Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
marcin645
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2008, 19:02

Post autor: marcin645 » 20 kwie 2009, 19:38

jaka jest roznica miedzy castrol GTX a MAGNETIC?? i ktory lepszy

wisnia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:00

Post autor: wisnia » 18 sie 2009, 08:14

Witam.Mam takie pytanie czy jak jest zalany olej półsyntetyczny a przejde na pełny syntetyk czy cos sie moze stać?

tryk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 12 cze 2009, 15:05
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: tryk » 18 sie 2009, 08:43

może ale nie musi;
sporo o tym było; są tacy co zaryzykowaliby i tacy co ... w życiu nie!!! poczytaj na forum i decyduj!!!

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 20 sie 2009, 15:42

ja mam Castrol 15W40 i nie narzekam.

piter1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 cze 2009, 11:59

Post autor: piter1985 » 20 kwie 2010, 11:42

czy moge przejść z oleju mineralnego castrol high mileage 15W40 na jakiś półsyntetyk na mineralu zrobione w sumie jakieś 25 tys przebieg 260

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 kwie 2010, 11:52

piter1985 pisze:zy moge przejść z oleju mineralnego castrol high mileage 15W40 na jakiś półsyntetyk na mineralu zrobione w sumie jakieś 25 tys przebieg 260
<bylo> <szukaj>

sebek43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:44
Lokalizacja: pułtusk

Post autor: sebek43 » 28 kwie 2010, 08:47

ja powiem tak ze oleje mineralne były do polonezów . ja mam total 10w50 nie bierze i silnik jest cichy

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8S PM 1989]

Post autor: Patrique » 28 kwie 2010, 10:44

Ja również mam silnik (przebieg: 237000km) zalany olejem 10W40 (Mobil einz :mrgreen: ). Zrobiłem na nim już 18000KM. Dolałem w sumie około 1L dolewki przez ten okres. Ale muszę przyznać, że silnik chodzi na nim idealnie. Przede wszystkim cicho. Jak się zagrzeje to na obrotach jałowych słyszę tylko szum swojej kończącej się pompy wody <ok>. Jedynie odnoszę wrażenie, że bardziej słychać hydro-popychacze na starcie i chwile po. Ale u mnie i tak są do wymiany, więc nie mogę stwierdzić czy to przez ten olej tak je słychać. Ogólnie jest ok.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 28 kwie 2010, 14:12

Koledzy bez ryzyka nie ma zabawy, ja też jestem zdania, że 15w40 to do Poldka albo starego dieselka, swoją Niunie kupiłem z olejem X, zalałem Castrolem 10w40 i lata aż miło.

Awatar użytkownika
radar881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:38
Lokalizacja: Częstochowa/Śląsk

Post autor: radar881 » 02 maja 2010, 23:01

Ja mam zalany 15w40 ale i przebieg mam dość sporawy 322tyś/km
Pozdrawiam,
radar88
Jest: Mazda Xedos 9 KL
Było: Audi 80 PM

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 19 wrz 2010, 22:04

Ja przeszedłem z minerala na półsyntetyk Valvoline max life 10w40 i jeździ lepiej. Nie ma wycieków, a bierze w normie, mniej więcej tyle co i wcześniej. Poza tym zagęszczać olej to chyba nie sposób na cieknący silnik, myślę, że lepiej będzie po prostu go uszczelnić, silnik dłużej pożyje.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 wrz 2010, 05:36

Zmiana oleju z mineralna na semi syntetic 10 w 40 przyniosła spadek zużycia oleju a nie wzrost. dodatki zawarte w tym oleju zapobiegają jego "parowaniu", ulatnianiu. ot tak na przeciw błędnym stwierdzeniom na temat zmiany przechodzenia na 15w 40.

W zimę mineral potrafi NIE SMAROWAĆ silnika przez 50s (temp -15stopni). Ale jak ktoś na początku napisał leje się to co się chce:)
---Nie masz na kogo liczyć licz na siebie---

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 20 wrz 2010, 09:28

Lukaszbroz pisze:Zmiana oleju z mineralna na semi syntetic 10 w 40 przyniosła spadek zużycia oleju a nie wzrost. dodatki zawarte w tym oleju zapobiegają jego "parowaniu", ulatnianiu. ot tak na przeciw błędnym stwierdzeniom na temat zmiany przechodzenia na 15w 40.

W zimę mineral potrafi NIE SMAROWAĆ silnika przez 50s (temp -15stopni). Ale jak ktoś na początku napisał leje się to co się chce:)
Skąd taka teoria, że mineral nie smaruje silnika przez 50 sekund?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 wrz 2010, 10:00

Wystarczy prześledzić wartości lepkości tego oleju poniżej 15 stopni. Jego gęstość jest tak duża że nie pozwala swobodnie napływać do smoka i stad brak smarowania tak około przez 50s. Dodatkowo powyżej 100 stopni czyli podczas ostrego zagrzania następuje ścinanie filmu olejowego i tarcie metal o metal. (uroki 15w40 słabej firmy)
---Nie masz na kogo liczyć licz na siebie---

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 20 wrz 2010, 12:31

Teraz już rozumiem ;) Powiem Ci że jakiś czas temu niunia zaczęła mi łykać odrobinę oleju. Zacząłem dolewać 15W40 bo nie miałem innego, a chyba lepiej zrobić taką mieszankę niż jechać z olejem poniżej minimalnego poziomu <ok> . Niunia od razu zaczęła głośniej chodzić. Nie wiem również dlaczego ale po porządnym rozgrzaniu silnika kopci trochę na błękitno. Nie jest to aż tak widoczne dopóki nie spojrzy się w mocnym słońcu. Zapachu palonego oleju nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga