[80 ALL PB] Świece Trójelektrodowe - chwyt marketingowy
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 ALL PB] Świece Trójelektrodowe - chwyt marketingowy
Panowie, z racji iż ostatnio dość często jestem zagłębiony w tematyce szkoleń specjalistycznych z zakresu mechaniki i diagnostyki różnych układów, postanowiłem się podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zmiany świec zapłonowych na trzyelektrodowe.
Otóż jak się okazuje próbują nas nabrać, że świece te niby przyczyniają się do lepszej wydajności układu zapłonowego. A tymczasem nic innego jak rozkład elektrody masowej z jednej na trzy pogarszają rozchodzenie się iskry, a i w wielu zapłonach zamiast "porządnej iskry" otrzymujemy tylko straty ciepła. Zresztą na necie jest wiele dostępnych filmików na ten temat. Reasumując nie dajmy się nabierać na "wynalazki" z kosmosu. Ja zmieniłem świece na jedno-elektrodowe (irydowe) i auto chodzi dużo lepiej. Ponadto przy lekkim wyprzedzeniu zapłonu zeszło nawet minimalnie spalanie.
A czy ktoś z was również eksperymentował ze świecami różnych typów i marek?
Czy wszyscy idą za większością i kupują ngk ber6tu i boscha? <ok>
PS. Tylko nie piszcie mi o zaleceniach producenta . Bo wg. ich toku myślenia powinniśmy kupować nawet świece w aso :mrgreen:
Otóż jak się okazuje próbują nas nabrać, że świece te niby przyczyniają się do lepszej wydajności układu zapłonowego. A tymczasem nic innego jak rozkład elektrody masowej z jednej na trzy pogarszają rozchodzenie się iskry, a i w wielu zapłonach zamiast "porządnej iskry" otrzymujemy tylko straty ciepła. Zresztą na necie jest wiele dostępnych filmików na ten temat. Reasumując nie dajmy się nabierać na "wynalazki" z kosmosu. Ja zmieniłem świece na jedno-elektrodowe (irydowe) i auto chodzi dużo lepiej. Ponadto przy lekkim wyprzedzeniu zapłonu zeszło nawet minimalnie spalanie.
A czy ktoś z was również eksperymentował ze świecami różnych typów i marek?
Czy wszyscy idą za większością i kupują ngk ber6tu i boscha? <ok>
PS. Tylko nie piszcie mi o zaleceniach producenta . Bo wg. ich toku myślenia powinniśmy kupować nawet świece w aso :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
- Lokalizacja: Chorzów
Powiem ci że to co piszesz może mieć coś w sobie dlaczego tak pisze?hmmm przy zakupie mojej audiczki były zwykłe iskry(jednoelektrodowe)teraz po wymianie rozrządu,paska klinowego,kabli zapłonowych,no i świec ktoś doradził mi właśnie NGK trzy elektrodowe przez jakieś 200-300km nagle zaczął pracować na trzy gary(cylindry)nie wiem co mogło się stac dzieje się to od czasu do czasu i dla pewności zmieniłem na te stare (iskry)i znów chodzi aż miło czyli wychodzi na to że jednak coś jest z tymi śiwiecami :trzy elektrodowymi :roll:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 20:52
- Lokalizacja: Chorzów
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ostatnio zaintrygowała mnie firma Denso. Co prawda zrobili lekkie pranie mózgu, bo to było szkolenie mechaniczno-produktowe, aczkolwiek stosunek ceny do jakości (materiałów z jakich te świece są wyprodukowane) jest dość interesujący.
[ Dodano: 2012-07-14, 17:47 ]
Jeśli chodzi o kable WN, to już kupowałem Sentechi, Electrixy, Kager... powiem wam jedno, że w przypadku Audi czy VW nie umywają się do kabli Beru.
[ Dodano: 2012-07-14, 17:47 ]
Jeśli chodzi o kable WN, to już kupowałem Sentechi, Electrixy, Kager... powiem wam jedno, że w przypadku Audi czy VW nie umywają się do kabli Beru.
na kablach BERU jeszcze nie jeździłem, z SENTACHami problemów nie miałem, używałem ich w seacie toledo i było ok, za to z NGK były różne cyrki, niestety na rynku pojawiło się dużo podróbek NGK, dlatego warto mieć pewne źródło.
Sam osobiście planuje kupić przewody POWERTEC, nie jeden klubowicz je sobie chwalił i na LPG podobno tez rewelacyjnie się sprawują, mam nadzieję ze sam się o tym przekonam
Co do świec to kupiłem teraz BERU jednoelektrodowe i póki co jest ok, zobaczymy jak będzie z upływem km. Już nie raz się spotkałem z opinią, że trójelektrodowe tak, ale do Pb, natomiast do LPG lepiej jedna elektroda właśnie ze względu na mocniejsza iskrę.
Sam osobiście planuje kupić przewody POWERTEC, nie jeden klubowicz je sobie chwalił i na LPG podobno tez rewelacyjnie się sprawują, mam nadzieję ze sam się o tym przekonam
Co do świec to kupiłem teraz BERU jednoelektrodowe i póki co jest ok, zobaczymy jak będzie z upływem km. Już nie raz się spotkałem z opinią, że trójelektrodowe tak, ale do Pb, natomiast do LPG lepiej jedna elektroda właśnie ze względu na mocniejsza iskrę.
Możę to moje subiektywne odczucie ale w golfie !.3 NZ wtrysk (LPG sekwencja) miałem NGK 3-ele i 1 -ele, pozniej Iskra 1-ele i powiem że na 3-ele łatwo się wkręcał na wysokie broty natomiast na 1-ele lepiej ciągnął z niskich obrotów, w rezultacie zmieniłem na 3-ele Denso, bo NGK tak jak wcześniej pisali jakość bardzo spadła i świec i kabli (nowe miały już przebicia) a Denso to też japoniec i z tego co czytałem też idzie na pierwszy montaż. W audi mam Denso 3-ele. Rozmawiałem z gazownikiem na temat świec i mówił że świece mają być takie jak zaleca producent, a że 1-ele do LPG są lepsze to bzdura.