Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Prośba o pomoc w identyfikacji silnika

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

[b3] Prośba o pomoc w identyfikacji silnika

Post autor: Danek » 07 gru 2007, 14:52

Witajcie Koledzy.
Jeden z klubowiczów poprosił mnie o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki. Ale zanim cokolwiek udało mi się wymyślić to zostałem "zastrzelony" :-) .
Otóż na bloku silnika wyraźnie pisze, że jest to silnik PM, niestety albo ktoś kiedyś przełożył dół albo górę bo na pewno nie jest to PM. Na moje oko to jest albo JN albo DZ. Czy moglibyście zerknąć na fotki i podpowiedzieć. Myślałem, że dojdę po numerze głowicy ale takiego numeru w etce brak :-( . Na rozdzielaczu paliwa też jest zupełnie inny numer niż w etce. Oto fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek
Koledzy co to za "hybryda"?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 13:02 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 07 gru 2007, 15:02

Danek, moze warto poszukac tych nr w etce tylko ze w VW z tego co wiem to passaty(do roku 92 to chyba B3) byly tez na wtryskach mechanicznych, napewno byl 2.0 16v 140km identyczny jak w competition.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 gru 2007, 15:15

Wydaje mi sie że jest to DZ, ktos pewnie przełożył dól bo poleciał a zostawił osprzet od mechanicznego wtrysku

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 gru 2007, 15:26

siwusek216 pisze:moze warto poszukac tych nr w etce tylko ze w VW z tego co wiem to passaty(do roku 92 to chyba B3) byly tez na wtryskach mechanicznych
Też na to wpadłem ale w VW też nic nie ma :-( .
Aha zapomniałem dodać, że jest sonda lambda, a w DZ chyba sondy nie było? Kurde ale rzeźba <hmm> .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 gru 2007, 15:42

Kurcze nie pamietam dokładnie ale bracholek w VW miał sonde i miał K-Jetronik ale nie pamietam oznaczenia silnika, ale osprzet bardzo podobny

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 07 gru 2007, 17:54

Ja mam taka naklejke z danymi danego modelu przyklejona do lewego błotnika w bagazniku sprawdz czy u Ciebie tez jest. Dowiesz sie wtedy jaki posiadasz motor. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 07 gru 2007, 18:13

Fantomas_29 pisze:Ja mam taka naklejke z danymi danego modelu przyklejona do lewego błotnika w bagazniku sprawdz czy u Ciebie tez jest. Dowiesz sie wtedy jaki posiadasz motor. Pozdrawiam
Kolego chyba nie czytałeś uważnie. To rozkminka co to za hybryda?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 gru 2007, 23:40

Według mnie jest to silnik 3A- model '89. Czyli KE-Motronic. Oryginalnie było to 2,0 ale po zmianie "dołu" wyszło 1,8 dm3.
Co do usterki to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa przed i po regulatorze ciśnienia.
W tym wtrysku istnieje takie coś jak regulator różnicowy ciśnienia paliwa, rzecz, która się często psuje w tym modelu.
Co do metodyki sprawdzania to macie całą opisana w książce od Audi 80 B3. Nie będe jej przepisywał bo nie ma sensu, zainteresowani sobie zajrzą.
Jeżeli mam rację to w tym aucie będzie zamontowany sterownik - tam gdzie w innych modelach.
Sprawdźcie czujnik temperatury, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepływomierza.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 gru 2007, 13:12

Dzięki Czarku za zainteresowanie :-) . Jak dojdziemy co to jest i co mu dolega to na pewno napiszemy. Na wtorek kolega jest umówiony na wizytę u jakiegoś ponoć dobrego mechanika. Zobaczymy.

Awatar użytkownika
hazard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 07 gru 2007, 17:42
Lokalizacja: Bytom

Post autor: hazard » 14 gru 2007, 09:17


SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 14 gru 2007, 10:40

Ja bym obstawiał na JN (miałem AUDI z takim silnikiem )
JN posiadał sondę lambda

Sądząc po wyglądzie osprzętu ( zaworu dodatkowego powietrza , przewodów podciśnienia , rozdzielacza) to będzie JN

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 17 gru 2007, 21:47

może odczytanie numeru sterownika by pomogło
b3 113ps

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 17 gru 2007, 22:28

Czarku 3A raczej chyba nie, rozmieszczenie niektórych elementów jest inne z tego co patrzę nie widze krokowego u mnie był na pokrywie zaworów a miełem 3A tu jest w tym miejscu linka pociągnięta o ile dobrze pamiętam do serva ale mogę sie mylić
Były:
Audi 80 (89) b3 2,0 3A , Audi 80 (93) 2,0 ABK

Są:
A3 1,8T (AGU), BMW E46 323
MOJE TOCZE FELE :)

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 17 gru 2007, 22:43

pozostaje JN lub DZ . jak nie ma wyłącznika przepustnicy to JN
b3 113ps

Awatar użytkownika
hazard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 07 gru 2007, 17:42
Lokalizacja: Bytom

Post autor: hazard » 29 gru 2007, 06:38

U mnie sprawa się rozwiązała.Jest to silnik JN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga