[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
hej! zalamka!!
sorki, ze zawracam glowe, ale nie moglam tego znalezc w wyszukiwarce...
otworzylam maske i mokry silnik!! 2 tygodnie temu wymienilam olej - zostal zalany castrol pol-syntetyk, poprzednio nie wiem jaki byl, z gosciem od ktorego kupilam auto nie szlo dojsc do porozumienia
mechanik i owszem powiedzial, ze uszczelka pod glowica jest do wymiany, ale mowil, ze nie jest to pilne, poza tym malo przejechalam przez ten czas...
zastanawiam sie czy jest to mozliwe, ze wczesniej byl zalany mineralny a pozniej pol-syntetyk i stad ten wyciek...
w momencie kupna silnik byl czysty, tak tez bylo do wymiany oleju na ten pol-syntetyk... czy to nie to??
sama juz nie wiem
na czwartek umowilam sie z mechanikiem na wymiane uszczelki, czy cos jeszcze moge zrobic do tego czasu??
dzieki!!!!!!!!!!!
jezeli pisze glupoty to prosze o wyrozumialosc!!!
sorki, ze zawracam glowe, ale nie moglam tego znalezc w wyszukiwarce...
otworzylam maske i mokry silnik!! 2 tygodnie temu wymienilam olej - zostal zalany castrol pol-syntetyk, poprzednio nie wiem jaki byl, z gosciem od ktorego kupilam auto nie szlo dojsc do porozumienia
mechanik i owszem powiedzial, ze uszczelka pod glowica jest do wymiany, ale mowil, ze nie jest to pilne, poza tym malo przejechalam przez ten czas...
zastanawiam sie czy jest to mozliwe, ze wczesniej byl zalany mineralny a pozniej pol-syntetyk i stad ten wyciek...
w momencie kupna silnik byl czysty, tak tez bylo do wymiany oleju na ten pol-syntetyk... czy to nie to??
sama juz nie wiem
na czwartek umowilam sie z mechanikiem na wymiane uszczelki, czy cos jeszcze moge zrobic do tego czasu??
dzieki!!!!!!!!!!!
jezeli pisze glupoty to prosze o wyrozumialosc!!!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli uszczelka pod głowicą była już słaba to i tak prędzej czy później trzeba byłoby ją wymienić. A jeśli wcześniej miałaś zalany olej mineralny to nie ma co płakać nad uszczelką głowicy.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 22:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Najprościej będzie tak jak pisał Wilu8, umyć silnik i obserwować. Ale jeśli meches stwierdził padniętą uszczelkę pod głowicą to nie ma na co czekać tylko wymienić i przy okazji zmienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 22:44 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
Cóż... obawiam się najgorszego scenariusza...
Nie zalewa się silnika jeżdżącego na mineralnym, olejem półsyntetycznym. Dlaczego ? Bo sporo syfu przez lata osiadło na elementach silnika, a teraz olej półsyntetyczny, lub syntetyczny będzie wypłukiwał te brudy. Efekt ? Olej do wymiany po 5k km, i mnóstwo wycieków. Jeśli to nie żadna z uszczelek, podejrzewam, że jedynym wyjściem będzie remont silnika
Moja Audika podobno od początku do końca jeździ na półsyntetyku, i nie bierze ani grama oleju.
Wszystko zależy od tego jak był eksploatowany silnik. W większości nasze Audice to import z za zachodniej granicy, a tam dba się o auta. Jeśli jednak natrafimy na jakiegoś "fake" będzie problem
Pozdrawiam
Nie zalewa się silnika jeżdżącego na mineralnym, olejem półsyntetycznym. Dlaczego ? Bo sporo syfu przez lata osiadło na elementach silnika, a teraz olej półsyntetyczny, lub syntetyczny będzie wypłukiwał te brudy. Efekt ? Olej do wymiany po 5k km, i mnóstwo wycieków. Jeśli to nie żadna z uszczelek, podejrzewam, że jedynym wyjściem będzie remont silnika
Moja Audika podobno od początku do końca jeździ na półsyntetyku, i nie bierze ani grama oleju.
Wszystko zależy od tego jak był eksploatowany silnik. W większości nasze Audice to import z za zachodniej granicy, a tam dba się o auta. Jeśli jednak natrafimy na jakiegoś "fake" będzie problem
Pozdrawiam
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Zrobiles sobie ladna plukanke jak motorek jest zdrowy to chyba czeka Cie uszczelnienie go (kompletnie) Takie zalewanie jest raczej ryzykiem, poniewaz albo bedzie spoko, albo kompletna kicha... Auta nase sa w wiekszosci sprowadzane jak powiedzial poprzednik, i nie wiemy do konca ile maja faktycznie przebiegu. Myj silnik, jak wyschnie odpal i obserwuj skad leci.
[ Dodano: 2008-02-08, 18:19 ]
PS takie przeplukanie moze spowodowac zapchanie smoka pomy oleju, a w konsekwecji jej uszkodzeniu
[ Dodano: 2008-02-08, 18:19 ]
PS takie przeplukanie moze spowodowac zapchanie smoka pomy oleju, a w konsekwecji jej uszkodzeniu
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: