby ACE objechalo 2.8, predzej juz 6a w osce by dalo rade z racji malej wagi. Prownaj sobie nawet dane techniczne <ok>
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 12:17 przez keczy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 kwie 2010, 12:01

Nie rozumiem po co mówicie o spalaniu i komu ile pali ;-)
Można to sobie sprawdzić tu:
:arrow: Niemiecki Spritmonitor
:arrow: Polski Motostat
a wyniki są obiektywne i dokładne.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 29 kwie 2010, 13:18

keczy pisze:Nie ma opcji zeby ACE objechalo 2.8, predzej juz 6a w osce by dalo rade z racji malej wagi. Prownaj sobie nawet dane techniczne
Krótka pamięć Keczy ;-) Już nie pamiętasz jak łykałeś wszystko co stanęło z Tobą w szranki na spalarni rok temu? Łącznie z 2,8 Q coupe i bym powiedział że mogło być jeszcze lepiej.

6A czyli bliźniak ACE vs 2,8 ośka


i to samo 6A vs 2,8 Q (tu trochę został ale później było równo)
http://www.youtube.com/user/keciu2222#p ... gASIfYMtCs

Mam nadzieję Keczy że nie masz nic przeciwko że wykopałem Twoje filmy :-P
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 13:47

Ja od samego poczatku pisalem o spalaniu w quattro i ACE i ABC. wystarczy przeczytac zreszta o tym jest temat.
kazde 2.0 16v czy to 6A czy ACE spokojnie daje rade 2.8 quattro z racji masy i mniejszych oporow w napedzie. Oczywiscie pisze o tym silniku w audi z przdnim napedzie.

Kokolino ABC w quattro w avancie bylo okrutna porazka odnosnie spalania i osiagow.
w osce to zupelnie inna historia ten silnik nawet sobie radzi.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 15:22

kacper85 pisze:Już nie pamiętasz jak łykałeś wszystko co stanęło z Tobą w szranki na spalarni rok temu?
Pamietam ;-) Ale ja mam b3 ktore ma dosc mala mase 1170kg i byc moze dlatego nie dostalem tak bardzo od coupe 2.8 w q, nie wiadomo co by bylo pozniej, a z 2.8 w osce wygralem byc moze dlatego ze kolega mial tam jakies problemy z silnikiem.
kacper85 pisze:Mam nadzieję Keczy że nie masz nic przeciwko że wykopałem Twoje filmy
Nic a nic :mrgreen:
Napisalem ze ACE w osce nie da rady 2.8 w q dlatego ze nawet tak wynika z danych producenta, ACE 0-100km/h 9.6s 2.8 q 0-100km/h 8s. Inna sprawa jest to ze silnik silnikowi nie rowny, naturalnie ze jesli wezmie sie zdrowe 6A czy ACE vs 2.8 lekko podniszczone to sie wygra <ok> Pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 17:11

Ogolem porownanie bylo ACE , 6A oska kontra 2.8 quattro. Uwazam ze nawet 7A w Q nie da rady osce. a katologowo ma 7,1s/100. ACE w Q ma okolo 10s tak jak podales.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 19:58

chmiel25 pisze:Uwazam ze nawet 7A w Q nie da rady osce.
Chcialbym zobaczyc taki pojedynek...
chmiel25 pisze:a katologowo ma 7,1s/100.
Tutaj chyba sie myslisz kolego bo na stronie centrum jest podane ze ma 8.4s :-P Wracajac do tematu, chcialbym miec w swoim 16v taka kulture pracy jak jest w v6 i elektroniczny wtrysk ;-)

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 29 kwie 2010, 20:14

kultura pracy zdrowej V- ki zabija wszystkie rzędowe
spokojnie się lata od 1,5 tys i ciągnie nic nie szarpie
potrafi jeździć na 5 60km/h i po wdepnięciu ciągnie bez zamulania
a jak komuś zależy redukcja na 3 :-D i do 150 mamy spokój <ok>
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 kwie 2010, 20:24

radekmc, co do dźwięku to zależy co kto lubi.

U mnie tam od 1.5 też nic nie szarpie, a na 5 biegu mogę jechać nawet 40 na godzinę i mi nic nie zamula, wiadomo że jak chcesz pociągnąć to musisz włożyć 3, ale dużo zależy też od skrzyni.

Kłócicie się który silnik z Q czy bez Q lepiej idzie, najlepiej się zebrać i to sprawdzić <ok> , po za tym silnik silnikowi nie równy, ja dla siebie wziął bym 2.8 ośka i się cieszył, bo skoro mowa o zadowoleniu z jazdy to spalanie i tak i tak jest duże, czy to ACE czy ABC.

Pozdro

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 29 kwie 2010, 21:04

sagem porównujemy seryjne silniki :-P
tyle, że zanim rozpędzisz na 5 od 40 to trochę potrwa zanim turbo zacznie pompować i ruszy z kopyta ;-)
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 30 kwie 2010, 07:49

Widzę że koledzy raczej przeciwni Q i ABC
Będę szukał auta do zwykłej jazdy nie wyścigów, dlatego nie wiem czy 2-3 s do setki robią na mnie wrażenie. Jeżdżę raczej trasy niż miasto i chciałbym osiągnąć ok 12l spalania. Quattro przydało by się bo dość często zjeżdżam z utwardzonych dróg.
Pytanie teraz czy jeśli trafi się naprawdę zadbane auto z ośką to brać?
Już niebawem za kierownicą 4 kółek :)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 kwie 2010, 08:09

pablofs pisze:Widzę że koledzy raczej przeciwni Q i ABC
Mam i nie narzekam.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co jest twoim priorytetem, jeśli Q to raczej dużego wyboru miał nie będziesz -> zobacz jak mało jest ogłoszeń, jak się trafi w przyzwoitym stanie to bez względu na silnik bierz.

Jeśli priorytetem nie jest Q to możesz przebierać w V kach i wtedy wybierz co chcesz, na pewno znajdziesz jakieś warte uwagi AAH w ośce.

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 06 maja 2010, 21:35

Trochę odgrzebię kotleta koledzy.
Powoli zaczynam przeglądać oferty i widzę ze raczej nie łatwo będzie o jakieś sensowne quattro.
Zacząłem brać pod uwagę już teraz także wszystkie silniki od ABK w zwyż.
Który Waszym zdaniem jest najlepszym zestawieniem mocy do kosztów utrzymania? Dodam że będzie to Avant i koniecznie musi być LPG
Już niebawem za kierownicą 4 kółek :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 maja 2010, 23:10

Który Waszym zdaniem jest najlepszym zestawieniem mocy do kosztów utrzymania? Dodam że będzie to Avant i koniecznie musi być LPG
Jeżeli tak zależy Ci na mocy, ale i na oszczędności to bierz V6 2.8.

Przy normalnej jeździe spali 3-4 litry więcej niż ABK, jednak moc to duża przepaść.
Jeśli chcesz na prawdę tanio, kup 1Z.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga