[CABRIO] Swap silnika 2.8 AAH zamiast 2.0 ABK
[CABRIO] Swap silnika 2.8 AAH zamiast 2.0 ABK
Witam !
Ostatnio rozmyślałem nad swapem silnika , pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AAH , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok> Co musiałbym zmienic oprócz silnika w moim Cabrio z ABK?
Chyba że polecicie inny silnik
Ostatnio rozmyślałem nad swapem silnika , pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AAH , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok> Co musiałbym zmienic oprócz silnika w moim Cabrio z ABK?
Chyba że polecicie inny silnik
Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, 13:24 przez Viteknt, łącznie zmieniany 3 razy.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O jaki silnik 2.8 ci chodzi bo AHU to diesel 1.9 jest: http://www.audiklub.org/silniki/ahu/all ... x/all.html
V6 ma całkiem inne łapy mocujące silnik do nadwozia. Są przykręcane do podłużnic a nie przyspawana na stałe jak inne silniki.
Było kilka tematów o swapie z R4, R5 na V6.
V6 ma całkiem inne łapy mocujące silnik do nadwozia. Są przykręcane do podłużnic a nie przyspawana na stałe jak inne silniki.
Było kilka tematów o swapie z R4, R5 na V6.
- Monster_C4
- Forum Audi 80
- Posty: 128
- Rejestracja: 11 maja 2014, 19:26
- Lokalizacja: Wrocław
Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.Viteknt pisze:pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AHU , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok>
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie każdy musi być drogowym bandytą z setkami koni pod maską i cały czas wykorzystywać 100% mocy jako alegorię środkowego palca wystawionego do innych.Monster_C4 pisze:Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!
Nawet mało kto robi 1.8T na ponad 200km bo to już wymaga nakładu finansowego. Za mniejsze same pieniądze można mieć 2.8 30V, które jest także bardziej idiotoodporne bardziej elastyczne oraz ma lepszy dzwięk.
Dźwięk z wydechu takiego 1.8 turbo raczej będzie trochę inny bo turbo zlewa pojedyncze rozpoznawalne impulsy z cylindrów więc głośny wydech nie powinien pierdzieć na wolnych obrotach. Spod maski będzie huczeć-ryczeć podobnie jak inne R4 + szum turbosprężarki jak się przyciśnie.
Wg. mnie nawet dźwięk z tłumika V6 nie powala. Ale za to silnik na wysokich obrotach spod maski nie drze się tak jak R4.
Zresztą jeśli autor chce wsadzić AAH więc pewnie na zdrowe 1.8 turbo nie będzie pieniędzy.
Jeszcze pod względem dźwięku silnika i dźwięku z wydechu warty rozważania jest R5. Tylko do NG najlepiej wsadzić elektroniczny wtrysk, który robi się coraz bardziej popularny.
Chłodnicę tak bo ba z innej strony dolny króciec. Tylko też tanich zamienników brak jeśli chciałoby się nową.jacek199315 pisze:prawdo podobnie chłodnice
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
chyba ze chcesz się bawić to pakuj ng do tego elektroniczny wtrysk i kompresor lub turboSzczerze polecam 1.8T.
ze wszystkich silników jakie można załadować do 80 najlepszym jest aeb dość rozwojowy względnie oszczędny części łatwo dostępne i prosta przekładka tyle co 1 łapę i wiązkę elektryczną chłodnica może zostać
też radzę wsadzić 1.8 T , 2.8 30 V to są olejarki ciękną strasznie , ciężki ten silnik jest , a takie 1.8 T po programie będzie fajnie lataćLeo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
Zmieniaj na 1.8T dobrze radzę, szczególnie, że pod nosem masz kolegę, który chyba 4x 1.8T wymieniał w swoim A4 i zna się na nim jak mało kto w naszej okolicy.
Przeróbka mechanicznego na elektroniczny to 1200 zł. jak w ogłoszeniach tutaj wisi.
Szczerze polecam 1.8T.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie
Razem 3600-4800zł
2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie
Razem 2400-2500zł
W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł
Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.
kupujesz angola 1.8 T i Cie wychodzi na 0 trochę przesadziłeś z kosztami pod liftowy zderzak też można normalnie wsadzić większy intercooler , i nie trzeba wydawać 900 zł na s2 , jak dla mnie koszta porównywalne a i w 1.8T mniej rzeźby z mocowaniami bo po 1.8 ADR pasuje P&Pmaciek889 pisze:W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie
Razem 3600-4800zł
2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie
Razem 2400-2500zł
W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł
Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.