ACE czy ABC
ACE czy ABC
Witam serdecznie. Co prawda jeszcze nie posiadam audi ale nosze się z zamiarem kupna. Celuję w B4 najchętniej z quattro.
Zastanawia mnie jak widzicie silniki które są w tytule. Wiem że to zupełnie inne konstrukcje ale ciekawią mnie następująca kwestie:
1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Dzięki za wszelkie opinie.
Mam nadzieję że umieściłem temat we właściwym dziale.
Pozdrawiam.
Zastanawia mnie jak widzicie silniki które są w tytule. Wiem że to zupełnie inne konstrukcje ale ciekawią mnie następująca kwestie:
1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Dzięki za wszelkie opinie.
Mam nadzieję że umieściłem temat we właściwym dziale.
Pozdrawiam.
O gazie zapomnij bo to jest mechaniczny wtrysk, czesci niezbyt drogie i jest sporo zamiennikow.pablofs pisze:1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
Ja mam blizniaczy silnik ale w osce i smiga na prawde dobrze, w b4 z Q podobno jest slabiej z racji napedu i wiekszej wagi. Ja bym bral ABC ze wzgledu na duzo lepsza kulture pracy i wieksza moc, ACE czy 6a to niestety klekoty i dosc glosno pracuja a wspomniany mechany wtrysk kiedys doprowadzi Cie do szalu Pozdrowionkapablofs pisze:2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Kolego keczy, wtrysk mechaniczny jest tylko ACE. ABC to V6 a tam jest wtrysk elektroniczny MPI MFI-s.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.
Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.
Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.
Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.
Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.
Mam B4 z ABC i quatrro i jest naprawde miło zamienił bym go tylko na aah ale jak kupowałem to nie było nic sensownego z takim wyposażeniem i 2.8. Ogólnie vałka to inny świat masz super moment obrotowy i możesz "nie zmieniac" biegów no i ten dźwięk , niektórzy zachwycają sie dżwiękiem 5 cylindów ja jakoś tego nie widze natomiast V6 albo V8 to poezja dla ucha
Dzięki wielkie za opinie.
SAGEM - podstawowy poradnik oczywiście czytałem ale nie wiedziałem ze ACE to mechaniczny wtrysk.
Po cichu spodziewałem się przewagi opinii na + w stronę ABC. Coś za mało tych 16V jest.
A tak abstrahując wytłumaczy ktoś mi pewne zaobserwowane zjawiska:
Dwa lata temu na urlopie w kotlinie kłodzkiej zauważyłem że wszyscy handlarze z przydrożnych stoisk jeździli audi 80 B3/B4 - strasznie mnie to zastanawiało.
Nie dalej jak tydzień temu gościłem w świętoszowie - bądź co bądź miasteczko wojskowe - i znowu widok bardzo dużej ilości audi b4.
Co to jakieś grupy społeczne mają predyspozycje do kupna określonych audi czy co hahahahah
Pozdrawiam
SAGEM - podstawowy poradnik oczywiście czytałem ale nie wiedziałem ze ACE to mechaniczny wtrysk.
Po cichu spodziewałem się przewagi opinii na + w stronę ABC. Coś za mało tych 16V jest.
A tak abstrahując wytłumaczy ktoś mi pewne zaobserwowane zjawiska:
Dwa lata temu na urlopie w kotlinie kłodzkiej zauważyłem że wszyscy handlarze z przydrożnych stoisk jeździli audi 80 B3/B4 - strasznie mnie to zastanawiało.
Nie dalej jak tydzień temu gościłem w świętoszowie - bądź co bądź miasteczko wojskowe - i znowu widok bardzo dużej ilości audi b4.
Co to jakieś grupy społeczne mają predyspozycje do kupna określonych audi czy co hahahahah
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.
Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v
Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.
Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v
Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
Bardzo wyczerpująca opinia i widzę od osoby znającej temat z kilku stron. Dzięki.chmiel25 pisze:Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.
Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v
Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
w B4 naped jest staly przez skrzynie z torsenem w A4 i A6 jest dokladnie tak samo. Sam naped jest niesmiertelny i bez obslugowy nalezy pamietac tylko ze wszystkie opony i felgi musza posiadac taki sam rozmiar.pablofs pisze:Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
A3 ma silnik poprzecznie i dolaczany naped tylnej osi przez sprzeglo wiskotyczne HALDEX.
Quattro jak kazde auto z napedem na 4 kola spala duzo wiecej paliwa srednio kolo 2 litrow i ma duzo slabsze osiagi z racji masy i oporow jakie stawia naped.
Ale wszystkie wydatki i niedogodnsci sa rekompensowane z nawiazka jak tylko spadnie pierwszy snieg :mrgreen:
Pozdrawiam
PS. szukaj 2.8 v6 z 2.6 bedziesz niezadowolony
Ja mam zagazowany silnik 6A (starszy brat ACE) mechaniczny wtrysk i ośka, zaletą jest to że w trasie ostatnio zeszła mi poniżej 9l lpg na 100km, w mieście spala około 10l raz tylko miałem w ciągu dwóch lat strzał gazu z mojej winy, w zimę też nie miałem problemów z jazdą, więc się zastanów czy jest ci koniecznie do szczęścia potrzebne Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.
1. wiecej pali zgadzam sie okolo 2lnitromek pisze:Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.
2.jest wolniejsze to niestety prawda. oska z ace objezdza 2.8 quattro
3. tylne zawieszenie praktycznie tylko w orginale i ceny dosc wysokie.
4. nigdy nie mialem rzadnych problemow z olejem czy w skrzyni czy moscie przez 12 lat uzytkowania quattro!!! Jak rozniez jakikolwiek problemow z napedem przegubami i takie tam.