Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 ] ucieka płyn chłodniczy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 kwie 2009, 18:21

Nie zapeszaj :-P

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 kwie 2009, 20:21

Trzeba przede wszystkim nie dopuścić do zerwania takiej śrubki.
Po prostu odkręcać z czuciem i wyobrażnią.
Z grubsza wiadomo jakiej siły się używa do wykręcenia śruPki M-6.
Jeśli czujesz że stoi w miejscu,to nic na siłę.Trzeba się tam bliżej dostać (wyjąć akumulator) i pożądnie stuknąć w łepek aż, jak to się mówi "śruba odda".Nie tak znowu mocno żeby głowica pękła.Można też popsiukać jakimś penetrantem i powinno pójśc bez problemu.

Zresztą do wszystkich spraw "zapieczeniowych" przy samochodzie trzeba podchodzić ostrożnie i b e z pośpiechu,bo se można narobić tego na co niektórzy tylko czekają.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 15 lis 2010, 15:23

To ja może podepnę się pod istniejący temat i zapytam o taką rzecz. Otóż gdy auto miałem zalane wodą latem to nic nie ciekło a gdy zalałem Petrygo to zaczęło mi się sączyć z okolic krućca. Czyżby Petrygo był jakiś hmm... rzadszy od wody? Ma jakieś właściwości penetrujące?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 lis 2010, 16:41

KrYdE pisze:Czyżby Petrygo był jakiś hmm... rzadszy od wody? Ma jakieś właściwości penetrujące?
Przede wszystkim woda jest bezbarwna a petrygo zawiera dodatki koloryzujące i stąd widać lepiej wycieki. Po drugie niestety Petrygo to bardzo kiepski wybór, bo właśnie bardzo penetruje i robi wiecej złego niż dobrego w układzie. Polecam Ci stosować Dynagel, albo K2 Kuler, to znacznie lepsze środki, zwłaszcza do chłodnic aluminiowych.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 15 lis 2010, 17:12

percevalle pisze:Przede wszystkim woda jest bezbarwna a petrygo zawiera dodatki koloryzujące i stąd widać lepiej wycieki.
...
Polecam Ci stosować Dynagel, albo K2 Kuler, to znacznie lepsze środki, zwłaszcza do chłodnic aluminiowych.
Akurat wodę widać, bo sączy mi się gdy jest zimny silnik, stąd wiem, że na wodzie było sucho a na Petrygo mam zwyczajnie mokro na bloku :)

Dziękuję za porady. Znajomi polecali mi Petrygo, stąd też zalałem je. Najwyżej spuszcze je i spróbuje ktoryś z poleconych.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 15 lis 2010, 19:14

Zgodze się z kolegą percevalle, sam leję Dynagela. Zwykła woda szybciej paruje na ciepłym bloku , dlatego wyciek może być niezauważalny, po barwionym Dynagelu, mi robił się nalot i wiedziałem gdzie jest wyciek , nawet gdy podeschł.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 15 lis 2010, 19:37

Tauron pisze:Zgodze się z kolegą percevalle, sam leję Dynagela. Zwykła woda szybciej paruje na ciepłym bloku , dlatego wyciek może być niezauważalny, po barwionym Dynagelu, mi robił się nalot i wiedziałem gdzie jest wyciek , nawet gdy podeschł.
OK, tylko u mnie na zimnym widać (np. po nocy, z rana). Na wodzie było sucho a z Petrygo widocznie sobie kapie nocą powoli, bo jest wilgotno na bloku, pod krućcem.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 16 lis 2010, 12:23

KrYdE, nie powinno mieć to większego wpływu, najprawdopodobniej jak lałeś wodę to króciec już miał jakiś defekt i było ok, a teraz po prostu króciec już umiera- przecieka, nie ma moim zdaniem tego przyczyny w zmianie wody na płyn.Niestety czasem tak się dzieje, sam element kosztuje grosze 8-10 zł. Miałem tak samo z króćcem i po wymianie problem zniknął, a ja wody nie leję TYLKO Dynagela 35-45zł, za 5L.

miras_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2008, 12:41

Post autor: miras_80 » 18 lis 2010, 17:20

Witam, jeżeli dodatkowo do tego wycieku mocno parują szyby to ja bym raczej stawiał na nagrzewnice a nie króciec . Pozdro

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 20 lis 2010, 17:48

koledzy dzisiaj zlokalizowałem wyciek w mojej niuńce i płyn wali z króćca dość mocno; czy jest możliwe że przez ten wyciek dostaje się powietrze i układ się zapowietrza; twarde węże itp.W miare rozgrzewania auta zauważyłem że szybciej nagrzewa się górny gruby wąż co idzie do chłodnicy niż dolny czy to dobrze??A co do wymiany krućca to jak zdejmę węża i odkręce kruciec to kwestia tylko go założenia czy coś jeszcze??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 lis 2010, 17:19

davidpolska pisze:zy jest możliwe że przez ten wyciek dostaje się powietrze i układ się zapowietrza;
oczywiście, że tak. podciśnienie powstałe w układzie wciąga powietrze
davidpolska pisze:W miare rozgrzewania auta zauważyłem że szybciej nagrzewa się górny gruby wąż co idzie do chłodnicy niż dolny czy to dobrze?
po to masz właśnie termostat, żeby najpierw szedł mały obieg - silnik się wtedy szybciej nagrzewa, a jak silnik się rozgrzeje, to potem termostat przełącza na duży obieg płynu i dlatego dolny wąż chłodnicy wtedy się nagrzewa.
davidpolska pisze:A co do wymiany krućca to jak zdejmę węża i odkręce kruciec to kwestia tylko go założenia czy coś jeszcze??
poszukaj na forum, bo kolego widmo zrobił kiedyś ładny opis wymiany tego właśnie króćca

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 22 lis 2010, 14:02

a jakiś link moge; bo jakoś nic mi nie wyskakuje w szukajce :roll:

playandre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2010, 22:39
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: playandre » 04 mar 2011, 14:59

Witam!
Mam pytanie, trochę nie w temacie, mianowicie gdzie znajduje się czujnik temperatury odpowiadający za Włączanie wentylatora??
Z góry dzięki za odpowiedź, i przepraszam, że nie w temacie.

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 04 mar 2011, 15:03

W chłodnicy.

playandre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2010, 22:39
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: playandre » 04 mar 2011, 16:27

A od czego są te 3 czujniki przy węzu, przy samym silniku??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl