Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ACE czy ABC

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

ACE czy ABC

Post autor: pablofs » 28 kwie 2010, 20:05

Witam serdecznie. Co prawda jeszcze nie posiadam audi ale nosze się z zamiarem kupna. Celuję w B4 najchętniej z quattro.
Zastanawia mnie jak widzicie silniki które są w tytule. Wiem że to zupełnie inne konstrukcje ale ciekawią mnie następująca kwestie:
1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Dzięki za wszelkie opinie.
Mam nadzieję że umieściłem temat we właściwym dziale.
Pozdrawiam.
Już niebawem za kierownicą 4 kółek :)

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 28 kwie 2010, 20:16

pablofs pisze:1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
O gazie zapomnij bo to jest mechaniczny wtrysk, czesci niezbyt drogie i jest sporo zamiennikow.
pablofs pisze:2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Ja mam blizniaczy silnik ale w osce i smiga na prawde dobrze, w b4 z Q podobno jest slabiej z racji napedu i wiekszej wagi. Ja bym bral ABC ze wzgledu na duzo lepsza kulture pracy i wieksza moc, ACE czy 6a to niestety klekoty i dosc glosno pracuja a wspomniany mechany wtrysk kiedys doprowadzi Cie do szalu ;-) Pozdrowionka

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 28 kwie 2010, 20:31

Kolego keczy, wtrysk mechaniczny jest tylko ACE. ABC to V6 a tam jest wtrysk elektroniczny MPI MFI-s.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.

Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.

Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.
Audi 80 B4 ABT+LPG - BYŁO
Golf III 1,4 - BYŁO

Audi A4 B5 1.8 Avant - JEST
Audi A4 B6 1.8T(BEX) Quattro Avant - JEST

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 28 kwie 2010, 21:33

Mam B4 z ABC i quatrro i jest naprawde miło zamienił bym go tylko na aah ale jak kupowałem to nie było nic sensownego z takim wyposażeniem i 2.8. Ogólnie vałka to inny świat masz super moment obrotowy i możesz "nie zmieniac" biegów no i ten dźwięk , niektórzy zachwycają sie dżwiękiem 5 cylindów ja jakoś tego nie widze natomiast V6 albo V8 to poezja dla ucha

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 kwie 2010, 21:41


dylan80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 24 lut 2010, 15:17

Post autor: dylan80 » 28 kwie 2010, 21:48

Też miałem podobny problem wybrałem ABC quattro i jestem bardzo zadowolony

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 28 kwie 2010, 22:54

Dzięki wielkie za opinie.
SAGEM - podstawowy poradnik oczywiście czytałem ale nie wiedziałem ze ACE to mechaniczny wtrysk.
Po cichu spodziewałem się przewagi opinii na + w stronę ABC. Coś za mało tych 16V jest.
A tak abstrahując wytłumaczy ktoś mi pewne zaobserwowane zjawiska:
Dwa lata temu na urlopie w kotlinie kłodzkiej zauważyłem że wszyscy handlarze z przydrożnych stoisk jeździli audi 80 B3/B4 - strasznie mnie to zastanawiało.
Nie dalej jak tydzień temu gościłem w świętoszowie - bądź co bądź miasteczko wojskowe - i znowu widok bardzo dużej ilości audi b4.
Co to jakieś grupy społeczne mają predyspozycje do kupna określonych audi czy co hahahahah :)
Pozdrawiam
Już niebawem za kierownicą 4 kółek :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 kwie 2010, 00:02

Gdzieś na forum był podobny temat ktoś rzucił stwierdzenie że Vki to dobre silniki do jeżdżenia po mieście ze względu na elastyczność.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 29 kwie 2010, 00:14

Polecam V6. Daje radę nawet w Avancie przy Quattro. Jeździłem nie raz :) sam mam w cabrio i też przyjemnie się nim porusza.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 00:24

Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.

Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v

Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 29 kwie 2010, 08:38

chmiel25 pisze:Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.

Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v

Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
Bardzo wyczerpująca opinia i widzę od osoby znającej temat z kilku stron. Dzięki.
Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Już niebawem za kierownicą 4 kółek :)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 kwie 2010, 08:48

Szukaj Vki.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 09:46

pablofs pisze:Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
w B4 naped jest staly przez skrzynie z torsenem w A4 i A6 jest dokladnie tak samo. Sam naped jest niesmiertelny i bez obslugowy nalezy pamietac tylko ze wszystkie opony i felgi musza posiadac taki sam rozmiar.
A3 ma silnik poprzecznie i dolaczany naped tylnej osi przez sprzeglo wiskotyczne HALDEX.

Quattro jak kazde auto z napedem na 4 kola spala duzo wiecej paliwa srednio kolo 2 litrow i ma duzo slabsze osiagi z racji masy i oporow jakie stawia naped.
Ale wszystkie wydatki i niedogodnsci sa rekompensowane z nawiazka jak tylko spadnie pierwszy snieg :mrgreen:
Pozdrawiam
PS. szukaj 2.8 v6 z 2.6 bedziesz niezadowolony
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 29 kwie 2010, 11:02

Ja mam zagazowany silnik 6A (starszy brat ACE) mechaniczny wtrysk i ośka, zaletą jest to że w trasie ostatnio zeszła mi poniżej 9l lpg na 100km, w mieście spala około 10l raz tylko miałem w ciągu dwóch lat strzał gazu z mojej winy, w zimę też nie miałem problemów z jazdą, więc się zastanów czy jest ci koniecznie do szczęścia potrzebne Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.
typ silnika nie znany i na sprzedaż

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 11:23

nitromek pisze:Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.
1. wiecej pali zgadzam sie okolo 2l
2.jest wolniejsze to niestety prawda. oska z ace objezdza 2.8 quattro
3. tylne zawieszenie praktycznie tylko w orginale i ceny dosc wysokie.
4. nigdy nie mialem rzadnych problemow z olejem czy w skrzyni czy moscie przez 12 lat uzytkowania quattro!!! Jak rozniez jakikolwiek problemow z napedem przegubami i takie tam.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga