[B4 1.6 ADA] Silnik ADA - prośba o informacje
[B4 1.6 ADA] Silnik ADA - prośba o informacje
Kilka dni temu kupiłem B4 z ADĄ. Silniczek na oko jest w bardzo dobrym stanie, nie pluje olejem, równo i ładnie pracuje. Czytając jednak posty na forum zauważyłem, że jest to silnik dosyć rzadki i przez wielu uważany za nieudany. Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o tym silniku, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Szukałem nawet w książkach z działu download, ale jedyny podobny do ADA silnik jaki znalazłem to ABB (102 KM). Czy rzeczywiście ten silnik jest taki kiepski? Jak jest z dostępnością części? Czy ktoś z was ma jakieś namiary na dane techniczne tego silnika?
Wiem, że pytanie trąci amatorszczyzną, ale jestem kompletnie zielony w temacie 80-tek, więc będę wdzięczny za wszelkie informacje
Wiem, że pytanie trąci amatorszczyzną, ale jestem kompletnie zielony w temacie 80-tek, więc będę wdzięczny za wszelkie informacje
Wystarczy chwilke poszukac http://www.centrum.audi80.pl/content/view/67/55/ . Co do dostepnosci czesci to nie ma żadnego problemu, ten silnik nie jest zły tylko jak na 102KM nie jest żawawy lepszy wybór to ABK a zuzycie paliwa podobne.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 16:53 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
Serdeczne dzięki za błyskawiczną odpowiedź Zastanawiam się tylko czemu tak trudno jest uzyskać dane producenta na temat przyspieszenia, prędkości maksymalnej itd. W sumie wyobrażam sobie, że poleci pewnie te 160, albo i może 180 (z górki i z wiatrem w plecy ), chociaż pewnie już trochę koników uleciało z pod maski przez te 15 lat
Gordon napisał:
Być może, że ten silnik jest rzadko spotykany, ale ogólnie to nie mam pojęcia, dlaczego nie można znaleźć informacji o tych pozostałych danych technicznych. Ja też szukałem tych danych w internecie ale moje poszukiwania nie dały rezultatu. Aż do momentu, gdy w tygodniku Motor nr 47/2008, przeczytałem atrykuł o Audi 80 (w temacie samochody używane). I jest tam podany ten silnik ADA z pozostałymi danymi technicznymi, a wyglądają one następująco: prędkość max. 182, przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,6, średnie zużycie paliwa (l/100 km) -7,6.Zastanawiam się tylko czemu tak trudno jest uzyskać dane producenta na temat przyspieszenia, prędkości maksymalnej itd.
spiczi napisał:
Pomysliło ci się pewnie z oznaczeniem sterownika, a mianowicie: sterownik tego silnika to jest Hitachi MPI MFI-i, ale moim zdanie jest to 1,6E wszędzie w różnych katalogach podają jako właśnie 1,6E, tak samo jak ABK 2,0E(obydwa silniki na wielopunkcie)
Odnośnik do tych danych to już Wojtek26 podałsymbol ADA
poj. 1595
śr. cyl. 81
skok tłoka 77,4
ilość cyl. 4R
kW 74
model auta 80
lata produkcji 6/93-7/95
typ silnika i
rodzaj zapłonu Motronic
Jest to silnik 1,6 E a nie I .typ silnika i
Pomysliło ci się pewnie z oznaczeniem sterownika, a mianowicie: sterownik tego silnika to jest Hitachi MPI MFI-i, ale moim zdanie jest to 1,6E wszędzie w różnych katalogach podają jako właśnie 1,6E, tak samo jak ABK 2,0E(obydwa silniki na wielopunkcie)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 13:18 przez Krzysiek499, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co właśnie wyczytałem na angielskiej Wikipedii , to ADA przeznaczona była na rynki Grecji, Portugalii i Włoch. Kolejna zagadka to pytanie z jakich pobudek powstał ten silnik? Może ma to związek z klimatem? Nie mam pojęcia... A tak z ciekawostek, to z tych wiadomości z Wikipedii wynika, że B3 produkowali na Grecję nawet z silnikiem 1.4 (64 KM) :shock:
No rakiete to powinie to nie była, ale zawsze jest jeszcze w b3 silnik 1,6d (54KM) <ok> . Sam taki mam.Gordon pisze:... A tak z ciekawostek, to z tych wiadomości z Wikipedii wynika, że B3 produkowali na Grecję nawet z silnikiem 1.4 (64 KM) :shock:
wg informacji producenta, było też B4 z silnikiem 1.6 ABM o mocy jeśli dobrze pamiętam 71 KM. to dopiero musiała być rakietaspiczi pisze:Gordon napisał/a:
... A tak z ciekawostek, to z tych wiadomości z Wikipedii wynika, że B3 produkowali na Grecję nawet z silnikiem 1.4 (64 KM) :shock:
No rakiete to powinie to nie była, ale zawsze jest jeszcze w b3 silnik 1,6d (54KM) <ok> . Sam taki mam.
a wracając do silnika ADA, to czy nie był on przypadkiem wrzucany też do Octavii I generacji? z tego co pamiętam, to był tam silnik 1.6 101 km, a nawet jakiś 1.6 75 km w najtańszej wersji.
także osiągi tego 101-konnego powinny być dosyć podobne. spróbuj ich poszukać. kiedyś nawet je gdzieś widziałem, bo Skoda podawała w katalogach. tam to był dość popularny silnik.
Gordon napisał:
Grze napisał:
Fubi napisał:
Może chcieli się pozbyć szajsu, gdzie się da i jak najdalej gdzie sie da i jak najwięcej z Niemczech :mrgreen: bo ten silnik nie jest zbytnio udany.Z tego co właśnie wyczytałem na angielskiej Wikipedii , to ADA przeznaczona była na rynki Grecji, Portugalii i Włoch. Kolejna zagadka to pytanie z jakich pobudek powstał ten silnik? Może ma to związek z klimatem? Nie mam pojęcia...
Grze napisał:
adam28k napisał:a wracając do silnika ADA, to czy nie był on przypadkiem wrzucany też do Octavii I generacji? z tego co pamiętam, to był tam silnik 1.6 101 km,
To nie są te same silniki! mimo, że mają tą samą pojemność i moc, bowiem różnią się momentem obrotowym. Te same silniki przez Was podane były montowane w Audi A4 od 95 roku. Dużo się ludzi na to nabiera i mówią np: że ten ADA w Audi 80 to jest ten sam silnik co później był montowany a A4 co jest totalną zbdurą. Ma on oznaczenie ADP.Mój kolega ma VW Polo 1.6 -101km.Oznaczenia silnika nie znam ale to napewno to samo co ADA.
Fubi napisał:
Występuje coś takiego jak prędkość ponad maksymalna wiec różnie z tym bywa, a zużycie paliwa to jest tylko podane najniższe średnie przy oszczędnej jeździe i sprawnym silnikiem i osprzętem oczywiście w 100%, więc w praktyce wygląda to zupełnie inaczej.Ja jechałem 195 km/h miałem 6300 :mrgreen: co do zużycia paliwa to 100 km 8-12 litrów ale zawsze zalewam 50 zł na 100 km
Mnie wcina 12 litrów w typowej jeździe po Poznaniu (od 0 do 70km/h i 5 minut w korku przed światłami... i tak ciągle). Ile za miastem? - nie wiem bo jeszcze nie miałem okazji sprawdzić (jak na razie 200km w mieście). Przynajmniej jak na te 211 tysięcy kilometrów, które silnik już wykręcił, to jest w bardzo dobrym stanie, ale przypuszczam, że to już wszystkie zadbane silniki B4 tak mają. A co do spalania, to już wolę dokładać do benzyny, niż do remontów wozu - wystarczy mi że nie bity i w bardzo dobrym stanie Co do dynamiki to nie jest jakoś tragicznie - jak się szybko wkręci na te 3,5-4 tysiące, to przyspiesza całkiem żwawo, choć - wiadomo - szału nie ma. Jak dla mnie biegi są znacznie za krótkie - trzeba się strasznie namachać lewarkiem. Nie wiem, czy to tylko z ADĄ tak, czy inne też tak mają.
ADA ma chyba najkrótsze biegi ze wszystkich B4.Gordon pisze:Jak dla mnie biegi są znacznie za krótkie - trzeba się strasznie namachać lewarkiem. Nie wiem, czy to tylko z ADĄ tak, czy inne też tak mają.
Do miasta jest to bardzo fajny i wygodny silniczek, przy spokojnej jeździe pali mniej niż ABK. Jednak na trasie bardzo odczuwalny jest bardzo mały moment obrotowy. Trzeba wajchować i kręcić go powyżej 2,5k obrotów. Niestety, przy ostrej jeździe wzrasta mu apetyt, wychodzi o ok. litr - półtorej więcej niż ABK. W dodatku powyżej 3k obrotów robi się dosyć głośny. Ogólnie jak dla mnie silnik do miasta, w Avancie nadający się do rozwożenia towarów po mieście, czym niebezpiecznie zbliża się do Passata