Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL] Błąd VAG nr 00537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Robert100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:08

[B4 ALL] Błąd VAG nr 00537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

Post autor: Robert100 » 14 wrz 2010, 15:00

Witam

Po podpięciu do komputera wyskoczył mi następujący błąd:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

Co można z tym dalej zrobić ? Od czego zacząć ?

Silnik to 1.6 ADA z LPG, lekko falują obroty na rozgrzanym silniku, na benzynie przy przyśpieszaniu lub jeździe pod górę lekko szarpie.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 wrz 2010, 16:09

Jak masz gaz II generacji to często wywala błąd lambdy ja bym się nie przejmował tym. Ewentualnie upewnij się miernikiem czy działa, dokładnie nie sprawdzisz ale będziesz wiedział czy oscyluje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2010, 16:21

Dokładnie jak pisze Jacek ten błąd jest od jazdy na LPG I lub II generacji a nawet źle ustawionej IV generacji.
Odłącz akumulator na jakieś 15 minut i pojeździj na benzynie wtedy szarpania pewnie będzie.
Co do falowania obrotów na falują na gazie i benzynie?

Robert100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:08

Post autor: Robert100 » 14 wrz 2010, 16:41

Tak, obroty falują zarówno na benzynie jak i na gazie tylko na ciepłym silniku - zaczyna się prawie przy 90 st C, nie są to duże zmiany, ale wyczuwalne w zakresie 850,875,900 rpm

Przy czym wydaje mi się, że zaczynają falować dopiero chwilę po zatrzymaniu auta.

Silnik, jak dla mnie, ciężko odpala. Niezależnie czy ciepły/zimny potrzebuje kilku machnięć rozrusznikiem. Mechanik stwierdził, że ten silnik już tak ma.

Innych błędów w komputerze (ECU) nie było. Posiadam skany z programu VAG-COM 409 (łącznie z grupą 000) jednak nie mam opisu do grup dla mojego silnika.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 wrz 2010, 16:42

To ze szarpie na PB moze byc spowodowane zmiana mapy wtrysku Pb w ECU przez złą emulacje sondy podczas jazdy na LPG, ustaw emulacje w centralne gazu na mase i ECU nie bedzie brał pod uwage sondy podczas pracy na LPG.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 wrz 2010, 16:55

Mi też faluje na jałowym na LPG, zauważyłem że faluje idealnie w rytm zamykania/otwierania krokowca od LPG. Bogatsza mieszanka obroty w góre, uboższa w dół. Jest to delikatne i raczej sądzę że częste na gazie. Raczej się tym nie przejmuję. Ale jeśli chodzi o falowanie na benzynie to nie wiem co to może być.

Robert100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:08

Post autor: Robert100 » 14 wrz 2010, 22:58

U mnie nie ma żadnego rytmu ;-)
Właściwie to nie jest tak, że one cały czas falują. Kilka sekund trzyma się 850 i przeskakuje na 1,2 s 875. Nie ma przy tym żadnej regularności.

Wygląda to trochę jakby spalanie w którymś cylindrze było zaburzone. Dlatego wymieniłem przewody i świece (kopułka i palec są w dobrym stanie). Niestety nie chodziło o świece.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl