[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3 1.8S PM 1989]
Ja również mam silnik (przebieg: 237000km) zalany olejem 10W40 (Mobil einz :mrgreen: ). Zrobiłem na nim już 18000KM. Dolałem w sumie około 1L dolewki przez ten okres. Ale muszę przyznać, że silnik chodzi na nim idealnie. Przede wszystkim cicho. Jak się zagrzeje to na obrotach jałowych słyszę tylko szum swojej kończącej się pompy wody <ok>. Jedynie odnoszę wrażenie, że bardziej słychać hydro-popychacze na starcie i chwile po. Ale u mnie i tak są do wymiany, więc nie mogę stwierdzić czy to przez ten olej tak je słychać. Ogólnie jest ok.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Zmiana oleju z mineralna na semi syntetic 10 w 40 przyniosła spadek zużycia oleju a nie wzrost. dodatki zawarte w tym oleju zapobiegają jego "parowaniu", ulatnianiu. ot tak na przeciw błędnym stwierdzeniom na temat zmiany przechodzenia na 15w 40.
W zimę mineral potrafi NIE SMAROWAĆ silnika przez 50s (temp -15stopni). Ale jak ktoś na początku napisał leje się to co się chce:)
W zimę mineral potrafi NIE SMAROWAĆ silnika przez 50s (temp -15stopni). Ale jak ktoś na początku napisał leje się to co się chce:)
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skąd taka teoria, że mineral nie smaruje silnika przez 50 sekund?Lukaszbroz pisze:Zmiana oleju z mineralna na semi syntetic 10 w 40 przyniosła spadek zużycia oleju a nie wzrost. dodatki zawarte w tym oleju zapobiegają jego "parowaniu", ulatnianiu. ot tak na przeciw błędnym stwierdzeniom na temat zmiany przechodzenia na 15w 40.
W zimę mineral potrafi NIE SMAROWAĆ silnika przez 50s (temp -15stopni). Ale jak ktoś na początku napisał leje się to co się chce:)
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Wystarczy prześledzić wartości lepkości tego oleju poniżej 15 stopni. Jego gęstość jest tak duża że nie pozwala swobodnie napływać do smoka i stad brak smarowania tak około przez 50s. Dodatkowo powyżej 100 stopni czyli podczas ostrego zagrzania następuje ścinanie filmu olejowego i tarcie metal o metal. (uroki 15w40 słabej firmy)
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Teraz już rozumiem Powiem Ci że jakiś czas temu niunia zaczęła mi łykać odrobinę oleju. Zacząłem dolewać 15W40 bo nie miałem innego, a chyba lepiej zrobić taką mieszankę niż jechać z olejem poniżej minimalnego poziomu <ok> . Niunia od razu zaczęła głośniej chodzić. Nie wiem również dlaczego ale po porządnym rozgrzaniu silnika kopci trochę na błękitno. Nie jest to aż tak widoczne dopóki nie spojrzy się w mocnym słońcu. Zapachu palonego oleju nie ma.