[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Od ok. 2 lat jeżdżę na Valvoline 10W40 Maxlife. Zbliża się okres wymiany i chciałbym zmienić olej na Liqui Moly 10W40 MoS2. Czytałem na temat tego oleju wiele pozytywnych opinii. Jak wiadomo Valvoline podobno zawiera jakieś dodatki zapobiegające wyciekom. Czy z uwagi na to że Liqui Moly nie ma takich dodatków rozszczelni mi się silnik?
Co do powodów zmiany marki to ostatniego czasu na allegro jest tego masa w bardzo niskich cenach (zapewne dużo podróbek) oraz już od dłuższego czasu stuka mi silnik na zimnym (zapewne olej szybko się zużywa).
Co do powodów zmiany marki to ostatniego czasu na allegro jest tego masa w bardzo niskich cenach (zapewne dużo podróbek) oraz już od dłuższego czasu stuka mi silnik na zimnym (zapewne olej szybko się zużywa).
to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony
Rzadszy olej jest lepiej rozprowadzany szczególnie jak jest zimny silnik. Czy uważasz że jego silnik może równie dobrze pracować na sucho i nie wpłynie to na jego żywotność? Po to zrobili syntetyki żeby lepiej smarowało. Myślę, że warto zastanowić się nad półsyntetykiem, ja zmieniałem z minerala na 10W40 i nie było żadnego rozszczelnienia, a pracował lepiej.Thomas3 pisze:to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony
masz racje ale po rozgrzaniu bedzie wyplukiwac mikro wytarcia i pekniecia ktore zaczna sie powiekszac co doprowadzi do zniszczenia silnika tak wiec jak napisze tak wyplukaj sobie usta "KUBUSIEM" a "woda" ( mineralny a syntetyk) w sumie dojdzie wszedzie ale nie wypluka osadow i to co osiadlo w silniku, a to moze zmienic bardzo wiele.grzesiu88 pisze:Rzadszy olej jest lepiej rozprowadzany szczególnie jak jest zimny silnik. Czy uważasz że jego silnik może równie dobrze pracować na sucho i nie wpłynie to na jego żywotność? Po to zrobili syntetyki żeby lepiej smarowało. Myślę, że warto zastanowić się nad półsyntetykiem, ja zmieniałem z minerala na 10W40 i nie było żadnego rozszczelnienia, a pracował lepiej.Thomas3 pisze:to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony
Lepkosc oleju mineralnego i syntetycznego jest na tym samym poziomie w ich temperaturze pracy (100stopni) i nie bedzie lepiej wyplukiwac, roznica polega w parametrze TBN, oleje syntetyczne maja lepsze wlasciwosci myjace. Oleje klasy 10W60 posiadaja znacznie wieksza lepkosc w 100 stopniach przez co wartosc TBN musi byc znacznie wyzsza niz w olejach syntetycznych aby zachowac odpowiednia czystosc silnika...
W karcie produktu mozna znalezc te wszystkie informacje, przynajmniej szanujacy sie producenci podaja najwazniejsze parametry.
W karcie produktu mozna znalezc te wszystkie informacje, przynajmniej szanujacy sie producenci podaja najwazniejsze parametry.
Do tej pory jeździłem na Shell Helix 15w50 High Milage ale ostatnio mam problem z kupieniem świeżego oleju w związku z czym zastanawiam się nad zalaniem Shell Helix 15w40, który jest łatwiej dostępny. Orientujecie się jaka jest różnica między tymi olejami? Jak się domyślam, to 15w40 będzie miał słabsze właściwości smarne przy wyższych temperaturach. Czy dobrze myślę?
[ 80 B4 2.0 ABT ] JAki olej wybrać ?
Witam. Zamierzam wymienić olej w swoim wehikule. Szukam dobrego, sprawdzonego oleju. Pytanko jaka firma,jaki typ i ile "W" ? W sensie 10W40, 15W40 (inne?)
Specyfikacja auta to paroletni gaz, 270 000 na blacie
Jakie są wasze propozycje,bo tyle co słyszałem od ludzi o olejach to żaden nie jest dobry,albo każdy jest dobry. Każdy chwali swoje.
Specyfikacja auta to paroletni gaz, 270 000 na blacie
Jakie są wasze propozycje,bo tyle co słyszałem od ludzi o olejach to żaden nie jest dobry,albo każdy jest dobry. Każdy chwali swoje.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 21:02 przez TNTomek, łącznie zmieniany 1 raz.