witam, posiadałem w mojej b3 silnik 1,6 na gazniku o oznaczeniu RN
przełożyłem do niego blok silnika 1,8 z passata b3 o oznaczeniu ABS i mocy 90km
czy te 90 km jest juz w mojej audi czy musze pozmieniac tam jeszcze jakies rzeczy??
pytam bo jestem laikiem w tej dziedzinie
pozdrawiam
[B3] swap silnika z RN na passatowski ABS
[B3] swap silnika z RN na passatowski ABS
Ostatnio zmieniony 04 lip 2010, 23:33 przez polkos06, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Sama podmiana bloku silnika nic nie pomoże w uzyskaniu mocy. Jeśli zostawiłeś głowicę i układ paliwowy to zostało Ci tyle mocy ile miałeś. Zmiana mocy nastąpi w odwrotnej sytuacji...Twój blok a osprzęt z ABSa - głowica, kolektor i jak się nie mylę jednopunkt.
Może inaczej...czujesz różnicę? Może być tak że poczujesz ale to wina "przebiegu" twojego bloku RN.
Może inaczej...czujesz różnicę? Może być tak że poczujesz ale to wina "przebiegu" twojego bloku RN.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
wrzuć sobie ADR-a to jest dopiero różnica....Układ zasilania od pojemności 1,6 zastosowany do silnika o większej pojemności może spowodować zubożenie mieszanki gdyż układ zasilania jest regulowany pod konkretna pojemność. Wzrost mocy byłby gdybyś do silnika 1,6 założył układ zasilania od 1,8 dawkowanie (wtrysku) powodowałoby wzbogacenie mieszanki i lepsze parametry silnika.
Prosty przykład to Polo z 90r z silnikiem 1,3. Produkowano wersje 55kM i 78kM różnica była taka że 78kM wersje miały osprzęt od silnika 2,0! Ty zrobiłeś odwrotnie wiec rewelacji sie nie spodziewaj, jeździć będzie ale gorzej z wysokimi partiami obrotów. Zasys powietrza może byc tak duży że układ zasilania nie będzie w stanie stworzyć prawidłowej mieszanki.
[ Dodano: 2010-11-19, 17:41 ]
Z gaźnikiem możesz jeszcze pokombinować (zmiana dysz) ale jak się nie znasz to możesz tylko narobić sobie biedy ..
Prosty przykład to Polo z 90r z silnikiem 1,3. Produkowano wersje 55kM i 78kM różnica była taka że 78kM wersje miały osprzęt od silnika 2,0! Ty zrobiłeś odwrotnie wiec rewelacji sie nie spodziewaj, jeździć będzie ale gorzej z wysokimi partiami obrotów. Zasys powietrza może byc tak duży że układ zasilania nie będzie w stanie stworzyć prawidłowej mieszanki.
[ Dodano: 2010-11-19, 17:41 ]
Z gaźnikiem możesz jeszcze pokombinować (zmiana dysz) ale jak się nie znasz to możesz tylko narobić sobie biedy ..