Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Jak zdemontować rozrusznik

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Kwas666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2009, 13:06

[b4 2.0 ABT] Jak zdemontować rozrusznik

Post autor: Kwas666 » 27 wrz 2010, 10:26

Witam drogich kolegów,jutro zamierzam zabrać się za demontaż rozrusznika i proszę o pomoc.Muszę wymienić bendiks, jak spisywałem numer rozrusznika to zerknąłem i do końca nie byłem przekonany jak go odkręcić dlatego żeby nie zrobić czegoś głupiego zwracam się do was koledzy z prośbą o info jak sprawnie wyjąć rozrusznik oraz czy sama wymiana bendiksa w tym typie rozrusznika sprawia trudności?Z góry dziękuje za każdą sugestię oraz instrukcję:)Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2010, 10:44

Wyjąć rozrusznik w Audi 80 jest dość łatwo, trzeba mieć kanał albo podnośnik.
Przykręcony jest dwoma śrubami ma klucz 16mm do dzwonu skrzyni biegów i jeśli nikt nie wyrzucił to z przodu jest przykręcony jest taką blaszką do bloku silnika na klucz 13 albo 10 (nie pamiętam już). I oczywiście trzeba przewody odkręcić od rozrusznika (przed ich odkręcanie odłącz akumulator).
Części samochodowe online - Motostacja

xman

Post autor: xman » 27 wrz 2010, 12:43

ta blaszka jak oryginalnie jest przykręcona to jest nawet na imbusie z tego co ja miałem ;) generalnie nie pomyl sobie jak kable są przykręcone do rozrusznika i tak jak kolega napisal dwie śruby masz przy dzwonie i jedna od frontu silnika taka blaszka przed rozrusznikiem i tyle.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 11 gru 2010, 12:16

Koledzy potrzebuję małej pomocy w naprowadzeniu mnie na wyjęcie rozrusznika.

Obrazek
Jak dojść do tej śruby? Zdjąłem wczoraj całą obudowę filtra powietrza, został mi tylko kolektor wydechowy na górze, no ale i on przeszkadza w dostaniu się tam od góry, od lewej strony rura wydechowa, a od przodu alternator (bo mam go na dole), nie mówiąc już o tych dwóch kablach :-/

Obrazek
Z tyłu chodzi o odkręcenie tych dwóch śrub, tak?

Z przodu nie zauważyłem u siebie żadnej blaszki, ogólnie to ciężki dostęp tam jest, ani głowy wsadzić (mam kanał, to podniosłem na lewarku auto, trochę lepiej, ale i tak nie ma jak tam prawie rąk wsadzić).

Najpierw te dwie śruby odkręcić z tyłu, a potem jakoś go wyciągnąć (jak?) i tą śrubę, co trzyma kable odkręcić?
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 gru 2010, 12:26

Aby odkręcić śrubę od góry najlepiej wyjmij akumulator i pod nim jest taka kwadratowa dziura przez którą dobrze się kręci.
Marcin_89 pisze:Z tyłu chodzi o odkręcenie tych dwóch śrub, tak?
Tylko jednej tej z prawej na twoim zdjęciu.

A od spodu musisz jakoś odpowiednio manewrować kluczem. Ostatnio wymieniałem rozrusznik w 80 1,9 TD (AAZ) i jest łatwiej niż w ABC bo tam musiałem wykręcić poduszkę z jej stelażem od podłużnicy aby można było go wyjąć.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 11 gru 2010, 12:51

Czyli z tyłu po odkręceniu tej jednej (prawej) śruby powinien rozrusznik "odejść", tak (ja u siebie żadnej blaszki z przodu nie widziałem, chyba że nie dojrzałem)? Potem jakoś próbować tą śrubę górną z przodu odkręcić i wyjąć go?
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 gru 2010, 13:03

Marcin_89 pisze:Potem jakoś próbować tą śrubę górną z przodu odkręcić
Chodzi Ci o tą którą jest przykręcony kabel czy tą pod akumulatorem?
Bo jeśli trzymającą kabel to będzie łatwiej jak odkręcisz rozrusznik i go trochę wysuniesz.

Z przodu tej blaszki może nie być.
Części samochodowe online - Motostacja

adi8krk7

rozrusznik od 2.0 do 1.8s

Post autor: adi8krk7 » 13 sty 2011, 18:10

Koledzy mam takie pytanie czy będzie pasował rozrusznik od silnika 2.0 do 1.8 ?? czy nie będzie żadnego problemu z tym ??

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 14 lut 2011, 00:47

Niby to samo od 1.6 do 2.0

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 23 kwie 2011, 20:42

Witam kolegów. Mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa więc jak już jest wyjęty to trzeba go porządnie zregenerować aby na dłuższy czas o nim zapomnieć. Mam więc kilka pytań:

1) Czy można kupić cały szczotkotrzymacz, jakiej firmy i ile może kosztować?
2) Jakie tulejki kupić i jak je wymienić?
3) Jaki smar zastosować?
4) Co nim smarować, bo wyczytałem na innych forach że nie smaruje się tulejek, ewentualnie moczy się w oleju?

Mam nadzieję że ktoś udzieli trafnych odpowiedzi. Na forum nie znalazłem jako takiego tematu o regeneracji rozrusznika, a przydałoby się to na pewno na przyszłość.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 kwie 2011, 00:48

Karol_90 pisze:Witam kolegów. Mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa więc jak już jest wyjęty to trzeba go porządnie zregenerować aby na dłuższy czas o nim zapomnieć. Mam więc kilka pytań:

1) Czy można kupić cały szczotkotrzymacz, jakiej firmy i ile może kosztować?
2) Jakie tulejki kupić i jak je wymienić?
3) Jaki smar zastosować?
4) Co nim smarować, bo wyczytałem na innych forach że nie smaruje się tulejek, ewentualnie moczy się w oleju?

Mam nadzieję że ktoś udzieli trafnych odpowiedzi. Na forum nie znalazłem jako takiego tematu o regeneracji rozrusznika, a przydałoby się to na pewno na przyszłość.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
1.Tak można boscha ok 60-70zł,
2.najlepiej ori :-P chociaż można i zwykłe miedziane byle by pasowały średnicą zew. i wew.
3.ja nic nie dawałem,
4.można delikatnie kapnąć tu i tam :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 lip 2011, 15:17

No dobra, to teraz ja :-)
A jak w B3 SB wywalić rozrusznik ? Zdemontowałem już alternator i turbo, nie mam całego przedniego pasa (wymiana simmeringów), górna śruba poszła bez problemu ale dolna to jakaś tragedia, przeszkadza rurex od wydechu i aluminiowa osłona przegubu. Czy trzeba odkręcić osłonę przegubu aby udało się odkręcić rozrusznik ? Od góry nie bardzo daje się założyć klucz na tą dolną śrubę, natomiast od dołu dojście jest, ale również mizerne, nie mam nawet jak się zaprzeć by dobrze pociągnąć za klucz, a obstukiwanie go młotkiem też niewiele daje :evil:
Jeśli macie jakieś sprawdzone sztuczki które pomogą przy demontażu rozrusznika w 1,6 Turbo D, to proszę o podpowiedzi.

Awatar użytkownika
piotyrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piotyrek » 24 sie 2013, 15:50

Witajcie, przepraszam was wszystkich ogromnie ze a odświeżanie takiego starego tematu ale mam ogromny problem, mianowicie na pierwszym ze zdjęć Marcin_89 w kółko zaznaczono nakrętkę do której dochodzi gruby czerwony przewód, który dalej przechodzi przez oczko blachy zawartej między skrzynią biegów a slinikiem a dalej... właśnie gdzie dochodzi drugi koniec tego przewodu ? samodzielnie robię remont silnika i już zasadniczo kończę, jedynie mam problem z tym przewodem, nie mam zielonego pojęcia z kąd ja go wymontowałem. Proszę pilnie o pomoc.
PIETREK

AUDI 80 B4, 1993r 2.0 B+G 90KM

https://audi80.pl/audi-80-b4-20-abt- ... t67527.htm

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 sie 2013, 16:01

Chyba od alternatora też idzie podobny grubościowo kabel jak ten od akum. do rozrusznika .

[ Dodano: 2013-08-24, 16:36 ]
Jak by co to jeszcze wścibię dwa portreciki z okolic rozrusznika .


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
piotyrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piotyrek » 24 sie 2013, 16:45

tak, tyle że w moim ABT kabel ten z rozrusznika leci w stronę skrzyni, przechodzi przez tą blachę i (patrząc po kształcie kabla) obiega wokół silnika na drugą stronę, ale w sumie jest za krótki i nie dosięga w żaden sposób alternatora. Na głowicy i urządzeniach wolół silnika niema żadnych charakterystycznych mocowań do tego przewodu
PIETREK

AUDI 80 B4, 1993r 2.0 B+G 90KM

https://audi80.pl/audi-80-b4-20-abt- ... t67527.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga