Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.0 ABT] Przegląd techniczny

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

[B4 2.0 ABT] Przegląd techniczny

Post autor: adrianos » 18 sie 2017, 22:36

Witam. Dziś spotkało mnie nie mile doswiadczenie na Stacji Diagn. tzn pierwszy raz od 7 lat mialem sprawdzane spaliny noi jak na PB i na LPG nie przeszło. Diagnosta powiedzial ze katalizator do wymiany i sonda też. I mam pare pytań

1. Czy branie oleju w aucie może być przyczyna zlej emisji spalin?

2. Opłacalne to będzie? (nowy katalizator, sonda, uszczelnienie silnika)

3. Jak większość z nas z silnikiem na gaz (chyba II generacja) jest problem z mapa wtrysku benzyny. Powodem jest ze instalacja gazu robi błędy na mapie wtrysku PB. Pomaga odlaczenie klemy na 30 minut i wtedy gaz i benzyna działają bez żadnych problemow. Oprocz tego gaz jest razem ze sruba i regulatorem dawki gazu. Bo gaziarze nie dali rady mi ustawic konkretnej dawki gazu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3651
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2017, 23:00

ch..wi gaziarze.
Jak założą porządnie gaz to i dawka się zmieni i przejdzie badanie, bo jak łapie błedy od gazu to przelewa paliwem i spaliny się nie zgadzają.

Katalizator może być też przyczyną, bo jak będzie zapchany to będzie walić zgniłymi jajami czyli azotem.
Ustal przyczynę, i napraw. czy to będzie opłacalne ? Nie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 18 sie 2017, 23:07

a moze nie moga ustawic porzadnie gazu bo katalizator i sonda popsute :(

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3651
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2017, 23:10

może. ale to gazownik powinien sprawdzić, czy sonda popsuta.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11613
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2017, 08:24

Czyżby zaczęli sprawdzać auta analizatorem, hmm.

Też mi się wydaje że wystarczy ustawić dobrze gaz jak Leo, wspomniał.

Inna sprawa że bardzo długie jeżdżenie bez sondy i w dodatku na bardzo bogatej mieszance szybko zabije kata, no i wtedy ... wiadomo.
WRC is for boys.
Group B was for men.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 19 sie 2017, 11:20

W programie gazu czyli BingoM mam tam opcje sondy i i jej wartosci tylko trzeba by bylo wiedziec jakie wartosci musza byc ze sonda działa prawidlowo.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 sie 2017, 16:33

ja bym zrobił reset ecu i wtedy na przegląd pojechał,ewentualnie na inną stację bo ja robiłem tydzień temu dosłownie i nikt nic nie sprawdzał,nawet w bmw e60 która była przede mną

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4280
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 sie 2017, 19:45

Jakbyś podał wyniki to byłoby wiadomo czy to problem z podawaniem paliwa czy braniem oleju. Bo jak masz dużo HC a współczynnika lambda w okolicach 1 to olej a jak lambda gdzieś poniżej 0,95 to nie dziwne to będzie dużo HC ale z powodu niespalonego paliwa.
adrianos pisze:W programie gazu czyli BingoM mam tam opcje sondy i i jej wartosci tylko trzeba by bylo wiedziec jakie wartosci musza byc ze sonda działa prawidlowo.
Chodzi o emulacje? ABT tak łatwo nie oszukasz już lepiej dać na masę albo zrobuć reset ECU.

A na przegląd możesz pojechać przejeżdzając wcześnie z 5km na benzynie i tak zajechać na przegląd, wtedy nawet jak na chwilę przełączą na lpg to się nie rozstroi.

Albo pojedź na przegląd na jakieś zadupie bo tam jakby sprawdzali wszystko uczciwie to by stracili 3/4 klientów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8159
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 22:25

Może zależy od regionu ale niedawno u mnie znowu udupili za lewe przeglądy. I kierowcą też się oberwało.

Może zaczynają się bać diagności??
Ostatnio zmieniony 20 sie 2017, 07:28 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11613
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sie 2017, 07:29

Jarewa pisze:Może zaczynają się bać diagności??
pewnie tak i podejrzewam że takie akcje jak ta którą miał kolega będą coraz częstsze.
Z ciekawości pojadę swoją przebadać - jak znajdę chwilę.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3651
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sie 2017, 08:02

Za chwile cepik2 wchodzi i będzie pogrom.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 08 wrz 2017, 00:09

No ale powiem taka ciekawostke. Gosc od badan technicznych powiedzial ze od przyszlego roku wchodzi system. Ze wszystkie dane maja byc od razu z automata wysylane do systemu glownego i maja byc robione zdjecia auta przed rozpoczeciem badan. Wiec cos zle miech na poprawe wszystkich wad.

A co do emisji. Toi tak bym musial katalizator kupić bo ma on juz pewnie ponad 13 lat. Ja mam go 8. A pytajac poprzedniego wlasciciela mowil nic grubszego nie robil a mial go 5 lat. Czyli sonda i katalizator musze kupic. Bo to jest 1 rzecz ktora musze zrobic bo inaczej inne nie maja sensu. Nowy katalizator 300 zl pewnie zamiennik i sonda lepsza za 250 zl. I wtedy bym podjechal sprawdzic czy benzyna jest spoko tzn emisja a potem bym sie gazem zajal jakby byl zle ustawiony. Tylko mnie martwi branie oleju. Jakies 0.5 na 1400 km. I pytanie do was. Moze komus bierze olej i byl na diagnostyce i sprawdzali emisje i co mu wykazalo.

Maciek nie chodzi o emulacje ten tematprzerabialemna mase i przebieg i nie pomagalo. Chodzi mi o tzw punk wyjsciowy silniczka krokowego co masz do gazu. I np ja mam na 100 i od tego usatwia sie w dol badz w gore jak i na biegu jalowym tak i na jezdzie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4280
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 wrz 2017, 13:36

Branie oleju znacznie podnosi ilość węglowodorów (HC) a emisji tego w samochodach zarejestrowanych przed 1995 rokiem nie sprawdzają.
adrianos pisze:Maciek nie chodzi o emulacje ten tematprzerabialemna mase i przebieg i nie pomagalo.
Jeśli masz ABT z nastawnikiem 6 pinów to emulacja nie pomoże bo tak się rozstroi. Chyba że odpinanie akumulatora nie pomaga to problem może być gdzieś indziej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 944
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 wrz 2017, 14:52

do gazu II sanda nic nie daje a oszukuje ecu auta żeby błędów nie pokazywał

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8159
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 wrz 2017, 16:27

Do 2gen sonda jest przypisana właśnie do lpg dlatego sterownik Pb głupieje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce