[Audi 80 B4 ABK 2.0 Beznyna+LPG]Problem z rozruchem silnika
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wystarczy odpowiednią przejściówkę kupić za kilka złandrzej1965 pisze:tylko jak. jezeli gniazdo diagnostyczne to to co jest w skrzynce bezpiecznikow, biale i czarne to nikt ze znajomych niema takiego kabla innego nie znalazlem
[ Dodano: 2012-07-30, 16:19 ]
np http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-gniazda-obd2-na-obd1-304-i2488772743.html
Witam.
Aby silnik pracował na benzynie musisz zrobić podstawowe czynności:
1. sprawdź szczelność układu czy nie łapie lewego powietrza,
2. sprawdź niebieski czujnik, dokładnie to oporność miernikiem czy ma odpowiednie wartości
3. sprawdź przepływkę, często krzywi się przez wybuchy podczas jazdy na gazie
4. sprawdź wtrysk rozruchowy czy podaje paliwo
5. zrób adaptacje komputera/sterownika
6. nie zaszkodzi sprawdzić przepustnice, podczas jazdy na gazie lubi zaprać się nagarem
7. sprawdź sondę
Tak jak koledzy pisali ważne jest aby silnik ustawić dobrze na benzynie potem dopiero ustawić do niego gaz.
Miałem bardzo podobnie co Ty jeździłem tylko na gazie na benzynie nawet nie odpalił zrobiłem tak jak wyczytałem tu na forum i problemów już nie mam.
Pozdrawiam.
Aby silnik pracował na benzynie musisz zrobić podstawowe czynności:
1. sprawdź szczelność układu czy nie łapie lewego powietrza,
2. sprawdź niebieski czujnik, dokładnie to oporność miernikiem czy ma odpowiednie wartości
3. sprawdź przepływkę, często krzywi się przez wybuchy podczas jazdy na gazie
4. sprawdź wtrysk rozruchowy czy podaje paliwo
5. zrób adaptacje komputera/sterownika
6. nie zaszkodzi sprawdzić przepustnice, podczas jazdy na gazie lubi zaprać się nagarem
7. sprawdź sondę
Tak jak koledzy pisali ważne jest aby silnik ustawić dobrze na benzynie potem dopiero ustawić do niego gaz.
Miałem bardzo podobnie co Ty jeździłem tylko na gazie na benzynie nawet nie odpalił zrobiłem tak jak wyczytałem tu na forum i problemów już nie mam.
Pozdrawiam.
a gdzie znajduje sie ten niebieski czujnik i od czego on jest?? i jakie powinien miec wartosci??przeplywka jest lekko skrzywiona i czy przy zgaszonym silniku powinna byc zamknieta czy lekko uchylona?? Pokrywa filtra powietrza jest peknieta lekko ale przed awaria normalnie chodzil. Jak sprawdzic sade?
andrzej1965 Przepływka powinna być całkowicie zamknięta przy zgaszonym silniku. Powinna też się otwierać do oporu bez żadnych zahamowań. Sondę możesz sprawdzić zwykłym miernikiem na zakresie pomiaru miliwoltów napięcia stałego. Dodatnią końcówkę miernika przykładasz do czarnego przewodu z sondy a ujemną do masy. Wskazania na mierniku powinny oscylować od 0,2 do 0,7 wolta. Jeśli wskazania sondy będą stać w miejscu to albo sonda jest już wyeksploatowana albo nie ma dobrego połączenia z masą przez wydech. Weź wtedy zwykłym przewodem zewrzyj do masy obudowę sondy i sprawdź wskazania. Niebieski czujnik znajduje się razem z czujnikiem szarym na czarnym plastikowym króćcu po prawej stronie głowicy. Od tego króćca idzie gruby wąż do chłodnicy. Najlepszą opcją do ustawienia tego silnika i chyba jedyną dobrą jest podpięcie go do vaga. Sonda musi być sprawna i przepływka też żeby ustawić prawidłowe czasy wtrysków 2-3ms. Ponadto regulując napięcie sprężyny na przepływce ustawia się procentowe obciążenie silnika, które na biegu jałowym powinno oscylować w granicach 14-16% lub wartościach zbliżonych do tych. Oczywiście podstawą jest to że zapłon nie był ruszany i jest prawidłowo ustawiony. Wyprzedzenie zapłonu na biegu jałowym powinno wynosić 6 stopni. Jak widzisz podpięcie auta pod kompa jest konieczne. Sprawdzałeś wtryskiwacz rozruchowy??
[ Dodano: 2012-08-01, 15:42 ]
Poniżej foto z niebieskim czujnikiem:
[ Dodano: 2012-08-01, 15:46 ]
Co do wartości rezystancji tego czujnika znalazłem takie dane:opór przy 15 ˚C ma wynosić 3,6 kΩ, przy 30 ˚C ma być 1,3 kΩ a przy 80 ˚C ma wynosić 250 Ω.
[ Dodano: 2012-08-01, 15:42 ]
Poniżej foto z niebieskim czujnikiem:
[ Dodano: 2012-08-01, 15:46 ]
Co do wartości rezystancji tego czujnika znalazłem takie dane:opór przy 15 ˚C ma wynosić 3,6 kΩ, przy 30 ˚C ma być 1,3 kΩ a przy 80 ˚C ma wynosić 250 Ω.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dodam od siebie że nie całkiem takim zwykłym, polecam dobrej firmy, bo ja mam trzy w domu 2 z "castoramy" za 15 zł i one nie pokazują sinusoidy lambdy a 1 tak ale nie pamiętam firmy bo się już literki pościerałymanfred19 pisze:Sondę możesz sprawdzić zwykłym miernikiem na zakresie pomiaru miliwoltów napięcia stałego.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no właśnie chodzi o te dwa mierniki nie są w stanie nadążyć za tymi skokami napięcia i pokazują tylko wahanie 3-4 dziesiąte po przecinkumanfred19 pisze:Zwykłym miernikiem napięcia stałego zmierzysz tylko skoki czy wahania napięcia jak zwał tak zwał.
[ Dodano: 2012-08-02, 16:25 ]
a sinusoida to nie jest nic innego jak właśnie te skoki napięcia i o to mi właśnie chodziło tak dla ścisłościmanfred19 pisze:Sinusa najlepiej byś zobaczył na oscyloskopie
Witam. Mam taki problem a jestem nowy i nie wiem gdzie się z tym pokierować na tym forum . Podobnych tematów było wiele , ale czytałem i nic się nie dowiedziałem. Wymieniłem u znajomego rozrząd w Audi b3 1,8s . Podczas ściągania starego paska poprzestawiały mi się znaki niby nic przecież nie znikną , a silnik jest bezkolizyjny. Jednak po ustawieniu na znakach auto nie chciało chodzić . Fakt pomyślałem pewnie zapłon ale silnik kręcił źle i nie podawał paliwa na cylindry. Ustawiłem znaki tak jak w podręczniku czyli wał na 0 i zgadza mi się te koło pasowe ze znakiem na osłonie oraz zgadza mi się koło pośrednie , natomiast jest problem z wałkiem rozrządu jak ustawie go na znak na osłonie u góry tak jak powinno być nie pasuje mi ustawienie zaworów. Pierwszy zawór na pierwszym cylindrze jest wciśnięty praktycznie na max , a tak nie może być bo tłoki są w gzp po za tym nie zasysa wtedy paliwa jest złe sprężanie i nie ma zapłonu .Jak przesunę znak o 45stopni na rozrządzie na górną płaszczyznę głowicy zawory są według mnie ustawione prawidłowo .Jest wtedy i ssanie i sprężanie i nie ma kolizji . Po długich ustawieniach aparatu też zaczął trochę chechłać ,ale nie chce palić. I teraz mam takie pytanko jak powinny być ustawione zawory jak wszystko jest na znakach , czy na 1 cylindrze ma być sów ssania a na 4 spalanie jak są wszystkie kołach znakach bo tak mi wychodzi. I czy to normalne żeby było coś z tym górnym kołem nie tak z tym znakiem bo skoro jest znak od strony chłodnicy i jest osłona to powinien się pokrywać przecież ze znakiem na osłonie a mi on pasuje bardziej na płaszczyznę głowicy czyli o 1/4 obrotu w przód.