Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 kwie 2010, 13:26

slugs pisze:NG daje jako tako radę - w Coupe. W sedanie czy w cabrio jest wolny.
3 KM i 4 NM robi swoje przy identycznej wadze. (Mowa o 90tce). Odbija się to na osiągach 0-100. Coupe ma przewagi 0,5 sec.
Cabrio to ogólnie masakra jeżeli chodzi o masę... 200 kg różnicy w stosunku do 90tki. :shock:

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 04 kwie 2010, 13:51

Nigdy nie widziałem w realnym świecie zdrowej Coupe która by szła łeb w łeb ze zdrowym sedanem. Zawsze Coupeta dość znacznie odchodziła. Papier i dane to jedno, kreska to drugie. Mimo, że to ponoć tylko 0,5 sek.

O samochodach, którymi nie jeździłem się nie wypowiadam, ale za swoją i cudze które znam daje (może nie głowę, ale podkoszulek napewno), bo nikt tu syfu do furmanki nie pcha. A pod maskę to już szczególnie.

Cabrio może i ociężałe i wolne, ale to cabrio. W nim nie chodzi o sztywność nadwozia tylko o to by cie było dobrze widać :)

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 04 kwie 2010, 14:14

slugs pisze:Nigdy nie widziałem w realnym świecie zdrowej Coupe która by szła łeb w łeb ze zdrowym sedanem. Zawsze Coupeta dość znacznie odchodziła. Papier i dane to jedno, kreska to drugie. Mimo, że to ponoć tylko 0,5 sek.
Mam zdrową 90tkę i coupe. 90tka daje radę coupe i nie tylko mojej, ale sprawdzałem z dwoma okolicznymi. Tak że jestem przeciwny temu powszechnemu stwierdzeniu. Albo moja 90tka rzeczywiście jest pod względem mechanicznym bardzo zdrowa albo te 3 qpy są nie bardzo. Choć na moją jestem pewien że jest ok.

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 04 kwie 2010, 14:24

Witam, pochodzę z okolic Krakowa, chciałbym się dowiedzieć gdzie w pobliżu i za jaką cene wyregulują/ustawią mi moje 2.3 NG?

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 04 kwie 2010, 14:28

A ja mówiłem tylko po tych samochodach, które same znam. Za inne nie odpowiadam, dlatego też nie będę się kłócił.

Wszytko to jednak nie zmienia faktu, że dbane jako-tako NG dostanie barty od byle escorta 1.8 <mikolaj>

Ng to silnik do cieszenia się nim. Mi nie sprawia to przykrości, że mam jedynie 136 konia. Nie kupiłem jej do ścigania. Po świetach wydam kolejne 300zł na kable (bo poprzednie przez przypadek przeciąłem w zeszłym miesiacu - po 2 miechach użytkowania) i nie mam moralniaka 'może kupie takie za 100zł bo to tylko ng i lepsze kable nic wielkiego jej nie dadzą'. Będę happy słysząc jak ślicznie brzmi :))

Znam jedną 90 zakutą, była na tuningowisku 2 lata temu i ona szła niesamowicie jak na ng :)

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 04 kwie 2010, 15:50

oczywiście chodzi o regulacje wtrysku

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 04 kwie 2010, 17:35

xxtomek , TYGRYSQ rozumiem ze to taki kawalek blachy kolo aparatu zaplonowego-mam cos takiego, bo tam na fotce zaznaczyles jeszcze jakis czujnik przy kruccu wodnym, >>> chodzi tylko o tą blaszke na aparacie zdjecie było pogladowe:) <ok>

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 04 kwie 2010, 20:34

slugs pisze:Nigdy nie widziałem w realnym świecie zdrowej Coupe która by szła łeb w łeb ze zdrowym sedanem. Zawsze Coupeta dość znacznie odchodziła. Papier i dane to jedno, kreska to drugie. Mimo, że to ponoć tylko 0,5 sek.
koledzy. przestanmy debatowac nad wyzszoscia coupe nad sedanem bo starczy zle zapiac 2. bieg i zostajemy w tyle. wazne ze oba maja R5 pod maska i to je wyroznia
slugs pisze:dbane jako-tako NG dostanie barty od byle escorta 1.8 <mikolaj>
tylko escort nie ma tego wygladu, dzwieku i watpie by te 16V (oraz buda) pozylo 20-25 lat <rotfl2>
Leszek pisze:Mam zdrową 90tkę
widzialem to srebrna strzale i widzialem co potrafi pomimo LPG (blos) <ok>
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 13:34 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Re: [NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Post autor: julekF1 » 04 kwie 2010, 21:17

Bartek90 pisze:


Dane techniczne:

Moc: 136PS lub 133PS - źródła różnie podają.


Z tego co czytałem to ten silnik miał dwie wersje mocy 136PS czyli 100kW
i 133PS czyli 98kW
Jest kilka teorii na ten temat a jedna z nich mówi, że chodziło katalizatar i normy spalin, podobno na początku produkcji kat był mniej "dokładny" bo normy były mniej rygorystycznei silnik był o te 3 konie mocniejszy, późnijeszy kat zdławił troche silnik.

Druga jest taka, że 136 konny silnik to nie NG tylko NF
tu jest coś o tym:
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm

jest jeszcze kilka innych teorii :mrgreen:
jedno jest pewne 2.3 10v mógł mieć i 133 ,i 136 koni

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 04 kwie 2010, 22:34

tylko eskort nie ma tego wygladu, dzwieku i watpie by te 16V (oraz buda) pozylo 20-25 lat
Zgadzam się całkowicie! Fordy gniją bezapelacyjnie :-D

A sprawdzialiście panowie osiągi waszych NG? Np 0-100?

Ktoś wcześniej pytał o temp. Mój w mieście dajy na to jak jest ok 18+ Trzyma się tak w granicach 80-90stopni. W korku dość często się włącza wiatraczek.

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 04 kwie 2010, 22:48

Bartek90 pisze:Ktoś wcześniej pytał o temp. Mój w mieście dajy na to jak jest ok 18+ Trzyma się tak w granicach 80-90stopni. W korku dość często się włącza wiatraczek.
U mnie też tak jakoś będzie.
seba6891 pisze:widzialem to srebrna strzale i widzialem co potrafi pomimo LPG (blos) <ok>
Wymieniłem kopułkę i palec na aparacie zapłonowym i auto ożyło jeszcze bardziej. Trzeba kiedyś w ładniejszy dzień się spotkać ;-)
julekF1 pisze:Z tego co czytałem to ten silnik miał dwie wersje mocy 136PS czyli 100kW
i 133PS czyli 98kW
Jest kilka teorii na ten temat a jedna z nich mówi, że chodziło katalizatar i normy spalin, podobno na początku produkcji kat był mniej "dokładny" bo normy były mniej rygorystycznei silnik był o te 3 konie mocniejszy, późnijeszy kat zdławił troche silnik.
Wystarczy porównać układ wydechowy 90tki b3 i 80tki b4. Na moje oko w b3 wydech jest zrobiony bardziej "przelotowo". W b4 spaliny są bardziej wyhamowane.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 04 kwie 2010, 22:52

Wymieniłem kopułkę i palec na aparacie zapłonowym i auto ożyło jeszcze bardziej. Trzeba kiedyś w ładniejszy dzień się spotkać
To samo zauważyłem w moim. Ustawiłem spiętrzeniówkę jak trzeba, wymiana kabli na NGK, świece NGK R, nowe filtry, teraz pracuję nad wydechem... W planach są jeszcze ringi na tłokach.

Czy ktoś z was mierzył jakie macie ciśnienie na tłoku?

Wystarczy porównać układ wydechowy 90tki b3 i 80tki b4. Na moje oko w b3 wydech jest zrobiony bardziej "przelotowo". W b4 spaliny są bardziej wyhamowane.
no bo to prawda jest :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 05 kwie 2010, 03:07

seba6891 pisze:a ja sie bujam PS [85kW], czyli malym NG [100kW] :mrgreen:
85kW czyli 100kW więc jak końcu :?: :!:

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 05 kwie 2010, 11:44

Panowie, to normalne, że kablarnia jest podstawą. Bez tego cała regulacja fury pada na ryja. Możesz sobie wyregulować samochód na dobrym kablu, nastepnie założyć parchy a okaże się, że cała robota poszła na marne.

Same kable; do tej pory latalem na ngk, teraz kupuję beru. znajomy miał i mówi, że lepsze od ngk. zobaczymy. W każdym bądź razie do ng kable to wydatek +/- 300zł.

Co do forda to temat nie był o gniciu - bo na nadkolach gniją, ale o tym, że nie dbane NG escort 1.8 zjada bez popitki.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 05 kwie 2010, 13:39

skoti pisze:85kW czyli 100kW więc jak końcu :?: :!:
Sprostowanie 1:
moj ma 85 kW. nie zlosc sie kolego, trzeci Heineken 650 robil juz powoli swoje ;-)
Bartek90 pisze:Ustawiłem spiętrzeniówkę jak trzeba
czy po ustawieniu tarczy regulowales predkosc obrotowa biegu jalowego i zawartosc CO?
bylem na regulacji i jest ok tylko wedlug mnie tarcza jest ciut za nisko (jakies 3-4mm), chce ja podniesc i zobaczyc efekty.
slugs pisze:escort 1.8 zjada bez popitki.
i nie tylko. mnie dzien po kupnie zjadla Sierra 2.0 DOHC 8v :-(
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 17:52 przez seba6891, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga