[80 B3 1.8 ] ucieka płyn chłodniczy
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Trzeba przede wszystkim nie dopuścić do zerwania takiej śrubki.
Po prostu odkręcać z czuciem i wyobrażnią.
Z grubsza wiadomo jakiej siły się używa do wykręcenia śruPki M-6.
Jeśli czujesz że stoi w miejscu,to nic na siłę.Trzeba się tam bliżej dostać (wyjąć akumulator) i pożądnie stuknąć w łepek aż, jak to się mówi "śruba odda".Nie tak znowu mocno żeby głowica pękła.Można też popsiukać jakimś penetrantem i powinno pójśc bez problemu.
Zresztą do wszystkich spraw "zapieczeniowych" przy samochodzie trzeba podchodzić ostrożnie i b e z pośpiechu,bo se można narobić tego na co niektórzy tylko czekają.
Po prostu odkręcać z czuciem i wyobrażnią.
Z grubsza wiadomo jakiej siły się używa do wykręcenia śruPki M-6.
Jeśli czujesz że stoi w miejscu,to nic na siłę.Trzeba się tam bliżej dostać (wyjąć akumulator) i pożądnie stuknąć w łepek aż, jak to się mówi "śruba odda".Nie tak znowu mocno żeby głowica pękła.Można też popsiukać jakimś penetrantem i powinno pójśc bez problemu.
Zresztą do wszystkich spraw "zapieczeniowych" przy samochodzie trzeba podchodzić ostrożnie i b e z pośpiechu,bo se można narobić tego na co niektórzy tylko czekają.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Przede wszystkim woda jest bezbarwna a petrygo zawiera dodatki koloryzujące i stąd widać lepiej wycieki. Po drugie niestety Petrygo to bardzo kiepski wybór, bo właśnie bardzo penetruje i robi wiecej złego niż dobrego w układzie. Polecam Ci stosować Dynagel, albo K2 Kuler, to znacznie lepsze środki, zwłaszcza do chłodnic aluminiowych.KrYdE pisze:Czyżby Petrygo był jakiś hmm... rzadszy od wody? Ma jakieś właściwości penetrujące?
Akurat wodę widać, bo sączy mi się gdy jest zimny silnik, stąd wiem, że na wodzie było sucho a na Petrygo mam zwyczajnie mokro na blokupercevalle pisze:Przede wszystkim woda jest bezbarwna a petrygo zawiera dodatki koloryzujące i stąd widać lepiej wycieki.
...
Polecam Ci stosować Dynagel, albo K2 Kuler, to znacznie lepsze środki, zwłaszcza do chłodnic aluminiowych.
Dziękuję za porady. Znajomi polecali mi Petrygo, stąd też zalałem je. Najwyżej spuszcze je i spróbuje ktoryś z poleconych.
OK, tylko u mnie na zimnym widać (np. po nocy, z rana). Na wodzie było sucho a z Petrygo widocznie sobie kapie nocą powoli, bo jest wilgotno na bloku, pod krućcem.Tauron pisze:Zgodze się z kolegą percevalle, sam leję Dynagela. Zwykła woda szybciej paruje na ciepłym bloku , dlatego wyciek może być niezauważalny, po barwionym Dynagelu, mi robił się nalot i wiedziałem gdzie jest wyciek , nawet gdy podeschł.
KrYdE, nie powinno mieć to większego wpływu, najprawdopodobniej jak lałeś wodę to króciec już miał jakiś defekt i było ok, a teraz po prostu króciec już umiera- przecieka, nie ma moim zdaniem tego przyczyny w zmianie wody na płyn.Niestety czasem tak się dzieje, sam element kosztuje grosze 8-10 zł. Miałem tak samo z króćcem i po wymianie problem zniknął, a ja wody nie leję TYLKO Dynagela 35-45zł, za 5L.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
koledzy dzisiaj zlokalizowałem wyciek w mojej niuńce i płyn wali z króćca dość mocno; czy jest możliwe że przez ten wyciek dostaje się powietrze i układ się zapowietrza; twarde węże itp.W miare rozgrzewania auta zauważyłem że szybciej nagrzewa się górny gruby wąż co idzie do chłodnicy niż dolny czy to dobrze??A co do wymiany krućca to jak zdejmę węża i odkręce kruciec to kwestia tylko go założenia czy coś jeszcze??
oczywiście, że tak. podciśnienie powstałe w układzie wciąga powietrzedavidpolska pisze:zy jest możliwe że przez ten wyciek dostaje się powietrze i układ się zapowietrza;
po to masz właśnie termostat, żeby najpierw szedł mały obieg - silnik się wtedy szybciej nagrzewa, a jak silnik się rozgrzeje, to potem termostat przełącza na duży obieg płynu i dlatego dolny wąż chłodnicy wtedy się nagrzewa.davidpolska pisze:W miare rozgrzewania auta zauważyłem że szybciej nagrzewa się górny gruby wąż co idzie do chłodnicy niż dolny czy to dobrze?
poszukaj na forum, bo kolego widmo zrobił kiedyś ładny opis wymiany tego właśnie króćcadavidpolska pisze:A co do wymiany krućca to jak zdejmę węża i odkręce kruciec to kwestia tylko go założenia czy coś jeszcze??
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW