Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CABRIO] Swap silnika 2.8 AAH zamiast 2.0 ABK

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

[CABRIO] Swap silnika 2.8 AAH zamiast 2.0 ABK

Post autor: Viteknt » 18 lis 2014, 20:25

Witam !

Ostatnio rozmyślałem nad swapem silnika , pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AAH , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok> Co musiałbym zmienic oprócz silnika w moim Cabrio z ABK?

Chyba że polecicie inny silnik :-)
Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, 13:24 przez Viteknt, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 18 lis 2014, 20:36

łapy wydech wiązkę silnika standard i prawdo podobnie chłodnice,trzeba przenieść akumulator i nie wiem czy abs zostanie tam gdzie jest

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2014, 21:17

O jaki silnik 2.8 ci chodzi bo AHU to diesel 1.9 jest: http://www.audiklub.org/silniki/ahu/all ... x/all.html

V6 ma całkiem inne łapy mocujące silnik do nadwozia. Są przykręcane do podłużnic a nie przyspawana na stałe jak inne silniki.
Było kilka tematów o swapie z R4, R5 na V6.

Awatar użytkownika
Monster_C4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 11 maja 2014, 19:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Monster_C4 » 18 lis 2014, 21:53

Viteknt pisze:pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AHU , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok>
Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 19 lis 2014, 11:22

Aldi Literówka wpadła , juz poprawiłem :-)

Racja silnik ma śmigac ale jako właściciel Cabrioletu przywiązuje też uwage do tego jak auto brzmi :-P Nie mialem okazji posluchac 1.8T na kwasie moze ma ktos filmik jak to chodzi?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lis 2014, 12:12

Monster_C4 pisze:Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!
Nie każdy musi być drogowym bandytą z setkami koni pod maską i cały czas wykorzystywać 100% mocy jako alegorię środkowego palca wystawionego do innych.
Nawet mało kto robi 1.8T na ponad 200km bo to już wymaga nakładu finansowego. Za mniejsze same pieniądze można mieć 2.8 30V, które jest także bardziej idiotoodporne bardziej elastyczne oraz ma lepszy dzwięk.

Dźwięk z wydechu takiego 1.8 turbo raczej będzie trochę inny bo turbo zlewa pojedyncze rozpoznawalne impulsy z cylindrów więc głośny wydech nie powinien pierdzieć na wolnych obrotach. Spod maski będzie huczeć-ryczeć podobnie jak inne R4 + szum turbosprężarki jak się przyciśnie.
Wg. mnie nawet dźwięk z tłumika V6 nie powala. Ale za to silnik na wysokich obrotach spod maski nie drze się tak jak R4.

Zresztą jeśli autor chce wsadzić AAH więc pewnie na zdrowe 1.8 turbo nie będzie pieniędzy.

Jeszcze pod względem dźwięku silnika i dźwięku z wydechu warty rozważania jest R5. Tylko do NG najlepiej wsadzić elektroniczny wtrysk, który robi się coraz bardziej popularny.
jacek199315 pisze:prawdo podobnie chłodnice
Chłodnicę tak bo ba z innej strony dolny króciec. Tylko też tanich zamienników brak jeśli chciałoby się nową.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 20 lis 2014, 12:00

2.8 30v to jaki kod silnika ?

Co do funduszy to i na 1.8t starczy , kwestia tylko wyboru jednostki , oczywiście w tematy takie jak 2.7 biturbo lub 4.2 V8 nie mam zamiaru się bawić :-)

Koszt silnika NG jest mały, ile mmoże kosztować przerobienie wtrysku mechanicznego na elektroniczny ?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 lis 2014, 12:44

ACK ale nie idź w koszty.
Zmieniaj na 1.8T dobrze radzę, szczególnie, że pod nosem masz kolegę, który chyba 4x 1.8T wymieniał w swoim A4 i zna się na nim jak mało kto w naszej okolicy.
Przeróbka mechanicznego na elektroniczny to 1200 zł. jak w ogłoszeniach tutaj wisi.
Szczerze polecam 1.8T.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 lis 2014, 20:01

Szczerze polecam 1.8T.
chyba ze chcesz się bawić to pakuj ng do tego elektroniczny wtrysk i kompresor lub turbo
ze wszystkich silników jakie można załadować do 80 najlepszym jest aeb dość rozwojowy względnie oszczędny części łatwo dostępne i prosta przekładka tyle co 1 łapę i wiązkę elektryczną chłodnica może zostać

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 20 lis 2014, 20:43

Jeżeli chciałbym wlożyc AEB-a i zrobic go na 200KM to jednak warto chlodnice zmienic i do tego FMIC. Powiedzcie mi czy skrzynia CPB z 2.0ABK nada sie do tego silnika?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 lis 2014, 08:00

chłodnica da radę. FMIC to oczywistość, bo aeb ma rpzecież go w serii.

Awatar użytkownika
wysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 21 lis 2014, 08:13

Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
Zmieniaj na 1.8T dobrze radzę, szczególnie, że pod nosem masz kolegę, który chyba 4x 1.8T wymieniał w swoim A4 i zna się na nim jak mało kto w naszej okolicy.
Przeróbka mechanicznego na elektroniczny to 1200 zł. jak w ogłoszeniach tutaj wisi.
Szczerze polecam 1.8T.
też radzę wsadzić 1.8 T , 2.8 30 V to są olejarki ciękną strasznie , ciężki ten silnik jest , a takie 1.8 T po programie będzie fajnie latać ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2014, 16:37

Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?

Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 3600-4800zł


2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 2400-2500zł

W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł

Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2014, 07:11

Wsadzałeś kiedyś ACK do auta, które go nie miało? :D

Awatar użytkownika
wysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 25 lis 2014, 08:34

maciek889 pisze:
Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?

Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 3600-4800zł


2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 2400-2500zł

W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł

Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.
kupujesz angola 1.8 T i Cie wychodzi na 0 trochę przesadziłeś z kosztami pod liftowy zderzak też można normalnie wsadzić większy intercooler , i nie trzeba wydawać 900 zł na s2 , jak dla mnie koszta porównywalne a i w 1.8T mniej rzeźby z mocowaniami bo po 1.8 ADR pasuje P&P ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl