Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 ALL PB] Świece Trójelektrodowe - chwyt marketingowy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 ALL PB] Świece Trójelektrodowe - chwyt marketingowy

Post autor: Patrique » 12 lip 2012, 11:23

Panowie, z racji iż ostatnio dość często jestem zagłębiony w tematyce szkoleń specjalistycznych z zakresu mechaniki i diagnostyki różnych układów, postanowiłem się podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zmiany świec zapłonowych na trzyelektrodowe.
Otóż jak się okazuje próbują nas nabrać, że świece te niby przyczyniają się do lepszej wydajności układu zapłonowego. A tymczasem nic innego jak rozkład elektrody masowej z jednej na trzy pogarszają rozchodzenie się iskry, a i w wielu zapłonach zamiast "porządnej iskry" otrzymujemy tylko straty ciepła. Zresztą na necie jest wiele dostępnych filmików na ten temat. Reasumując nie dajmy się nabierać na "wynalazki" z kosmosu. Ja zmieniłem świece na jedno-elektrodowe (irydowe) i auto chodzi dużo lepiej. Ponadto przy lekkim wyprzedzeniu zapłonu zeszło nawet minimalnie spalanie.

A czy ktoś z was również eksperymentował ze świecami różnych typów i marek?
Czy wszyscy idą za większością i kupują ngk ber6tu i boscha? <ok>

PS. Tylko nie piszcie mi o zaleceniach producenta :-P . Bo wg. ich toku myślenia powinniśmy kupować nawet świece w aso :mrgreen:

karol MAŁY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: karol MAŁY » 12 lip 2012, 17:52

Powiem ci że to co piszesz może mieć coś w sobie dlaczego tak pisze?hmmm przy zakupie mojej audiczki były zwykłe iskry(jednoelektrodowe)teraz po wymianie rozrządu,paska klinowego,kabli zapłonowych,no i świec ktoś doradził mi właśnie NGK trzy elektrodowe przez jakieś 200-300km nagle zaczął pracować na trzy gary(cylindry)nie wiem co mogło się stac dzieje się to od czasu do czasu i dla pewności zmieniłem na te stare (iskry)i znów chodzi aż miło czyli wychodzi na to że jednak coś jest z tymi śiwiecami :trzy elektrodowymi :roll:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 lip 2012, 18:03

moze poprostu trafiles na jedną wadliwą czy cos do ABK dedykowane są 3 elektrodowe jezdze na takich od zawsze i nic sie nie dzieje

no chyba że sie myle ja osobiscie nie kombinuje tak zalecają takie biorę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2012, 19:09

Ja jeździłem na jednych i drugich ale różnicy nie zauważyłem, ale od dłuższego czasu jeżdżę tylko na beru i boschu.
Słyszałem że NGK się ostatnio zepsuły, podobno są jakieś podróby czy coś.
Kolega miał całkiem niedawno ten sam przypadek na świecach trzy elektrodowych NGK.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 lip 2012, 20:41

Niestety, ale po jakimś czasie jezdzac na lpg i swiecach z jedną elektrodą trzeba bedzie zmieszyć odległość elektrody, bo auto nie bedzie chciało jezdzić. W świecach 3 elekrodowych tego problemu nie ma. Warto pamietać, ze swiece po 10 zł to nie najlepsze rozwiązanie do auta.

karol MAŁY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: karol MAŁY » 14 lip 2012, 18:41

A co powiecie na świece firmy"TUTELLA"?kable mam sentech-y myśle że są dobre

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lip 2012, 18:45

Ostatnio zaintrygowała mnie firma Denso. Co prawda zrobili lekkie pranie mózgu, bo to było szkolenie mechaniczno-produktowe, aczkolwiek stosunek ceny do jakości (materiałów z jakich te świece są wyprodukowane) jest dość interesujący.

[ Dodano: 2012-07-14, 17:47 ]
Jeśli chodzi o kable WN, to już kupowałem Sentechi, Electrixy, Kager... powiem wam jedno, że w przypadku Audi czy VW nie umywają się do kabli Beru.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 17 lip 2012, 01:36

na kablach BERU jeszcze nie jeździłem, z SENTACHami problemów nie miałem, używałem ich w seacie toledo i było ok, za to z NGK były różne cyrki, niestety na rynku pojawiło się dużo podróbek NGK, dlatego warto mieć pewne źródło.

Sam osobiście planuje kupić przewody POWERTEC, nie jeden klubowicz je sobie chwalił i na LPG podobno tez rewelacyjnie się sprawują, mam nadzieję ze sam się o tym przekonam

Co do świec to kupiłem teraz BERU jednoelektrodowe i póki co jest ok, zobaczymy jak będzie z upływem km. Już nie raz się spotkałem z opinią, że trójelektrodowe tak, ale do Pb, natomiast do LPG lepiej jedna elektroda właśnie ze względu na mocniejsza iskrę.

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 20 lip 2012, 11:36

Ja u siebie wymieniłem NGK(1 elektroda) na Boscha(3 elektrody) przez jakieś 300 km czuć było nieznaczną różnice później już nie.Tak że w tym co pisze Patrique może coś być. Zobaczę jak długo będę jeździł na tych boshoskich

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 21 lip 2012, 20:42

Możę to moje subiektywne odczucie ale w golfie !.3 NZ wtrysk (LPG sekwencja) miałem NGK 3-ele i 1 -ele, pozniej Iskra 1-ele i powiem że na 3-ele łatwo się wkręcał na wysokie broty natomiast na 1-ele lepiej ciągnął z niskich obrotów, w rezultacie zmieniłem na 3-ele Denso, bo NGK tak jak wcześniej pisali jakość bardzo spadła i świec i kabli (nowe miały już przebicia) a Denso to też japoniec i z tego co czytałem też idzie na pierwszy montaż. W audi mam Denso 3-ele. Rozmawiałem z gazownikiem na temat świec i mówił że świece mają być takie jak zaleca producent, a że 1-ele do LPG są lepsze to bzdura.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 30 lip 2012, 00:22

Zawsze jezdzilem na NGK BUR6ET, nie mialem problemów, w tej chwili eksperymentalnie zalozylem chlodniejsze Bosche jednoelektrodowe zalecane przez producenta przy zasilaniu LPG/CNG. Roznicy nie widzde, poza cena, komplet Boscha 30zł.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 lip 2012, 10:11

PI7er pisze:komplet Boscha 30zł.
Kompplet NGK BER6TU - 70,00zł <ok>

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 30 lip 2012, 11:02

Zobaczymy ile mi pojeżdżą Bosche, i tak w bagażniku wożę prawie nowe BUR6ET :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl