[Audi 80 B4 ABK 2.0 Beznyna+LPG]Problem z rozruchem silnika
[Audi 80 B4 ABK 2.0 Beznyna+LPG]Problem z rozruchem silnika
Witam wszystkich serdecznie jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy zamieszczam temat w dobrym poście jak coś proszę mnie poprawić... wiec posiadam następujący problem z moim samochodem w zeszłym roku zaczął przerywać na benzynie i strasznie się dusił natomiast na gazie było ok kilka dni temu po odpaleniu pochodzi kilka minut i zgasł od tej pory nie można go uruchomić zaznaczam ze iskry na świecach są przy rozruchu silnika niby coś tam łapie ale nie chce zapalić dodam tez ze przed usterka gdy był odpalony to zdawało mi się jak by coś w silniku zapiszczało nie wiem co jest tego przyczyna mechanik powiedział ze może pierścienie przyłapały i nie ma kompresji ale wydaje mi się ze to jest nie możliwe gdyż przy odpalaniu tłoki chodzą w porządku ... proszę o pomoc z góry dziękuję...
Ostatnio zmieniony 26 lip 2012, 13:26 przez andrzej1965, łącznie zmieniany 1 raz.
rozumiem ze odpalales auto w zimie na gazie? Skoro jak piszesz pompe paliwa masz OK, to sprawdz jeszcze wtryskiwacz rozruchowy, to taki niebieski element na obudowie kolektora dolotowego. Odkrec go i sprawdz czy 'sika' paliwem.andrzej1965 pisze:calom zime jezdzilem na gazie
Mozliwe ze jesli cala zime paliles na gazie to zajechales membrane w reduktorze i moze przepuszcza teraz gaz do kolektora dolotowego i dlatego nie mozesz odpalic. Jaki masz reduktor?
Na zapieczone pierscienie/brak kompresji jest metoda na nafte. Zlej olej z silnika na noc, odkrec swiece i zalej tloki nafta. Z rana sprawdz poziom. Jak dalej jest nafta to ja wypompuj strzykawka i wezykiem, jak nie ma to zleciala na dol do miski, znaczy sie ze cylinder przepuszcza. Po tym zabiegu zapieczone pierscienie powinny odpuscic na jakis czas ale na LPG znowu sie zapieka za 4-5tys km ... znam to z wlasnego przypadku, taki urok jazdy na LPG i to nie tylko w Audi.
nie chodzi o samo odpalenie na benzynie bo zdazalo sie ze zapalal i musialem szybko przelaczyc na gaz bo sie dusil a w czasie jazdy po przelaczeniu na benzyne tak samo przerywal i dusil sie. w orginale mialem parownik landi renzo mod.renzomatik se81.sic w zeszlym roku na wiosne gazownik zalozyl mi tomasetto achille mod. at 07. A jezeli pierscienie sa zapieczone to rozrusznik bedzie krecil walem??
Trzeba wykasować mapę wtrysku. Auto "nauczyło" się źle ustawionego gazu i nie będzie pracować na benzynie. Na pewno można zresetować VAG-iem ale może się uda poprzez odlączenie akku na dziesięć minut. Jest bardzo istotne by parametry pracy na benzynie i gazie były zbliżone, inaczej historia będzie się powtarzać.
paskud, to moze byc prawda. Jakis miesiac temu opisywalem tutaj swoj problem z rozruchem po dluzszym postoju. Na poczatku myslalem ze to ucieka gaz z reduktora ale 'sloik + woda' udowodnily ze reduktor byl szczelny. Poniewaz nie mam kabla zeby wpiac sie do centralki do gazu, odlaczylem kleme od aku na cala noc aby zresetowac kompa od gazu. Od tamtej pory zero problemow, pali od razu.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
andrzej1965, sprawdź najpierw czy czasem rozrząd się nie przestawił ,nie rozjechała się mapa benzyny, posprawdzaj czujniki, przekaźnik nr 30, regulator ciśnienia paliwa i samo ciśnienie. Aby to wszystko chodziło jak należy najpierw trzeba usprawnić układ zasilania benzyną a później ustawić do tego odpowiednio gaz. I przestanićie pisać o zapieczonych pierśceniach i laniu nafty one się tak nie zapiekają że w jednej chwili i już, a zalewanie naty faktycznie może sie przyczynić że coś się zatrze albo zapiecze. Przecież jak sinik chodzi na gazie to i nabenzynie musi przecież podczas zmiany paliwa nie zmienia się sprężanie. A na żeby stwierdzić czy pierścienie są pozapiekane to wystarczy zmierzyć komprechę. Sam do swojego ABT kupiłem zegar w sklepie za 15 zł i mogłem sprawdzić.
andrzej1965, jak by Ci obróciło panewkę to albo by stukało głośno w silniku albo wogóle wał by się nie obracał. Masz możliwość podpięcia auta pod kompa?? W silniku ABK bardzo ważną rolę odgrywa poprawne ustawienie zapłonu. Do tego sonda lambda i przepływka. Sprawdzałeś wtryskiwacz rozruchowy i ciśnienie paliwa?? Prawidłowe ustawienie silnika na benzynie nie sprawi problemu z ustawieniem na gazie. Kolega z forum czarekj pomógł bratu doprowadzić jego ABKa do porządku i naprawdę różnica w mocy, spalaniu i pracy silnika jest kolosalna, oczywiście na plus