Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ACE czy ABC

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

ACE czy ABC

Post autor: pablofs » 28 kwie 2010, 20:05

Witam serdecznie. Co prawda jeszcze nie posiadam audi ale nosze się z zamiarem kupna. Celuję w B4 najchętniej z quattro.
Zastanawia mnie jak widzicie silniki które są w tytule. Wiem że to zupełnie inne konstrukcje ale ciekawią mnie następująca kwestie:
1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Dzięki za wszelkie opinie.
Mam nadzieję że umieściłem temat we właściwym dziale.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 28 kwie 2010, 20:16

pablofs pisze:1. Stosunek mocy do kosztów eksploatacyjnych (auto docelowo z LPG), ale nie o spalanie mi głównie chodzi.
O gazie zapomnij bo to jest mechaniczny wtrysk, czesci niezbyt drogie i jest sporo zamiennikow.
pablofs pisze:2. Który silnik lepiej się sprawdza w tym aucie.
Ja mam blizniaczy silnik ale w osce i smiga na prawde dobrze, w b4 z Q podobno jest slabiej z racji napedu i wiekszej wagi. Ja bym bral ABC ze wzgledu na duzo lepsza kulture pracy i wieksza moc, ACE czy 6a to niestety klekoty i dosc glosno pracuja a wspomniany mechany wtrysk kiedys doprowadzi Cie do szalu ;-) Pozdrowionka

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 28 kwie 2010, 20:31

Kolego keczy, wtrysk mechaniczny jest tylko ACE. ABC to V6 a tam jest wtrysk elektroniczny MPI MFI-s.
Z tych 2 silników lepszy był by ABC(2,6) ma większa moc i moment. poza tym przy napędzie Quattro nie będzie spalać więcej niż ACE (2,0).
Jeżeli chodzi o LPG to V6 całkiem dobrze znoszą gaz tylko trzeba bardzo dbać o stan układu zapłonowego i instalacji LPG.

Silniki V6 mają jedną charakterystyczną cechę przy dynamicznym stylu jazdy lubią podciągnąć sobie trochę oleju.

Koszty eksploatacji V6 będą nieznacznie większe ale według mniej warto brać V6 jeżeli w dobrym stanie.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 28 kwie 2010, 21:33

Mam B4 z ABC i quatrro i jest naprawde miło zamienił bym go tylko na aah ale jak kupowałem to nie było nic sensownego z takim wyposażeniem i 2.8. Ogólnie vałka to inny świat masz super moment obrotowy i możesz "nie zmieniac" biegów no i ten dźwięk , niektórzy zachwycają sie dżwiękiem 5 cylindów ja jakoś tego nie widze natomiast V6 albo V8 to poezja dla ucha

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 kwie 2010, 21:41


dylan80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 24 lut 2010, 15:17

Post autor: dylan80 » 28 kwie 2010, 21:48

Też miałem podobny problem wybrałem ABC quattro i jestem bardzo zadowolony

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 28 kwie 2010, 22:54

Dzięki wielkie za opinie.
SAGEM - podstawowy poradnik oczywiście czytałem ale nie wiedziałem ze ACE to mechaniczny wtrysk.
Po cichu spodziewałem się przewagi opinii na + w stronę ABC. Coś za mało tych 16V jest.
A tak abstrahując wytłumaczy ktoś mi pewne zaobserwowane zjawiska:
Dwa lata temu na urlopie w kotlinie kłodzkiej zauważyłem że wszyscy handlarze z przydrożnych stoisk jeździli audi 80 B3/B4 - strasznie mnie to zastanawiało.
Nie dalej jak tydzień temu gościłem w świętoszowie - bądź co bądź miasteczko wojskowe - i znowu widok bardzo dużej ilości audi b4.
Co to jakieś grupy społeczne mają predyspozycje do kupna określonych audi czy co hahahahah :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 kwie 2010, 00:02

Gdzieś na forum był podobny temat ktoś rzucił stwierdzenie że Vki to dobre silniki do jeżdżenia po mieście ze względu na elastyczność.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 29 kwie 2010, 00:14

Polecam V6. Daje radę nawet w Avancie przy Quattro. Jeździłem nie raz :) sam mam w cabrio i też przyjemnie się nim porusza.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 00:24

Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.

Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v

Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro

pablofs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:51

Post autor: pablofs » 29 kwie 2010, 08:38

chmiel25 pisze:Jestem ciekaw ile osob tutaj piszacych mialo mozliwosc dluzszego jezdzenia b4 z wymienionymy silnikami.
1.
2.0 16 v silnik z mechanicznym wtryskiem dosc slaby do quattro ale gaz znosi bez problemu wystarczy znac pewien patent i go stosowac. Spalanie w trasie to jego najwiekszy atut bo miesci sie ponizej 10l/100km w miescie niestety 14l/100 dostepnosc czesci i ich cena jest bardzo przystepna. droga jest tylko uszczelka pod pokrywe zaworow.
2. 2.6 v6 nie wiele wiecej mocy osiagi marne spalanie olbrzymie trasa min12/14l/100km ,miasto okolo 16l emeryt style. dotego drogi rozrzad bo v-ka wiecej swiec uszczelek
koszty napraw wyzsze.

Jezeli masz szukac i oc nie stanowi problemu to kupuj 2.8 wtedy naprawde bedziesz zadowolony spalanie takie samo jak w 2.6 a osiagi to przepasc.
Mozesz zaryzykowac b3 z 2.3 20v silnik rzadki i masa zaniedbanych egzeplarzy ale najlepsze osiagi wzgledem spalania. cena czesci podobna do 2.0 16v

Posiadalem wiekszosc silnikow dosc dlugo i wszystkie w quattro.
pozdro
Bardzo wyczerpująca opinia i widzę od osoby znającej temat z kilku stron. Dzięki.
Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 kwie 2010, 08:48

Szukaj Vki.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 09:46

pablofs pisze:Zapytam przy okazji jak użytkuje się napęd quattro. Będzie to moje pierwsze auto z 4x4. Z tego co wyczytałem to B4 napęd ma stały przenoszony za pomocą dyferencjału centralnego w przeciwieństwie do np A4/A3. Jak jest z jego użytkowaniem/awaryjnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
w B4 naped jest staly przez skrzynie z torsenem w A4 i A6 jest dokladnie tak samo. Sam naped jest niesmiertelny i bez obslugowy nalezy pamietac tylko ze wszystkie opony i felgi musza posiadac taki sam rozmiar.
A3 ma silnik poprzecznie i dolaczany naped tylnej osi przez sprzeglo wiskotyczne HALDEX.

Quattro jak kazde auto z napedem na 4 kola spala duzo wiecej paliwa srednio kolo 2 litrow i ma duzo slabsze osiagi z racji masy i oporow jakie stawia naped.
Ale wszystkie wydatki i niedogodnsci sa rekompensowane z nawiazka jak tylko spadnie pierwszy snieg :mrgreen:
Pozdrawiam
PS. szukaj 2.8 v6 z 2.6 bedziesz niezadowolony

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 29 kwie 2010, 11:02

Ja mam zagazowany silnik 6A (starszy brat ACE) mechaniczny wtrysk i ośka, zaletą jest to że w trasie ostatnio zeszła mi poniżej 9l lpg na 100km, w mieście spala około 10l raz tylko miałem w ciągu dwóch lat strzał gazu z mojej winy, w zimę też nie miałem problemów z jazdą, więc się zastanów czy jest ci koniecznie do szczęścia potrzebne Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 kwie 2010, 11:23

nitromek pisze:Q, bo ma ogólnie większe spalanie, jest wolniejsze i dyfer lubi olej mineralny, po za tym jeżeli trafi ci się egzemplarz z mankamentami tylnego napędu to koszty znacząco wzrastają, i zczęściami jest problem.
1. wiecej pali zgadzam sie okolo 2l
2.jest wolniejsze to niestety prawda. oska z ace objezdza 2.8 quattro
3. tylne zawieszenie praktycznie tylko w orginale i ceny dosc wysokie.
4. nigdy nie mialem rzadnych problemow z olejem czy w skrzyni czy moscie przez 12 lat uzytkowania quattro!!! Jak rozniez jakikolwiek problemow z napedem przegubami i takie tam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga