Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

ACE czy ABC

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 kwie 2010, 11:50

chmiel25 pisze: 2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style.
Nie wiem skąd masz takie dane, chyba że cały czas mowa o "Q" moja ośka na zbiorniku gazu 42l robi zawsze w przedziale od 360-410 km. Miasto/traska 27 km w stosunku 40/60.

Jadąc w trase 140 km w jedna strone zeszła ponizej 9l/100 km z tym że warunki były niezbyt dobre i jazda spokojna tak do 100.
Natomiast żadna tajemnica że chcąc mieć jakąś frajde z jazdy to braknie nawet 20 litrów na setkę :mrgreen:

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 11:56

killer0123 pisze:Kolego keczy, wtrysk mechaniczny jest tylko ACE. ABC to V6 a tam jest wtrysk elektroniczny MPI MFI-s.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.

Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.

Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.
Oczywiscie ze tylko ACE ma wtrysk mechaniczny, nie napisalem ze to samo tyczy sie ABC.
chmiel25 pisze:oska z ace objezdza 2.8 quattro
Nie ma opcji zeby ACE objechalo 2.8, predzej juz 6a w osce by dalo rade z racji malej wagi. Prownaj sobie nawet dane techniczne <ok>
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 12:17 przez keczy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 kwie 2010, 12:01

Nie rozumiem po co mówicie o spalaniu i komu ile pali ;-)
Można to sobie sprawdzić tu:
:arrow: Niemiecki Spritmonitor
:arrow: Polski Motostat
a wyniki są obiektywne i dokładne.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 29 kwie 2010, 13:18

keczy pisze:Nie ma opcji zeby ACE objechalo 2.8, predzej juz 6a w osce by dalo rade z racji malej wagi. Prownaj sobie nawet dane techniczne
Krótka pamięć Keczy ;-) Już nie pamiętasz jak łykałeś wszystko co stanęło z Tobą w szranki na spalarni rok temu? Łącznie z 2,8 Q coupe i bym powiedział że mogło być jeszcze lepiej.

6A czyli bliźniak ACE vs 2,8 ośka


i to samo 6A vs 2,8 Q (tu trochę został ale później było równo)
http://www.youtube.com/user/keciu2222#p ... gASIfYMtCs

Mam nadzieję Keczy że nie masz nic przeciwko że wykopałem Twoje filmy :-P

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 13:47

Ja od samego poczatku pisalem o spalaniu w quattro i ACE i ABC. wystarczy przeczytac zreszta o tym jest temat.
kazde 2.0 16v czy to 6A czy ACE spokojnie daje rade 2.8 quattro z racji masy i mniejszych oporow w napedzie. Oczywiscie pisze o tym silniku w audi z przdnim napedzie.

Kokolino ABC w quattro w avancie bylo okrutna porazka odnosnie spalania i osiagow.
w osce to zupelnie inna historia ten silnik nawet sobie radzi.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 15:22

kacper85 pisze:Już nie pamiętasz jak łykałeś wszystko co stanęło z Tobą w szranki na spalarni rok temu?
Pamietam ;-) Ale ja mam b3 ktore ma dosc mala mase 1170kg i byc moze dlatego nie dostalem tak bardzo od coupe 2.8 w q, nie wiadomo co by bylo pozniej, a z 2.8 w osce wygralem byc moze dlatego ze kolega mial tam jakies problemy z silnikiem.
kacper85 pisze:Mam nadzieję Keczy że nie masz nic przeciwko że wykopałem Twoje filmy
Nic a nic :mrgreen:
Napisalem ze ACE w osce nie da rady 2.8 w q dlatego ze nawet tak wynika z danych producenta, ACE 0-100km/h 9.6s 2.8 q 0-100km/h 8s. Inna sprawa jest to ze silnik silnikowi nie rowny, naturalnie ze jesli wezmie sie zdrowe 6A czy ACE vs 2.8 lekko podniszczone to sie wygra <ok> Pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 17:11

Ogolem porownanie bylo ACE , 6A oska kontra 2.8 quattro. Uwazam ze nawet 7A w Q nie da rady osce. a katologowo ma 7,1s/100. ACE w Q ma okolo 10s tak jak podales.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2010, 19:58

chmiel25 pisze:Uwazam ze nawet 7A w Q nie da rady osce.
Chcialbym zobaczyc taki pojedynek...
chmiel25 pisze:a katologowo ma 7,1s/100.
Tutaj chyba sie myslisz kolego bo na stronie centrum jest podane ze ma 8.4s :-P Wracajac do tematu, chcialbym miec w swoim 16v taka kulture pracy jak jest w v6 i elektroniczny wtrysk ;-)

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 29 kwie 2010, 20:14

kultura pracy zdrowej V- ki zabija wszystkie rzędowe
spokojnie się lata od 1,5 tys i ciągnie nic nie szarpie
potrafi jeździć na 5 60km/h i po wdepnięciu ciągnie bez zamulania
a jak komuś zależy redukcja na 3 :-D i do 150 mamy spokój <ok>

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 kwie 2010, 20:24

radekmc, co do dźwięku to zależy co kto lubi.

U mnie tam od 1.5 też nic nie szarpie, a na 5 biegu mogę jechać nawet 40 na godzinę i mi nic nie zamula, wiadomo że jak chcesz pociągnąć to musisz włożyć 3, ale dużo zależy też od skrzyni.

Kłócicie się który silnik z Q czy bez Q lepiej idzie, najlepiej się zebrać i to sprawdzić <ok> , po za tym silnik silnikowi nie równy, ja dla siebie wziął bym 2.8 ośka i się cieszył, bo skoro mowa o zadowoleniu z jazdy to spalanie i tak i tak jest duże, czy to ACE czy ABC.

Pozdro

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 29 kwie 2010, 21:04

sagem porównujemy seryjne silniki :-P
tyle, że zanim rozpędzisz na 5 od 40 to trochę potrwa zanim turbo zacznie pompować i ruszy z kopyta ;-)

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 30 kwie 2010, 07:49

Widzę że koledzy raczej przeciwni Q i ABC
Będę szukał auta do zwykłej jazdy nie wyścigów, dlatego nie wiem czy 2-3 s do setki robią na mnie wrażenie. Jeżdżę raczej trasy niż miasto i chciałbym osiągnąć ok 12l spalania. Quattro przydało by się bo dość często zjeżdżam z utwardzonych dróg.
Pytanie teraz czy jeśli trafi się naprawdę zadbane auto z ośką to brać?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 kwie 2010, 08:09

pablofs pisze:Widzę że koledzy raczej przeciwni Q i ABC
Mam i nie narzekam.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co jest twoim priorytetem, jeśli Q to raczej dużego wyboru miał nie będziesz -> zobacz jak mało jest ogłoszeń, jak się trafi w przyzwoitym stanie to bez względu na silnik bierz.

Jeśli priorytetem nie jest Q to możesz przebierać w V kach i wtedy wybierz co chcesz, na pewno znajdziesz jakieś warte uwagi AAH w ośce.

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 06 maja 2010, 21:35

Trochę odgrzebię kotleta koledzy.
Powoli zaczynam przeglądać oferty i widzę ze raczej nie łatwo będzie o jakieś sensowne quattro.
Zacząłem brać pod uwagę już teraz także wszystkie silniki od ABK w zwyż.
Który Waszym zdaniem jest najlepszym zestawieniem mocy do kosztów utrzymania? Dodam że będzie to Avant i koniecznie musi być LPG

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 maja 2010, 23:10

Który Waszym zdaniem jest najlepszym zestawieniem mocy do kosztów utrzymania? Dodam że będzie to Avant i koniecznie musi być LPG
Jeżeli tak zależy Ci na mocy, ale i na oszczędności to bierz V6 2.8.

Przy normalnej jeździe spali 3-4 litry więcej niż ABK, jednak moc to duża przepaść.
Jeśli chcesz na prawdę tanio, kup 1Z.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl